• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3940 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

تيم آماده وزنه‌برداري راهي رقابت‌هاي جهاني مي‌شود

رقابت سليمي، علي‌حسيني و تالاخادزه در امريكا

ركوردگيري تيم ملي وزنه‌برداري براي حضور در جهاني امريكا برگزار شد. در اين ركورد‌گيري كيانوش رستمي حضور نداشت و محمدرضا براري نيز از بين شش حركت تنها با داشتن يك حركت صحيح، ضعيف‌ترين عملكرد را در ميان ملي‌پوشان داشت.

سهراب مرادي در يك ضرب با 190 كيلوگرم توانست دو كيلوگرم ركورد جهان را به صورت غير‌رسمي بشكند. او در دوضرب هم وزنه‌هاي 230، 235 كيلوگرم را مهار كرد و توانست ركورد دوضرب جهان را 3 كيلوگرم به طور غير‌رسمي بشكند. مرادي در مجموع ركورد 425 كيلوگرم را ثبت كرد و ركورد مجموع جهان را هم 12 كيلوگرم غير‌رسمي شكست. سعيد علي‌حسيني و بهداد سليمي هم رقابت پاياپايي داشتند كه در نهايت به ترتيب با ركورد 463 و 461 به كار خود پايان دادند تا علي‌حسيني در اولين ركوردگيري رسمي‌اش پس از محروميت هشت‌ساله، بازگشت خيره‌كننده‌اي داشته باشد. پس از پايان ركوردگيري تركيب ملي براي حضور در مسابقات جهاني مشخص شد. بر اساس ارزيابي‌هايي سرمربي تيم‌ ‌ملي تصميم گرفته شد كه محمدرضا براري از تيم‌ ‌ملي كنار گذاشته شود. مجيد عسگري و همايون تيموري نفرات ذخيره هستند. كيانوش رستمي، علي ميري، سهراب مرادي، ايوب موسوي، عليرضا سليماني، علي هاشمي، سعيد اميرحسيني و بهداد سليمي هشت نفر اعزامي به مسابقات جهاني وزنه‌برداري را تشكيل مي‌دهند.

محمدرضا براري وزنه‌بردار دسته ۱۰۵ كيلوگرم ايران با انتقاد شديد از شوراي عالي فني گفت: حق من نبود كه از تيم ملي خط بخورم و برخي از اعضاي شوراي فني را به خدا واگذار مي‌كنم و از وزنه‌برداري هم خداحافظي مي‌كنم. علي مرادي سر من را بريد.

سليمي: دنبال قهرماني جهان هستم

بهداد سليمي درباره عملكرد خود در ركورد‌گيري، بيان‌ كرد: نسبت به اردوي قبلي پيشرفت خوبي داشتم. سه هفته پيش براي ليگ ۲۰۲ يك ضرب و ۲۳۰ دوضرب زدم اما الان پيشرفت خوبي داشتم و اميدوارم در اين پنج هفته باقي مانده تا آغاز جهاني همين روند را طي كنم و وزنه‌هاي خوبي بزنم. تلاش مي‌كنم افتخارات گذشته را تكرار كنم و در مسابقات قهرماني جهان دنبال قهرماني هستم. قهرمان المپيك لندن در پاسخ به اين پرسش كه فكر مي‌كند در مسابقات جهاني رقابت او، علي‌حسيني و تالاخادزه به چه صورت باشد، تاكيد كرد: خودم را نمي‌گويم اما آن دو نفر، وزنه‌برداران قدري هستند. با اين حال هر كسي بهتر تمرين كند، موفق مي‌شود.

علي‌حسيني: براي بهترين مدال‌هاي جهاني
وزنه مي‌زنيم

سعيد علي‌حسيني درباره ركوردگيري بيان‌ كرد: شرايط خوبي داشتم و در ركورد‌گيري هم توانستم ركوردهاي مدنظرم بود را بزنم. اميدوارم در مسابقات جهاني بتوانم بيشتر از اين وزنه بزنم و باعث خوشحالي مردم بشوم كه در اين چند سال منتظر من بودند. علي‌حسيني در پاسخ به اين پرسش كه قرار است اولين مسابقه قهرماني بزرگسالان جهان را تجربه كند و اين مساله بار رواني براي او ايجاد نمي‌كند، تاكيد كرد: خدا را شكر تمرينات خوبي داشتم و ان‌شاء‌الله بدون استرس در مسابقات جهاني وزنه بزنم. مردم دعا كنند تا با ثبت ركوردهاي خوب، دل‌شان را شاد كنم. من و بهداد تلاش مي‌كنيم براي ايران افتخار‌آفريني ‌كنيم. هر دو براي بهترين مدال در مسابقات شركت مي‌كنيم. ان‌شاء‌الله نتيجه‌اي به دست آيد كه باعث شادي دل مردم شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون