• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3939 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

رهبر معظم انقلاب :

اقتصاد نفتي نا امن است

در خصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آنچه اقتدار ملی را تامین یا پشتیبانی می‌کند هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم

مراسم مشترك دانش‌آموختگي، تحليف و اعطاي سردوشي دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش، صبح ديروز با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم كل قوا در دانشگاه افسري امام علي(ع) برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان، در محل يادمان شهدا حضور يافتند و با قرائت فاتحه، ياد شهيدان مجاهد را گرامي داشتند. فرمانده كل قوا سپس از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند. ايشان همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند.
در اين مراسم حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده كل قوا در سخناني، مهم‌ترين وظيفه و مسووليت نيروهاي مسلح را تامين امنيت كشور خواندند و با تاكيد بر اينكه پيشرفت در عرصه‌هاي مختلف از جمله علمي و صنعتي و اقتصادي منوط به وجود امنيت است، گفتند: امنيت بستري براي رشد همه عناصر قدرت و پيشرفت است زيرا در فضاي ناامني، آرمان‌هاي بزرگ و درخشان از ذهن‌ها فراموش مي‌شوند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه در شرايط كنوني مهم‌ترين مساله كشور، موضوع اقتصاد و معيشت مردم است، افزودند: بناي اقتصاد كشور نيز بايد يك بنيان امن باشد.
ايشان بنيان اقتصادي كشور را به دليل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن خواندند و تاكيد كردند: وابستگي اقتصاد به نفت، يك مشكل تاريخي و به‌جامانده از دوران قبل از انقلاب است و همين موضوع موجب شده است كه ما در دوران‌هاي مختلف در زمينه فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشيم.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه تا وقتي اقتصاد كشور از نفت فاصله نگيرد، بنيان صحيح و امني به وجود نخواهد آمد، خاطرنشان كردند: بيان اين موضوع اقتصادي در اين محيط نظامي، براي نشان دادن اهميت امنيت در همه بخش‌ها است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همه مردم به ويژه جوانان را به دانستن قدر امنيتِ موجود و عزت و آرامش و سربلندي كشور كه به بركت نظام جمهوري اسلامي به وجود آمده، توصيه كردند و گفتند: روزگاري، ايران عزيز با گذشته تاريخي و درخشان خود و با استعدادهاي بي‌پايان، زيرپاي مستشاران امريكايي و صهيونيستي و انگليسي بود و به دست حاكمان وابسته و ضعيف و پست، تحقير مي‌شد اما اسلام، اين كشور را نجات داد و جمهوري اسلامي، ايران را عزيز و مقتدر كرد.
ايشان با اشاره به ناراحتي و عصبانيت قدرت‌هاي استكباري از اقتدار منطقه‌اي ايران، افزودند: دشمنان نظام اسلامي عناصر اقتدار ملي كشور را عامل مزاحم خود مي‌دانند و با آنها مقابله مي‌كنند و بر همين اساس با افزايش اقتدار جمهوري اسلامي در ميان ملت‌ها، در منطقه و فراتر از منطقه مخالفند زيرا اين اقتدار، عمق راهبردي نظام اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي، مخالفت قدرت‌هاي استكباري با توان دفاعي كشور را نيز در همين چارچوب ارزيابي و تاكيد كردند: راه مقابله با اين مخالفت‌ها، اين است كه برخلاف خواسته آنها، بر عناصر اقتدار ملي، تكيه و ايستادگي كنيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين خصوص گفتند: همانطور كه قبلا بارها اعلام كرده‌ايم و باز هم اعلام مي‌كنيم، امكانات و قدرت دفاعي كشور قابل مذاكره و چانه‌زني نيست و در خصوص ابزارهاي دفاعي كشور و هر آنچه اقتدار ملي را تامين يا پشتيباني مي‌كند، هيچ‌گونه چانه‌زني و معامله‌اي با دشمن نداريم و راه اقتدار را با قوت به پيش خواهيم برد.
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به جوانان گفتند: اين كشور متعلق به شما است و بايد همان‌گونه كه جوانانِ ديروز به وظيفه خود عمل كردند، شما نيز در سايه اسلام و در چارچوب آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، كشور را به اوج عزت برسانيد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با تشكر از فرماندهان و اساتيد دانشگاه افسري امام علي(ع)، اين دانشگاه را فيضيه ارتش خواندند و ياد و خاطره شهداي ارتش به ويژه شهداي دانشگاه افسري امام علي(ع) را گرامي داشتند.
در اين مراسم، امير سرلشكر موسوي فرمانده كل ارتش ضمن خير مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامي، گفت: متعهد مي‌شويم كه ارتش دست از دست سپاه پاسداران درنياورد تا پايه‌هاي رژيم سلطه فرو ريزد و عمر رژيم صهيونيستي هرچه زودتر به پايان رسد.
امير فولادي فرمانده دانشگاه امام علي(عليه‌السلام) نيز گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي علمي، فرهنگي، آموزشي و تقويت توان رزمي اين دانشگاه بيان كرد.
در اين مراسم به چند تن از فرماندهان، اساتيد و روحاني نمونه دانشگاه‌هاي افسري ارتش و همچنين همسر شهيد رستمي از شهداي ارتش، هدايايي اعطا شد و نمايندگان دانش‌آموختگان و دانشجويان نيز، مفتخر به دريافت درجه و سردوشي از دست فرمانده كل قوا شدند.
اجراي سرود و رزمايش ميداني، بخش ديگري از مراسم دانش‌آموختگي دانشگاه امام علي (عليه‌السلام) بود.
در پايان اين مراسم، يگان‌هاي حاضر در ميدان ضمن اجراي عمليات اعتماد به نفس، از مقابل جايگاه رژه رفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون