• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3881 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد

«ايثارگري»، انحصاري نيست!

علي شكوهي

فردا قرار است نخستين مجمع عمومي يك حزب سياسي جديد برگزار شود. حزب «مجمع ايثارگران» يك حزب سياسي با رويكرد اصلاح‌طلب است كه موسسان آن از چند سال قبل درصدد تشكيل آن بودند اما هر بار به دلايلي به تاخير افتاد تا اينكه سرانجام در سال گذشته و با تغيير تركيب كميسيون ماده 10 احزاب، اين حزب تشكيل شد و اينك به مرحله برگزاري نخستين كنگره خود رسيده است.
واقعيت اين است كه «ايثارگري» يك مفهوم انحصاري نيست كه يك جريان سياسي از آن استفاده كند و ديگران را از شمول آن خارج بداند. ايثارگري يك آرمان و يك فضيلت اخلاقي است و شامل همه كساني مي‌شود كه از حد خود فراتر رفته و براي تامين سود و منافع و مصالح ديگران از منافع خود مي‌گذرند. ايثارگران اصطلاحي هم به اين دليل به اين صفت اشتهار يافته‌اند كه در هنگام نياز كشور، وارد مبارزه و جهاد شدند و از آرامش و آسايش و سلامت و جان و مال خود به نفع امنيت و آرامش و رفاه مردم گذشتند. متاسفانه تاكنون جريان اصلاح‌طلب در كشور اين مفاهيم ارزشي را رها كرده بود و عملا اين جريان رقيب بود كه از مفاهيم مرتبط با ارزش‌هاي انقلابي و ايثارگري و دفاع مقدس بهره مي‌برد و جمعيت و گروه‌هايي را با اين عنوان تشكيل مي‌داد. جاي خوشحالي دارد كه جريان اصلاح‌طلب هم ايثارگران باسابقه جهاد و مبارزه را به صحنه آورده تا مفاهيم ارزشمندي مثل ايثارگري را از انحصار جريان رقيب خارج كند و نشان دهد كه سهم اصلاح‌طلبان در دفاع از انقلاب و كشور و مردم از ديگران بيشتر نباشد، قطعا كمتر نيست.
متاسفانه اكنون شاهد نوعي انقطاع فرهنگي و شكاف بين‌نسلي هستيم و به همين دليل نسل جديد با بسياري از الگوها و قهرمانان و ارزش‌هاي نسل گذشته پيوند وثيق ندارد. رويكرد ايثارگرانه در ميان اصلاح‌طلبان يك فرصت و ظرفيت بزرگ است كه آرزو مي‌كنم بانيان اين حزب جديد قدر آن را بدانند و بتوانند از جذابيت و مقبوليت اصلاح‌طلبان در ميان نسل جوان بهره ببرند و به انتقال ارزش‌هاي انقلابي و جهادي و ايثارگري نسل اول و دوم انقلاب به جوانان جامعه مبادرت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون