• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3895 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ شهريور

خبر كوتاه

آخرين ساخته مجيد مجيدي در جشنواره لندن
«آن سوي ابرها» جديدترين ساخته مجيد مجيدي نخستين نمايش جهاني خود را در بخش رقابتي شصت‌و يكمين جشنواره فيلم لندن تجربه خواهد كرد. در بخش رقابتي جشنواره معتبر لندن علاوه بر «آن سوي ابرها» ساخته مجيد مجيدي، 11 فيلم ديگر نيز براي كسب جايزه اصلي اين رويداد سينمايي رقابت مي‌كنند. جشنواره فيلم لندن بزرگ‌ترين رويداد سينمايي ملي در بريتانيا است و امسال 242 فيلم بلند، مستند و كوتاه از حدود ۵۰ كشور را به نمايش مي‌گذارد. اين جشنواره كه هم‌اكنون در دهه ششم عمر خود به‌سر مي‌برد هرساله در ماه اكتبر زير نظارت و پشتيباني بنياد فيلم بريتانيا (BFI) برگزار مي‌شود.


«مالاريا»ي ايراني برگزيده‌روس‌ها
در مراسم اختتاميه دهمين فستيوال بين‌المللي اورنبورگ ٢٠١٧ روسيه كه در اورنبورگ برگزار شد، جايزه بهترين فيلم به مسعود ردايي، تهيه‌كننده فيلم و جايزه بهترين بازيگر زن فستيوال به ساغر قناعت اهدا شد. مسعود ردايي، تهيه‌كننده فيلم «مالاريا» در مراسم اهداي اين جايزه از رييس جشنواره و همكارانش و هيات داوران، از استقبال تماشاگران روسي و ميهمان‌نوازي مردم شهر اورنبورگ تقدير كرد. در اين مراسم آذرخش فراهاني، بازيگر و آهنگساز فيلم به نيابت از ساغر قناعت جايزه بهترين بازيگر زن را دريافت كرد.


فلسطين وارد رقابت اسكار شد
فلسطين، اوكراين و ونزوئلا جديدترين كشورهايي هستند كه فيلم برگزيده خود را براي شركت در شاخه بهترين فيلم غيرانگليسي جوايز اسكار ۲۰۱۸ انتخاب كرده‌اند. سينماي فلسطين امسال فيلم «واجب» به كارگرداني «آنماري جاسر» را به عنوان نماينده خود به آكادمي اسكار معرفي كرده است؛ فيلمي كه چندي پيش براي نخستين‌بار در جشنواره لوكارنو رونمايي شد و در آنجا موفق به كسب سه جايزه مستقل شد. اين كمدي جاده‌اي با بازي پدر و پسر «محمد بكري» و «صالح بكري» همراه است و داستان آن در بحبوحه آماده شدن براي يك مراسم عروسي در شهر ناصره روي مي‌دهد. اين سومين‌بار است كه «آنماري جاسر» با فيلم‌هايش نماينده سينماي فلسطين در جوايز اسكار مي‌شود؛ وي پيش از اين نيز در سال ۲۰۰۸ با فيلم «نمك دريا» و در سال ۲۰۱۲ با فيلم «وقتي تو را ديدم» منتخب سينماي فلسطين بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون