• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3183 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن

وزير كشور:

مبارزه با اعتياد راه‌حل فوري ندارد

ايسنا| عبدالرضا رحماني فضلي، وزير كشور در نشست بين‌المللي وزرا و روساي مراجع ملي مبارزه با مواد مخدر 11 كشور منطقه گفت: باوجود تلاش بي‌وقفه و اقدامات اثرگذار دستگاه‌هاي مقابله‌اي كشورها، تقويت كنترل مرزها، تامين زيرساخت‌هاي مبادله اطلاعات و گسترش همكاري‌هاي بين‌المللي متاسفانه جريان قاچاق و خسارات ناشي از آن سلامت و توسعه پايدار كشورهاي منطقه را تهديد مي‌كند. براساس گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در سال 2014، كشت و توليد مواد مخدر براي چندمين سال متوالي در افغانستان افزايش داشته است. وي افزود: چنانچه بخواهم يكي از علل اين افزايش را نام ببرم بايد به افزايش كشت و توليد مواد مخدر و شكست برنامه‌هاي توسعه‌اي از جمله كاشت جايگزين در افغانستان در طول بيش از يك دهه حضور نيروهاي ائتلاف در آن كشور اشاره كنم. رحماني فضلي خطاب به حاضران در اين نشست گفت: ايران به واسطه همجواري با افغانستان و به عنوان نزديك‌ترين فاصله تا اروپا كه بازار اصلي و مقصد نهايي قاچاقچيان است، هزينه‌هاي هنگفتي را براي انسداد مرزها در شرق و غرب متحمل شده است. وي يادآور شد: در سال 2014 دستگاه‌هاي مقابله‌اي ايران موفق شدند در حدود 2200 عمليات بيش از 506 تن انواع مخدر از جمله 5/13 تن هرويين و 5/12 تن مرفين را كشف كنند. دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در اين مدت بيش از 2770 باند قاچاق در ايران متلاشي و بيش از 330 آشپزخانه توليد شيشه منهدم شده است.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك:

تكميل سه خط مترو تا سه سال آينده

مهر| سيدجعفر تشكري‌هاشمي، معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه در لايحه بودجه ۹۴ شهرداري، اعتبار ويژه‌اي براي نوسازي ناوگان تاكسيراني در نظر گرفته شده است، گفت: در بودجه پيشنهادي ۱۰۰ ميليارد تومان براي كمك به تسهيلات ارزان‌قيمت نوسازي ناوگان تاكسيراني پيش‌بيني شده كه در حال حاضر در كميسيون‌هاي اين شورا اين رقم به تصويب رسيده كه اميدواريم به تصويب نهايي برسد. تشكري‌هاشمي در ادامه با بيان اينكه محور اصلي بودجه شهرداري تهران توسعه مترو است، گفت: بيش از دوهزار ميليارد براي توسعه عمراني مترو و نزديك به ۷۰۰ هزار ميليارد در بخش بهره‌برداري پيش‌بيني شده است كه در مجموع حدود ۳۰۰۰ ميليارد به مجموعه متروي تهران اختصاص يافته است. وي با بيان اينكه از مجموع ۱۷ هزار ميليارد تومان بودجه شهرداري، ۴۰۰۰ ميليارد تومان به معاونت حمل‌و‌نقل اختصاص دارد، گفت: به جز بودجه معاونت حمل‌و‌نقل، مجموعه‌هاي ديگر شهرداري نيز در حوزه ترافيك منابعي دارند. به‌طور مثال در تمامي مناطق ۲۲گانه و معاونت فني و عمراني و معاونت اجتماعي، رديف‌هاي بودجه‌اي كه در حوزه ترافيك است، پيش‌بيني شده است و اگر كل بودجه‌اي را كه رويكرد ترافيكي دارد در نظر بگيريم، ۶۰ درصد بودجه شهرداري به امر ترافيك اختصاص پيدا كرده است.
تشكري‌هاشمي در ادامه با بيان اينكه تا پايان سال ۹۳، خط سه مترو تكميل و در سال ۹۴ و ۹۵ خطوط شش و هفت تكميل خواهند شد، گفت: اتمام خطوط مترو بستگي به بودجه‌اي دارد كه به اين امر اختصاص پيدا مي‌كند. هر كيلومتر مترو حدود ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار لازم دارد. اما در حال حاضر بدون در نظر گرفتن فاينانس مي‌توانيم بيش از ۲۰ كيلومتر بسازيم. اما تمام تلاش ما در اين است كه در اين حوزه از فاينانس‌هاي داخلي و خارجي و انتشار اوراق قرضه براي تكميل خطوط بهره بگيريم كه اين موضوع در شوراي شهر و در قانون بودجه پيش‌بيني شده است.

انتقاد از برخورد جناحي با پديده ريزگردها

فارس| سيدشريف حسيني، عضو مجمع نمايندگان خوزستان با بيان اينكه نگاه حزبي به موضوع ريزگردهاي اهواز دور از انسانيت است، گفت: در بودجه ۹۳ مبلغ ۵۵ ميليارد تومان براي مقابله با ريزگردها اختصاص داده شد كه از اين ميزان يك ريال هم به خوزستان اختصاص نيافت و سازمان محيط زيست گزارش هزينه‌كرد اين اعتبار را ارايه بدهد. وي در واكنش به اظهارات اخير رييس سازمان محيط زيست در مورد حذف اعتبار 60 ميلياردي براي مقابله با ريزگردها از بودجه 94 توسط نمايندگان اظهار داشت: حذف اعتبار 60 ميليارد توماني از بودجه 94 ارتباطي با موضوع ريزگردها ندارد، اين 60 ميليارد تومان براي آموزش و توانمندسازي جوامع محلي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد براي مشاركت در محيط زيست بود يعني همايش، سمينار و كارهايي از اين قبيل.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون