• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3932 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

نوجوانان فوتبال ايران در جمع هشت تيم جام جهاني

علي غلامزاده، علي ستاوي، احمد جلالي، مجيد نصيري، طاها شريعتي، اميرحسين حسين‌زاده، محمد شريفي، الهيار صيادمنش، علي داوران، محمد قادري و يونس دلفي را به‌خاطر بسپاريد. آنها با سرمربيگري عباس چمنيان تاريخ‌ساز شدند. اين نام‌ها با پرچم ايران و پيراهن سفيد كشورمان براي نخستين‌بار در تاريخ به جمع هشت تيم برتر جام‌جهاني راه يافتند. به اين بچه‌ها مي‌توان افتخار كرد. مي‌توان مراقب‌شان بود تا تيم‌ملي بزرگسالان.
تاريخ‌سازاني كه آينده فوتبال ايران هستند و نبايد به‌همين راحتي‌ها به حال خود رها شوند. آنها حتي چشمان مربيان فوتبال پايه از كشورهايي چون آلمان را هم خيره كردند. عباس چمنيان كه نزديك به 30 ‌سال سابقه مربيگري دارد و كتاب‌هايي در خصوص تمرينات و حركت‌شناسي ساختاري ترجمه كرده، سرمربي اين تيم است؛ تيمي كه استخوان‌بندي‌اش از بازيكنان خوزستاني است و اتحاد، ميل به پيروزي و موفقيت را در چهره تك‌تك بازيكنان مي‌توان ديد. اگر درباره باشگاه‌هايي كه در اين رده، بازيكن تحويل تيم‌ملي دادند تحقيق كنيد، حتما از پرسپوليس و استقلال نااميد مي‌شويد چون تنها يك استقلال در اين تيم حضور دارد و باشگاه‌هايي مثل سايپا، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان بيشترين نماينده را دارند. درباره اين تيم مي‌توان به تدارك خوب‌شان پيش از بازي‌ها اشاره كرد كه حضور در تورنمنت سن‌پترزبورگ يا اردوي اسپانيا نمونه‌هايي از آن است و بازي‌هاي دوستانه با تيم‌هايي نظير مكزيك و فرانسه برگزار كرده است. ديروز تيم‌ملي نوجوانان ايران با پيروزي 1-2 مقابل مكزيك، به يك‌چهارم نهايي جام‌جهاني نوجوانان صعود كردند كه در تاريخ بي‌سابقه بود. در اين بازي براي ايران محمد شريفي و ‌الله‌يار صيادمنش در دقايق ۷ و ۱۱ گل زدند. تك گل مكزيك هم در نيمه نخست و در دقيقه ۳۷ توسط دلاروسا به ثمر رسيد. تنها اتفاق بد در بازي ديروز، محروميت يونس دلفي از بازي بعدي بود.
 دلفي به عنوان معتبرترين و مهم‌ترين بازيكن ما كه بازيكنان تيم‌هاي ملي حريف را در 4بازي گذشته ويران كرد و هرگاه دلش خواست مردان حريف را با تكنيك نابش از نفس انداخت، در مهم‌ترين بازي ما در اين دوره از مسابقات غايب خواهد بود. هرچند بازيكنان مطرح ما در اين مسابقات كمي با بي‌مهري داور مواجه بودند، اما به هر حال بازيكنان خوب ما بايد بيشتر از اين حواس خود را جمع مي‌كردند. دلفي در حالي از بازي بعدي تيم ملي ما محروم است كه تيم ما به قدرت و تكنيك ناب او تكيه بسيار داشت و همه كارشناسان بين‌المللي فوتبال، درباره او و عملكرد خوبش توصيفات بسيار كرده بودند. دلفي اخطار اول را برابر تيم ملي فوتبال كاستاريكا گرفت؛ ديداري كه براي تيم ملي چندان مهم نبود. هر چند فوتبال ما در رده‌هاي مختلف ملي بازي‌هاي اندكي با مكزيك داشته است اما به هر حال فوتبال ملي ما براي بار اول برابر مكزيك برنده شده است. حريف روز يكشنبه ايران در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني، اسپانيا خواهد بود كه در مرحله گروهي با شكست برابر برزيل در رده دوم قرار گرفته بود؛ اما با حضور ستاره‌هاي پرتعداد يكي از مدعيان اصلي كسب عنوان قهرماني اين مسابقات به شمار مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون