• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3933 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

100 هزار برگ سند


پيرو مصاحبه روزنامه اعتماد با جبار كوچكي‌نژاد رييس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان وزارت آموزش و پرورش نسبت به سخنان كوچكي‌نژاد واكنش نشان داد:
با سلام و احترام؛
عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ 16/7/96 با عنوان «تخلف مالي 600 ميلياردي در هلدينگ پتروفرهنگ» پاسخ صندوق ذخيره فرهنگيان جهت تنوير افكار عمومي، به استحضار مي‌رساند:
سرمايه‌گذاري‌هاي پتروفرهنگ به سودآوري پايدار مي‌انجامد، در حالي كه يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به زعم خودش با استناد به گزارش تحقيق و تفحص از ارقام عجيب تخلفات در صندوق ذخيره فرهنگيان رونمايي مي‌كند كه كل تسهيلات پرداختي بانك سرمايه را به عنوان تخلفات اين مجموعه در نظر گرفته است. برخلاف ادعاي آقاي كوچكي‌نژاد، كليه سرمايه‌گذاري‌هاي موسسه در حوزه پتروشيمي و در شركت‌هاي پتروشيمي مرواريد، پتروشيمي خراسان، پتروشيمي مارون و ساير طرح‌هاي سودآور صورت گرفته است.
بر خلاف ادعاي نماينده محترم مجلس در خصوص تخلف مالي 600 ميلياردي در هلدينگ پتروفرهنگ،‌پتروفرهنگ يكي از هلدينگ‌هاي مهم پتروشيمي در كشور است كه نزديك به 700 ميليارد تومان سرمايه در قالب شركت‌هاي توليدي پتروشيمي، پروژه‌هاي در دست اقدام و طرح‌هاي توسعه‌اي دارد.
شركت پتروفرهنگ سهامدار سه شركت توليدي پتروشيمي (پتروشيمي مرواريد حدود 46 درصد، پتروشيمي خراسان حدود 19 درصد و پتروشيمي مارون حدود يك درصد) است كه دو شركت آن از شركت‌هاي بورسي بوده و تحت نظارت سازمان بورس و به صورت كاملا شفاف عمل مي‌كنند. بنابراين نه‌تنها سرمايه‌گذاري در اين شركت‌ها ضررده نبوده است، بلكه اين سه شركت از شركت‌هاي بسيار ارزشمند و سودده در صنعت پتروشيمي هستند.از سوي ديگر، برخلاف گفته‌هاي اين نماينده، ساير شركت‌هاي پتروفرهنگ مجري طرح‌ها و پروژه‌هاي پتروشيمي بوده و هم‌اكنون برخي از اين شركت‌ها در حال نصب تجهيزات عظيم پتروشيمي و برخي در حال انجام امور طراحي،‌مهندسي، اخذ فاينانس خارجي و وام داخلي و همچنين دريافت مجوزهاي لازم از وزارتخانه‌هاي نفت، صنايع و سازمان محيط زيست و ساير نهادهاي كشور و در مراحل قبل از بهره‌برداري هستند.
هيات اجرايي كميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي در طول يك سال گذشته قريب به 100 هزار برگ سند از موسسه و شركت‌هاي تابعه را بررسي كرده و همه اركان موسسه با آنها همكاري لازم را داشته‌اند.بنابراين موسسه هيچ گونه نگراني از بابت انتشار اين اسناد ندارد و همواره از تحقيق و تفحص در راستاي حفظ منافع فرهنگيان استقبال كرده اما انتشار ناقص و جهت‌دار اين اسناد و اطلاعات را در راستاي منافع اعضا نمي‌داند.در كنار بررسي هيات تحقيق و تفحص، صندوق ذخيره فرهنگيان نيز پيگير مطالبات بانك و ساير شركت‌هاي تابعه بوده و به هيچ عنوان در زمينه حفاظت از منافع فرهنگيان كوتاهي نمي‌كند. در اين راستا در طول يك سال گذشته 13 مورد شكايت رسمي عليه بدهكاران صورت گرفته است. واقعيت اين است كه اين موسسه به عنوان يكي از نهادهاي اقتصادي مهم كشور در حال فعاليت است و هرگونه گزارش نسنجيده بر سودآوري آن تاثير بسزايي دارد. بنابراين هدف ما دفاع از حقوق 840 هزار فرهنگي عضو موسسه است كه انتظار دارند با سرمايه‌گذاري در اين موسسه در زمان بازنشستگي، سهم‌الشركه قابل توجهي دريافت كنند.
مطمئنا شفاف‌سازي و تنوير افكار عمومي و اعاده حقوق فرهنگيان عضو موسسه، با غرض‌ورزي سياسي امكان‌پذير نيست و قشر فرهيخته فرهنگي در تشخيص سره از ناسره آگاهانه عمل خواهد كرد. از اين‌روست كه فرهنگيان عضو موسسه به ساختگي بودن اين فضا كاملا آگاه بوده و به رغم هجمه‌هاي متعدد عضويت فرهنگيان طي سه سال اخير از 75درصد به حدود 90 درصد رسيده است زيرا فرهنگيان محترم به خوبي مي‌دانند كه صندوق به تعهدات خود در برابر اعضا پايبند است. خواهشمند است، طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابيه اين مركز در آن رسانه اقدام لازم صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون