• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3915 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

درخواست براي تسريع در رسيدگي به لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان

اعتماد| معصومه ابتكار، لعيا جنيدي و شهيندخت مولاوردي طي مكاتبه‌اي با علي لاريجاني خواستار تسريع در رسيدگي به لايحه حمايت ازكودكان و نوجوانان كشور شدند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني معاونت امور زنان و خانواده، در متن نامه خطاب به رييس قوه مقننه آمده است: «به استحضار مي‌رساند لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان كه در مجلس اعلام وصول و به كميسيون‌هاي حقوقي و فرهنگي ارجاع شده، نيازمند تسريع جهت رسيدگي به وضعيت كودكان و نوجوانان كشور است كه سال‌ها در مجلس با توقف و اطاله بررسي مواجه شده است. متمني است جنابعالي با اولويت قراردادن اين لايحه، دستور فرماييد ضمن مداقه در محتواي مواد، جهت تكميل و بررسي لايحه فوق‌الذكر اقدامات مقتضي صورت گيرد.»

نجفي اتمام‌حجت كرد
ممنوعيت صدور هولوگرام ناموس شهرداري است

اعتماد| شهردار تهران با مديران شهري درباره اهميت بخشنامه منع صدور هولوگرام اتمام حجت كرد. 
شهردار تهران در نشست فصلي با مديران شهرداري با اشاره به بخشنامه توقف صدور هولوگرام گفت: بخشنامه توقف صدور هولوگرام، امروز ناموس شهرداري است و حتي يك مورد تخلف از اين بخشنامه منجر به عزل مي‌شود و اين اتمام حجت من است. فردا بخشنامه مهمي در حوزه شهرسازي صادر مي‌شود. 
وي از تراكم نيروي انساني به عنوان يكي از چالش‌هاي شهرداري تهران ياد كرده و گفت: براساس آمار، ۶۸ هزار و ۳۰۰ نفر كه مستقيم از ما حقوق مي‌گيرند. واقعا من مي‌خواهم بدانم آيا در شهرهاي بزرگ دنيا و همپاي ما آيا شهرداري با اين همه نيروي متورم انساني وجود دارد؟شهردار تهران با تاكيد بر اينكه فرهنگ شهرداري و تكريم ارباب رجوع در مجموعه بسيار ضعيف است گفت: برمبناي تحقيقات صورت گرفته، شهرونداني كه به شهرداري مراجعه داشتند عمدتا رضايت نامطلوبي از شهرداري و عملكرد آن داشته‌اند كه اين نارضايتي اكثرا مربوط به مناطق است. به طوري كه نمره‌اي كه مردم به شهرداري داده‌اند به طور متوسط از بيست، 9 بوده است !

شهرداري نقشي در طرح جمع‌آوري كودكان ندارد
ايلنا| مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران از جذب بيش از ۳۵۰ كودك كار و متكدي در قالب طرح ساماندهي اين كودكان خبر داد. رضا قديمي گفت: در هفته‌هاي گذشته ستاد فوريت‌هاي خدمات اجتماعي به رياست فرمانداري تهران آغاز به كار كرد و در نخستين اقدام قرار شد تا كودكان كار و متكدي كه اغلب مورد سوءاستفاده باندها قرار مي‌گيرند، ساماندهي و به وضعيت آنها رسيدگي شود. وي با بيان اينكه شهرداري تهران در اين طرح تصميم‌گير نبود و تنها نقش همكار را برعهده داشت، افزود: در ابتداي طرح اصرار ما بر اين بود تا زمان جذب كودكان حتما يك مددكار بهزيستي حضور داشته باشد كه اين مهم درنهايت با پيگيري‌هاي انجام شده اتفاق افتاد. 
مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران از جذب بيش از ۳۵۰ كودك متكدي و كار در قالب طرح ساماندهي تاكنون خبر داد و عنوان كرد: پس از جذب كودكان، موظف هستيم تا آنها را به بهزيستي تحويل دهيم. بهزيستي نيز سه مركز ياسر، بعثت و خيام را براي نگهداري و تعيين تكليف بچه‌ها در نظر گرفته است. در اين مورد همان‌طور كه بارها اعلام شد، شهرداري هيچ نقشي ندارد و كار كاملا بر عهده بهزيستي است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون