• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3902 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ شهريور

ماجراي بدهي‌هاي سرخ‌هاي تهراني به كجا ختم مي‌شود؟

پرسپوليس- الاهلي زيرسايه مشكلات مالي

گروه ورزش| تيم فوتبال پرسپوليس در جريان دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا فردا بايد در ابوظبي به مصاف الاهلي عربستان برود. با توجه به اينكه ديدار رفت دو تيم كه به ميزباني پرسپوليس در مسقط برگزار شد با نتيجه 2 - 2 به اتمام رسيد حال شاگردان برانكو اميدوارند تا با پيروزي در بازي برگشت جواز صعود به جمع 4 تيم برتر آسيا را كسب كنند. البته در اين بين مشكلات مالي زيادي گريبان باشگاه پرسپوليس را گرفته به طوري كه هنوز اين باشگاه نتوانسته به طور كامل به تعهدات مالي‌اش در قبال بازيكنان عمل كند. با اين حال عضو هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگويي جالب مدعي شد بازيكنان به تازگي شارژ مالي شده‌اند و همه‌چيز خوب است.
پرسپوليس فصل جديد را با مشكلات مالي زيادي آغاز كرد. با وجود اينكه فصل قبل جام قهرماني در دستان قرمزپوشان پرسپوليس بالا رفت اما مديران اين باشگاه نتوانستند به تعهدات مالي در قبال بازيكنان به طور كامل عمل كنند. به طور مثال بخش اعظمي از پاداش‌هاي آنها پس از پايان فصل پرداخت نشد كه همين موضوع باعث دلگيري برخي ستاره‌هاي اين تيم شد. البته اين فقط بخشي از ماجرا بود. وقتي خيلي از پرسپوليسي‌ها اميدوار بودند كه با آغاز فصل جديد بخشي از مبلغ قراردادهايشان را دريافت كنند اما باشگاه نتوانست اين مبالغ را پرداخت كند.
يكي از معضلات باشگاه پرسپوليس طي فصل اخير اسپانسر اين باشگاه بود. در حالي كه فصل گذشته شرايط حداقل علي‌الظاهر خوب و نرمال پيش رفت اما در فصل جديد اسپانسر باشگاه پرسپوليس به بخشي از تعهدات خود عمل نكرد تا مديران باشگاه دست به فسخ قرارداد و انعقاد قرارداد با اپراتور جديد بزنند.
البته اين فقط بخشي از مشكلات باشگاه پرسپوليس است چرا كه اين روزها صدور راي پرونده مانوئل ژوزه و ابلاغ آن به باشگاه پرسپوليس استرس و نگراني زيادي براي علاقه‌مندان به اين باشگاه ايجاد كرده است. با وجود اينكه مسوولان باشگاه پرسپوليس به دنبال مصالحه با مربي پرتغالي سابق خود هستند اما وكيل اين مربي در آخرين اظهارنظر خود به مديران باشگاه اعلام كرده حاضر نيستند به هيچ عنوان تخفيفي به باشگاه پرسپوليس بدهند.
در اين رابطه محمدرضا حاجي بيگي عضو هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد» عنوان كرد: براي پرداخت اقساطي اين پول در حال‌ رايزني با وكيل اين مربي هستيم. در اين زمينه استعلام نهايي را انجام داديم و منتظر پاسخ هستيم. البته وكيل ژوزه هم خيلي پافشاري مي‌كند كه كل مبلغ به صورت يك‌جا پرداخت شود.
البته عضو هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس درباره حضورش در جلسات اخير هيات‌مديره و همين طور مفاد اين جلسات هم عنوان داشت: براي پرداخت اقساطي اين پول در حال‌ رايزني با وكيل اين مربي هستيم. در اين زمينه استعلام نهايي را انجام داديم و منتظر پاسخ هستيم. البته وكيل ژوزه هم خيلي پافشاري مي‌كند كه كل مبلغ به صورت يك‌جا پرداخت شود. واقعيت اين است باشگاه از نظر فني و همين طور نتيجه‌گيري وضعيت خوبي دارد. در ميان اعضاي هيات‌مديره هم هماهنگي خوبي وجود دارد و طاهري، مديرعامل باشگاه هم در تلاش است تا مسائل جاري حل شود. اميدوار هستيم تيم هم در ابوظبي نتيجه‌ خوبي بگيرد و به جمع چهار تيم برتر آسيا برود. البته در اين ميان نقش هواداران هم بسيار مهم است. من خواهشمندم كه حمايت‌هاي مادي و معنوي خود را همچنان ادامه‌ بدهند.
يكي ديگر از مشكلاتي كه باشگاه پرسپوليس با آن مواجه است، بحث مشكلات مالياتي است. البته اين موضوع فقط مربوط به پرسپوليس نشده بلكه استقلال هم ديگر تيم مربوط به وزارت ورزش، با اين مشكل مواجه است. طبق آخرين اعلام‌ها باشگاه پرسپوليس حدود 100 ميليارد تومان بدهي مالياتي دارد. مبلغي كه شايد پرداخت آن واقعا براي باشگاه در حد غير ممكن باشد.
در همين رابطه عضو هيات‌مديره پرسپوليس گفت: در اين زمينه نيز در حال‌ رايزني هستيم تا بتوانيم كمي از مبلغ تعيين شده را كم كنيم.
با تمام اين احوالات پرسپوليسي‌ها فردا بايد به دور از هر حاشيه‌اي فقط و فقط تمركزشان روي بازي باشد تا با پيروزي برابر حريف عربستاني براي نخستين بار به جمع 4 تيم برتر آسيا صعود كنند. شايد اينكه آنها انتظار دريافت پاداش در صورت پيروزي را داشته باشند امري طبيعي باشد اما باشگاه پرسپوليس تا به حال نشان داده كه اهل پرداخت پاداش‌هاي احساسي به بازيكنانش نيست و تمام مبالغ هميشه بر اساس قانون و مبلغ قرارداد بازيكنان پرداخت مي‌شود. البته اگر پولي در باشگاه باشد و بخواهند اين پول را به بازيكنان به عنوان پاداش پرداخت كنند چرا كه همان طور كه در ابتداي اين گزارش مطرح شد، مشكلات مالي اين روزها وضعيت باشگاه پرسپوليس را بسيار بغرنج كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون