• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3906 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ شهريور

انفجار يك سطل سفيد 22 نفر را در متروي لندن مجروح كرد

رقص دوباره تروريست‌ها درپايتخت بريتانيا

گروه جهان| صبح روز جمعه لندن شاهد يك حمله تروريستي ديگر بود. رسانه‌هاي خبري جهان گزارش دادند كه انفجار در يكي از ايستگاه‌هاي متروي شهر لندن موجب زخمي شدن تعدادي از مسافران مترو و اختلال در سرويس حمل و نقل و ايجاد وحشت در سراسر شهر شد. خبرها حاكي از آن است كه در ساعت 8:20 دقيقه صبح جمعه قطاري در ايستگاه پارسونز در جنوب غربي لندن در حال ترك ايستگاه بوده است كه يك مخزن سفيد رنگ در محل منفجر مي‌شود. مارك رولي از مقامات بلند پايه پليس و يكي ديگر از مقامات عالي ضد تروريسم لندن در يك كنفرانس خبري اعلام كردند كه اين انفجار توسط يك دستگاه انفجاري دست‌ساز صورت گرفته است. هيچ كس اما به طور دقيق متوجه نشده چه اتفاقي رخ داده است، اما در حال حاضر مقامات محلي امنيت در اطراف سيستم حمل و نقل را افزايش داده‌اند، زيرا صدها افسر پليس و كارآگاهان در صحنه براي يافتن سرنخي هستند تا عامل جاسازي اين بمب دست‌ساز را پيدا كنند.
طبق گزارش‌ها حداقل 22نفر در بيمارستان بستري شده بودند كه چندين نفر از آنها ظاهرا مجروح شدند و تعدادي از آنها به دليل انفجار مجروح نشدند بلكه به دليل اضطرابي بوده است كه در مردم پس از انفجار به وجود آمده و مردم هنگام فرار با برخورد به هم آسيب ديده‌اند. مقامات بيمارستاني عنوان كردند كه همه افراد در اين انفجار مجروح شده‌اند و هيچ تلفاتي در پي نداشته است. ناتالي بلفورد 42ساله، يك آرايشگر به نيويورك‌تايمز گفت: درهاي قطار بسته شد و من طرف ديگر ايستگاه بودم و در حال نگاه به تلفنم بودم كه صداي يك انفجار را شنيدم و گرماي اين اتفاق به صورتم خورد اما تلاش كردم كه براي زنده ماندنم فرار كنم اما هيچ راهي براي خروج وجود نداشت و در در‌هاي خروجي انبوهي از جمعيت حضور داشت كه قصد خروج از ايستگاه را داشتند و مترو نيز بي‌حركت ايستاده بود.
يك عكس كه در سانه‌هاي اجتماعي به طور گسترده‌اي منتشر شد، عكس وسيله انفجاري بود كه سطلي سفيد بود كه در داخل يك كيسه قرار داشت كه به ناگاه آتش مي‌گيرد و منفجر مي‌شود. آنگونه كه تصاوير نشان مي‌دهد اكثر افرادي كه از حادثه آسيب ديدند آثار سوختگي بر بدن آنها نمايان بود.
گفتني است اين حمله پنجمين حمله تروريستي در بريتانيا طي سال جاري ميلادي است. نخستين آن به وسيله يك ماشين به همراه چاقو بود كه در نزديكي پارلمان بريتانيا در ماه مارس صورت گرفت. دومين اقدام يك بمب‌گذاري انتحاري در يك كنسرت راك در منچستر بود، سومين اقدام در لندن به وسيله يك ون و چاقو در اطراف پل لندن و همچنين يك حمله به مسجد در لندن بود كه هر دو در ماه ژوئن صورت گفت.
اين در حالي است كه بريتانيا بعد از حمله تروريستي 7 ژوئن سال 2005 در استگاه مترو و اتوبوس كه منجر به كشته شدن 52 نفر شد كمتر شاهد اقدامات تروريستي در خاك خود بوده است. اما حمله روز گذشته اين نگراني را به وجود آورده است كه تروريست‌ها ممكن است قطارهاي زيرزميني را هدف قرار دهند كه مي‌تواند بزرگ‌ترين تلفات را به همراه داشته باشد چراكه متروي لندن قديمي‌ترين و همچنين يكي از پرجمعيت‌ترين مكان‌ها شناخته مي‌شود.
نخست‌وزير ترزا مي از ساختمان شماره10 خيابان داونينگ، شرايط را تحت نظر قرار داد و يك جلسه كميته اضطراري را نيز برگزار كرد. بوريس جانسون، وزير امورخارجه نيز خواستار آرامش عمومي در كشور شد.
صادق خان، شهردار لندن نيز بلافاصله پس از اين حادثه بيانيه‌اي را در صفحه شخصي خود در فيس بوك منتشر كرد. او گفت: شهر ما به طور كامل مخالف افرادي است كه قصد دارند با استفاده از تروريسم به ما آسيب برسانند و شيوه زندگي ما را از بين ببرند. وي افزود: همانطور كه لندن بارها ثابت كرده است، هرگز در برابر تروريسم مايوس و ناكام نمي‌شويم.
لطفا دخالت نكنيد
ترزا مي، ‌نخست‌وزير بريتانيا پس از توييت مداخله‌آميز ترامپ درخصوص حمله تروريستي لندن تلويحا به دونالد ترامپ گفت كه در روند تحقيقات دخالت نكند. نخست‌وزير بريتانيا گفت: من‌هم فكر نمي‌كنم حدس زدن در مورد تحقيقات جاري براي كسي بتواند مناسب باشد. گفتني است دونالد ترامپ حمله‌كنندگان روز گذشته لندن را تروريست‌هاي بازنده‌اي خواند كه در برابر چشم اسكاتلنديارد (پليس بريتانيا) دست به اين حمله زدند. دونالد ترامپ تاكيد كرد كه بايد اسكاتلنديارد فعالانه‌تر عمل كند. به گفته كاخ سفيد، دونالد ترامپ بنا بود با ترزا مي، ‌نخست‌وزير بريتانيا تماس تلفني داشته باشد كه گفته مي‌شود ترزا مي ‌در تماس خود اين پاسخ را به ترامپ داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون