• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3183 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن

شب بيرون

شرح: باران كوثري در جشنواره امسال براي بازي بي‌نظيري در نقش دختري شيطان و بازيگوش در خانواده‌اي مذهبي، سيمرغ بلورين بهترين بازيگر زن را گرفت. نقشي كه حالا در عكس‌هايي كه از فيلم «شب، بيرون» به كارگرداني كاوه سجادي رسيده، گريم مشابه‌ آن را در عكس‌ها مي‌بينيم و مي‌شود حدس زد كه در اين فيلم هم بازي خوب و دوست‌داشتني‌اي از او ببينيم. فيلم «شب، بيرون» در فهرست اكران تازه سينماي هنر و تجربه است كه در دو، سه روز گذشته به سينماها رسيده و سهيلا گلستاني، نگار عابدي و هوتن شكيبا در اين فيلم و در كنار او بازي مي‌كنند.

شيراز

شرح: حالا درست است كه فصل سفر به شيراز ارديبهشت است و حافظ و سعدي چندين قرن پيش، بهار شيراز را يك‌جوري در شعرهاي‌شان پيشنهاد داده‌اند كه ديگر هيچ كسي نمي‌تواند به گرد پاي آنها برسد؛ اما تجربه ما در سفر به اين شهر، در اين فصل سال باعث مي‌شود تا براي شما تعريف كنيم كه شيراز در روزهاي آخر زمستان، شهري در آستانه بهشت است و خلوت. شهري كه ديدني‌هايش هيچ‌وقت تمام نمي‌شود تبليغات حافظ و سعدي، بهار شيراز را شلوغ و پرترافيك مي‌كند، اما در اين روزها كه از شلوغي خبري نيست به شيراز سفر كنيد و لذت ببريد .

بي‌نام

شرح: محمدحسن شهسواري، داستان‌نويس در توصيف اين كتاب نوشته‌اي دارد كه براي پيشنهاد دادن، فقط آن را نقل مي‌كنيم و بس: « راستش چهار بار گريه كردم وسط رمان. هر بار هم گفتم به‌تان خواهم گفت. سر دفعه سوم گفتم خاك بر سرت. انگار فقط گريه مي‌كني تا به ليلا بگويي. به خودم گفتم وقتي اين‌طور با حساب و كتاب گريه مي‌كني، محال است ديگر گريه‌ات بگيرد. بعد دفعه چهارم شد. اشك‌هايم كه تمام شد، تازه يادم آمد چه حرفي به خودم زده‌ام. كه ديگر گريه نمي‌كنم». اين كتاب را جاشوا فريس نوشته و ليلا نصيري‌ها ترجمه كرده.

جشنواره قصه و قصه‌گويي

شرح: سال‌هاي زيادي است كه قصه و قصه‌گويي كه از اتفاق‌هاي خوب فرهنگ ما است، در دغدغه‌ها و روزمرگي‌ها و پيچيدگي‌ها گم شده در چنين شرايط و روزهاي است كه وقتي اسمي از يك جشنواره قصه‌گويي مي‌آيد، بايد به آن توجه كرد و حتي به سراغ آن رفت تا اين فرهنگ قديمي دوست‌داشتني، حفظ شود و نشانه‌هاي خوب بازگشت به اصالت را ديد. جشنواره قصه و قصه‌گويي يكي از همين جشنواره‌هاست كه همين ديروز در كرمانشاه كه ميزبان امسالش است افتتاح شده و برنامه‌هاي ويژه‌اي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون