• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3927 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر

تاكيد حسن روحاني بر انسجام داخلي عليه دشمنان:

از هميشه يكصداتر و متحدتر هستيم

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه «ملت ايران در مقاطع حساس همواره حاميان اصلي انقلاب اسلامي، نظام جمهوري اسلامي ايران، استقرار امنيت و دستيابي به منافع ملي بوده‌اند»، گفت: دشمنان و بدخواهان ملت ايران بايد بدانند كه اين ملت در مسير حركت خود به سمت پيشرفت و تعالي، هرگز اهداف بلند خود را از ياد نبرده و ذره‌اي از اعتماد آنها نسبت به نظام و ايستادگي‌شان در برابر دشمنان كاسته نخواهد شد.
حسن روحاني در جلسه هيات دولت با بيان اينكه «برجام يك آزمون بسيار بزرگ براي همه دولت‌هاي شركت‌كننده در مذاكرات و ساير دولت‌هاي جهان است»، خاطرنشان كرد: تعهد و وفاي به عهد، اساس اطمينان جهان به يك دولت است؛ ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران، دقت كرديم و حواس‌مان جمع بوده است، وقتي تعهد داديم، تا آخر پاي آن ايستادگي كرديم و اين افتخاري براي ماست.
وي با اشاره به اينكه «اگر طرف ديگر مذاكره، بدخواه، رقيب يا دشمن ما از تعهد خارج شود، اين براي ما شكست نيست بلكه شكست براي طرف مقابل است»، گفت: ما در زمان و مقطع لازم راه درست را انتخاب كرديم و به خوبي وارد مذاكره شديم و در مذاكره با همه توان و دقت پيش رفتيم و آنچه به دست آورديم، بهترينِ ممكن بود.
روحاني ادامه داد: امروز نسبت به سياست‌هاي امريكا شاهد دو صف‌بندي داخلي و جهاني هستيم؛ ببينيد در داخل امريكا صاحبنظران، انديشمندان و سياستمدارها، نسبت به اقدامات اخيري كه دولت امريكا انجام مي‌دهد چگونه موضع مي‌گيرند و حرف مي‌زنند.
روحاني با بيان اينكه «ملت ايران همواره متحد و همراه با نظام بوده و در اين مواقع هميشه وحدت خود را بيشتر به نمايش مي‌گذارند»، گفت: ممكن است عده‌اي، به برجام هم انتقاد داشتند و شايد اگر راي بگيرند، بگويند ما به برجام راي نمي‌دهيم و اين براي يك كشور دموكراتيك طبيعي است، اما برجام مورد اجماع همه مسوولان و مقامات اصلي كشور بوده است؛ شوراي امنيت ملي آن را تصويب و مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان و از همه مهم‌تر مقام معظم رهبري راجع به آن نظر داده‌اند.
وي با اشاره به اينكه امروز رييس‌جمهور فعلي امريكا شرايطي را ايجاد كرده كه ايران، از هميشه يكپارچه‌تر، يك‌صداتر و متحدتر است، خاطرنشان كرد: امروز موافق و مخالف برجام در كنار هم هستند و همه صداي واحد دارند؛ ما نقض عهد را نادرست، غلط و نسبت به مصالح كشور، منطقه و جهان خائنانه‌ مي‌بينيم.
وي اظهار داشت: ملت ايران هيچگاه به امريكا اعتماد نداشته و مي‌داند كه امريكا چه اقداماتي عليه منافع ملي ما انجام داده و مي‌دهد، ولي امروز واضح‌تر و آشكارتر همه در كنار هم قرار گرفتند.
وي با تاكيد بر اينكه اگر امريكا دچار خطا شده و از برجام خارج شود، ضرر اين كار صرفا براي امريكايي‌هاست، افزود: ما راه‌هاي مختلفي را پيش رو داريم و هر راهي كه مصلحت نظام و كشور ما در آن باشد را انتخاب مي‌كنيم و هيچ مشكلي در پيشبرد اهداف و مسيرمان نخواهيم داشت.
روحاني با بيان اينكه نبايد هيچ گونه نگراني در داخل كشور نسبت به اين اقدامات داشته باشيم، گفت: تا زماني كه ملت ما متحد، منسجم و يكصدا بوده و مطيع رهبري شجاع هستيم، هيچ مشكلي براي كشور ما پيش نمي‌آيد. فراز و نشيب وجود دارد اما به خوبي از آن عبور مي‌كنيم.
وي با اشاره به اينكه امروز كاملا روشن مي‌شود كه دولت ياغي كيست و كسي كه مقررات بين‌المللي را زير پا مي‌گذارد. چه كسي است و به خوبي روشن مي‌شود كه كدام كشور مورد احترام كشورها و افكار عمومي جهان است، ادامه داد: اگر امريكا بخواهد خطاي بعدي را مرتكب شود و عليه سپاه پاسداران اقدامي كند، اين ديگر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها يك واحد نظامي نيست، بلكه ‌سپاه پاسداران در دل اين مردم بوده و در همه روزهاي خطر از منافع ملي ما دفاع كرده است.
رييس‌جمهور اظهار داشت: امريكايي‌ها به دليل آنكه مي‌خواستند داعش را 20 سال در اين منطقه نگه دارند و از اين ابزار استفاده كنند، حق دارند از سپاه عصباني باشند، چراكه سپاه با برنامه‌ريزي و حمايت خودش از ملت عراق، سوريه و لبنان، داعش را ذليل كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه ارتش، سپاه و بسيج جداي از ملت نبوده و همواره در كنار ملت هستند، گفت: هيچگونه اختلافي بين جناح‌هاي ما براي مقابله با توطئه دشمنان وجود ندارد و همه يكپارچه و در صف واحد هستيم؛ هيچگونه تزلزلي در كشور ما به وجود نخواهد آمد و مردم مقاوم ايران در برابر توطئه‌ها ايستادگي خواهند كرد.
وي اظهار داشت: بنده پيشاپيش مي‌خواهم از ملت بزرگ ايران تشكر كنم؛ پيشاپيش از همه رسانه‌ها مي‌خواهم كه كنار ملت و همصدا با ملت باشند و پيشاپيش به امريكا مي‌گويم در اين توطئه هم مثل همه توطئه‌هاي قبلي‌تان شكست‌خورده هستيد؛ باز خطا و اشتباه كرديد و باز هم اشتباه مي‌كنيد.
رييس‌جمهور خطاب به هم‌ميهنان كرد ايران نيز گفت: ما به شما صد در صد اعتماد داريم و به هيچ‌وجه خطاي سياسي عده‌اي در اقليم كردستان عراق را به هيچ عنوان پاي شما نمي‌نويسيم چرا كه شما بخشي از مردم بزرگ ايران و قومي وفادار و ريشه‌دارترين قوم ايراني در اين منطقه هستيد و هميشه كنار انقلاب بوديد و در جنگ تحميلي، كنار ملت ايران بوديد.
وي افزود: ترديدي ندارم ملت ايران در مسير راه‌ خود هدف را گم نكرده، اعتمادش نسبت به مسوولان كم نشده و همچنان در برابر دشمن، ايستاده است؛ ما نه ضعيف و سست مي‌شويم و نه مي‌ترسيم؛ بلكه مقاوم و قدرتمند مي‌ايستيم و خدا هم با ما خواهد بود و طبق وعده الهي، پيروزي نهايي هم از آن ما است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون