مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو:
در مسير افزايش كيفيت محصولات، پاياني متصور نيستيم
مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو در ديدار مديران مسوول روزنامهها و خبرگزاريهاي كشور مهمترين اقدامات صورت گرفته و همچنين برنامههاي آينده اين گروه صنعتي را تشريح كرد.
به گزارش ايكوپرس، مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو در اين ديدار كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر را گرامي داشت و گفت: در نتيجه اجراي پروژههاي كيفي روي محصولات ايرانخودرو، اعتماد و اتكا به كيفيت اين خودروها افزايش يافته و پس از افزايش دوره گارانتي خودرو رانا به 3سال و 60هزار كيلومتر، در چند ماه آينده يكي ديگر از محصولات ايرانخودرو با 4سال و 80 هزار كيلومتر گارانتي به بازار عرضه خواهد شد.
مهندس يكهزارع اظهار كرد: در نتيجه اقداماتي كه از چهارسال پيش در گروه صنعتي ايرانخودرو آغاز و اجرا شد، 20هزار كارگر قطعهسازي كه بيكار شده بودند، دعوت به كار مجدد شدند و قطعهسازان شرايط مناسبي پيدا كردند كه اين امر منجر به اين شد كه روند توليد در صنعت خودرو سر و شكل مناسبي بگيرد.
مهندس يكهزارع افزود: از سوي ديگر برخلاف روندي كه پيشتر رايج بود تمامي خودروهاي توليد شده از ابتداي سال 93 تاكنون به صورت كامل و بدون كسري قطعه توليد شده است.
مديرعامل ايرانخودرو با اشاره به تعريف 724 و اجراي بيش از 500پروژه كيفي روي محصولات ايرانخودرو در سالهاي اخير، گفت: در نتيجه اين پروژهها، بهبود كيفيت محصولات را شاهد بودهايم. با وجود اين اتفاقات، ما براي كيفيت انتها و پاياني متصور نيستيم و هنگامي ميتوانيم بگوييم به همه اهداف دست پيدا كردهايم كه مشتريان از كيفيت محصولات ما راضي باشند.
مهندس يكهزارع با بيان اينكه در بحث خدمات پساز فروش اقدامات فراواني انجام دادهايم، ادامه داد: تا چهارسال پيش در نمايندگيهاي ايرانخودرو تعداد زيادي خودرو وجود داشت كه به دليل نبود قطعه براي تعمير متوقف بودند اما در حال حاضر چنين شرايطي وجود ندارد و تعداد خودروهاي باقيمانده در نمايندگيهاي سراسر كشور به 500دستگاه هم نميرسد.
وي افزود: مركز تحقيقات ايرانخودرو چهارسال پيش به دليل اتكاي شركت به طرفهاي خارجي، فعاليت چنداني نداشت اما امروز اين مركز كاملا فعال است و پروژههاي زياد و مهمي را در دست دارد. اعتقاد داريم كه محصولات با كيفيت و متنوع و جديدي با برند ايرانخودرو بايد توليد شود و در بازارهاي داخلي و منطقهاي سهم مناسبي را به خود اختصاص دهد.
مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو درخصوص برنامههاي اين خودروساز براي توسعه محصول نيز گفت: در حال حاضر دو پلتفرم در ايرانخودرو تعريف شده است. نخست پلتفرمي كه با پژو و براي محصولات مشترك با اين شركت وجود دارد و ديگري پلتفرمي كه براساس قرارداد 10 جانبه بينالمللي به صورت ويژه براي ايرانخودرو طراحي خواهد شد.
مهندس يكهزارع اظهار كرد: در اين كنسرسيوم علاوه بر طراحي پلتفرم و محصولات جديد براي ايرانخودرو، توليد خودروهاي برقي و هيبريدي نيز پيش بيني شده است.
وي تشريح كرد: روند افزايش سهم خودروهاي برقي و هيبريدي در جهان نيز به تدريج در حال انجام است اما فراموش نكنيم كه براي توليد انبوه اين محصولات، زيرساختهايي بايد فراهم شود، به عنوان مثال يارانههايي براي مصرفكنندگان اين محصولات در نظر گرفته ميشود و بسترسازي براي ايجاد انگيزه در خريد خودروهاي برقي و هيبريدي به وجود آيد.
مهندس يكهزارع ادامه داد: اگر در طراحي و توليد محصول داخلي با قدرت حركت كنيم در برابر و در مذاكره با شركتهاي خارجي نيز با قدرت و پشتوانه ظاهر خواهيم شد اما اگر از اين موضوع غافل شويم آنها همان رفتاري را با ما خواهند داشت كه در گذشته انجام دادند.
وي تاكيد كرد: در قراردادهاي جديد كه با شركاي خارجي از جمله پژو منعقد شده، موارد زيادي را پيش بيني كردهايم كه يكي از آنها اين است كه پژو بايد در زمينه انتقال تكنولوژي و ارتقاي دانش قطعهسازان داخلي مشاركت كند تا داخليسازي محصولات مشترك به 70درصد برسد.
گفتني است مديران مسوول روزنامهها و خبرگزاريهاي كشور با حضور در شركت ايرانخودرو ضمن بازديد از خطوط و سالنهاي توليد، با حضور در مركز تحقيقات و توسعه محصول اين شركت، از نزديك در جريان پروژههاي جديد اين گروه صنعتي قرار گرفتند. همچنين در ادامه ضمن ديدار با مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو نقطه نظرات خود در خصوص صنعت خودرو كشور را بيان كردند.