• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3935 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

ظريفيان: غلامي انتخاب مناسبي است

غلامرضا ظريفيان، معاون وزارت علوم دولت اصلاحات از جمله كساني است كه منصور غلامي را براي تصدي اين وزارتخانه مناسب مي‌داند. او در گفت‌وگويي با امتداد ضمن تشريح دلايل اهميت وزارت علوم، به سوابق و موفقيت‌هاي پيشين غلامي پرداخت.
ظريفيان به موضوعات ديگري نيز اشاره كرد كه اهم آن به اين شرح است:
   آقاي روحاني در ابتداي امر افرادي چون دكتر فرجي‌دانا، توفيفي و نيلي‌منفرد را در نظر داشت، خصوصا كه اين افراد تجربه روشني دارند و وفاق عمومي نسبت به آنان وجود داشت اما به هردليلي ايشان تاكيد داشتند كه براي انتخاب وزير علوم هماهنگي‌هاي لازم صورت گيرد و با تعامل كارها پيش رود كه اين امر به مصلحت كشور نيز هست. نهايت كار به جايي رسيد كه افراد ديگري در دستور كار قرار گرفتند تا سر انجام آقاي غلامي معرفي شد.
 غلامي در دو دوره اصلاحات رييس دانشگاه بوعلي همدان بوده و مسووليت‌هاي مختلفي در سطح معاون مالي و اداري داشته و از جمله مديران موفق آموزش عالي بوده و باهمان نگاه كلاني كه يك مدير دانشگاهي دارد وظايفش را انجام خواهد داد. او به مناسبات دانشگاهي پايبند است و از مديران موفق كشور در آن دو دوره محسوب مي‌شود.
  در چهار سال دوره نخست رياست‌جمهوري آقاي روحاني هم رييس دانشگاه بود. اگر بخواهيم اين دوره مديريتي را براي مديران آموزش عالي قضاوت كنيم به هيچ عنوان قابل مقايسه با دوران آقاي خاتمي نيست. در هم تنيدگي مشكلات، تغيير بخشي از ماموريت‌ها و واگذاري بخشي از مسووليت‌ها كه در دوره احمدي‌نژاد صورت گرفت شرايط كار در اين دوره را پيچيده و سخت كرد. بسياري از مديران دانشگاهي ما با بهترين كارنامه نتوانستند با مشكلات و پيپچيدگي‌هايي كه ايجاد شده بود چون گذشته كار كنند. اين كارنامه چهار ساله را نمي‌شود صرفا به عنوان كارنامه اصلي در نظر گرفت.
  در مجموع ارزيابي ما از كارنامه آقاي غلامي با توجه به سابقه ايشان در آموزش عالي مثبت است.
 توصيه‌ام به كساني كه ايشان را مورد نقد قرار داده‌اند اين است كه حتما با او صحبت كنند. برخي از دوستان فراكسيون اميد پيش از اين منتقد ايشان بودند، گفتم قبل از هر نوع قضاوتي با خود آقاي غلامي ديدار جدي داشته باشند كه حاصلش اين شد كه بخشي از اين موضع‌گيري‌ها پس از ديدار و گفت‌وگو تغيير كرد و در مجموع اعلام كردند كه انتخاب رييس‌جمهور را قابل قبول مي‌دانيم.
  تشكل‌هاي دانشجويي كه در اين ارتباط انتقاد دارند بهتر است با خود ايشان جلسه‌اي داشته‌باشند و از نقطه نظرات ايشان بدون واسطه مطلع شوند.
  آقاي غلامي در تهران موفق‌تر از همدان خواهد بود. ايشان به خوبي آگاه است كه آموزش عالي با چه ضوابط، شاخص‌ها وهمكاراني مديريت شود. دانشگاه در دوران رياست‌جمهوري پيشين بنا به دلايلي رها شده بود يا در يك وضعيت نامناسبي قرار داشت، ايشان به مشكلات آن دوره اشراف داشته و مي‌تواند كمك كند.
 بايد از همه دانشگاهيان و دانشجويان استفاده كند تا قطار دانشگاه به روي ريل اصلي خود برگردد. ايشان هم بايد مشكلات صنفي و علمي دانشگاه را حل كند و هم كرامت و حرمت دانشگاهيان را برگرداند.
  اگر مسيري كه طي شده تا دكتر غلامي معرفي شوند را بررسي كنيم متوجه مي‌شويم ايشان انتخاب مناسبي هستند.
 دانشگاه نيازمند جريانات مختلف است و بايد شرايط گفت‌وگوي سازنده بين گروه‌هاي مختلف به وجود آيد... لازمه‌اش اين است فعاليت‌هاي مختلف اساتيد و دانشجويان در چارچوب قواعد به رسميت شناخته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون