• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3949 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ آبان

كوتاه از حوادث


قتل دختر 16 ساله مرندي

ايرنا|سرهنگ علي اسمعيل‌پور، معاون اجتماعي فرمانده انتظامي آذربايجان شرقي از قتل دختر 16 ساله توسط چند جوان در اين شهر خبر داد و گفت: «قتل دختر جوان به خاطر اطلاع وي از يك فقره سرقت نافرجام بوده است و قاتل يا قاتلان براي اينكه راز سرقت نافرجام برملا نشود، دست به قتل زدند.»
او هرگونه شايعات مبني بر مثله كردن مقتوله و تجاوز به عنف در اين حادثه را منتفي دانست و ادامه داد: «مقتوله بر اثر ضربات متوالي سنگ، ضربه مغزي شده و به قتل رسيده است. در اين ارتباط سه نفر دستگير شده و در بازداشت به سر مي‌برند و اين پرونده مراحل قانوني خود را طي مي‌كند.»
پيكر اين دختر نوجوان در بيابان‌هاي اطراف سد كلانتري مرند توسط اهالي روستاي محبوب‌آباد كشف و به پليس اطلاع داده شد.

رازي كه زن جوان همسايه به آن اعتراف كرد

فارس| كارشناس‌هاي پزشكي پس ازتحقيقات تخصصي، پرده از رازقتل زن 84 ساله‌اي برداشتند كه خانواده‌اش تصور مي‌كردند او به مرگ طبيعي جان سپرده است. صبح شنبه 13 آبان 96 وقتي پسريكي از اهالي روستاي گلستان واقع در شهرستان نكا براي سركشي به اتاق مادرسالخورده‌اش درطبقه دوم ساختمان رفت ناگهان با پيكر او روبرو شد.
او و ساير اعضاي خانواده با تصور اينكه زن كهنسال به‌خاطر كهولت سن جان سپرده است، براي انجام مراحل قانوني و صدور جواز دفن اقدام كردند، اما تيم جنايي و پزشكي قانوني در معاينه جسد متوجه آثار و نشانه‌هايي از خراشيدگي در ناحيه گردن پيرزن شدند. به همين دليل جسد را براي تحقيقات تخصصي به پزشكي قانوني استان مازندران منتقل كردند.
بعد از آن به دستور عباسي، مديركل پزشكي قانوني استان تيمي از پزشكان، تحقيق در اين باره را آغاز كردند تا اينكه مشخص شد گردن زن سالخورده شكسته است.
پس از اعلام نظريه كارشناسي، تجسس‌هاي كارآگاهان جنايي براي كشف رازجنايت آغازشد تا اينكه آنها متوجه شدند كه يك زن غير بومي كه در همسايگي پيرزن زندگي مي‌كند هرازگاهي به ديدنش مي‌رفته است.
بنابراين زن 45 ساله براي بازجويي احضار شد. او كه ابتدا خود را بيگناه مي‌خواند سرانجام در جريان بازجويي‌ها اعتراف كرد. زن جنايتكار گفت: «آن روز صبح براي خريد نان به نانوايي رفته بودم اما نانوايي بسته بود. به همين دليل تصميم گرفتم به خانه پيرزن همسايه بروم و از او نان بگيرم. اما بعد از ورود به خانه‌اش با ديدن طلاها و جواهراتي كه به گردنش بود وسوسه شدم. در اين ميان با او درگير شدم و وقتي مقاومت كرد من هم با پيچاندن روسري به دور گردنش او را خفه كردم. سپس به سرعت آنجا را ترك كردم تا همه فكر كنند كه پيرزن به مرگ طبيعي مرده است.»
با توجه به اين اعتراف، به دستور بازپرس ويژه قتل دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان نكا، متهم با صدور قرار قانوني بازداشت شد.

 

مرگ مرموز دو خواهر در تهران

ركنا| بازپرس جنايي تهران سرگرم تحقيق درباره مرگ مرموز دو خواهر است كه اجسادشان به فاصله چند ماه از يكديگر پيدا شده است.
صبح 7 خرداد امسال، بازپرس كشيك قتل در تماس مسوولان بيمارستاني در جنوب شهر از مرگ مشكوك زن جواني با‌خبر شد. در بررسي‌هاي مقدماتي مشخص شد پيكر نيمه جان نسرين، روز قبل توسط مرد جواني كه خود را نامزد زن جوان معرفي كرده بود به بيمارستان انتقال يافته بود.
او گفته بود كه پيكر نسرين را در فضاي سبز محله حكيميه شرق تهران پيدا كرده و نامزدش را با خودروي او به بيمارستان منتقل كرده است. اين در حالي بود كه برخي شواهد نشان داد زن جوان بر اثر مصرف قرص به زندگي‌اش پايان داده است.
چند روز بعد از مرگ نسرين، خواهر او به دادسراي جنايي تهران رفت و از شوهر سابق خواهرش شكايت كرد و مدعي شد او در مرگ خواهرش دست دارد. نرگس در اين باره به بازپرس منافي آذر گفت: «مطمئنم خواهرم خودكشي نكرده است و احتمال مي‌دهم شوهر سابق او در اين ماجرا دست داشته باشد. خواهرم حدود يك سال قبل طلاق گرفته و در اين مدت فرزند 9 ساله‌اش را هم نديده بود. از طرفي به نظر مي‌رسد شوهر خواهرم اطلاعات زيادي از اين ماجرا داشته است. اگر او در مرگ خواهرم دست نداشته، چرا جزييات كامل مرگ او را مي‌دانست. از طرفي گفته شده خواهرم خودكشي كرده اما پزشكي قانوني اعلام كرده كه او مسموميت دارويي نداشته و داروهاي مواد مخدر در خونش پيدا نشده است.»
با شكايت دختر جوان، تحقيقات وارد مرحله تازه‌اي شد و شوهر سابق نسرين براي تحقيقات به شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران احضار شد. در حالي كه بررسي‌ها در اين باره ادامه داشت، بازپرس كشيك قتل پايتخت از كشف جسد نرگس خبردار شد. شواهد هم نشان داد دختر جوان دست به مرگ خود خواسته زده است. از طرف ديگر شوهر سابق نسرين روز يكشنبه حضور در دادسراي جنايي تهران خود را بي‌گناه دانست.


مرگ ستاره هنوز در هاله‌اي از ابهام
ركنا| زن جوان در حمام خانه پدري‌اش به طرز مرموزي به كام مرگ رفت. پس از اعلام نظريه پزشكي قانوني مشخص شد كه بر اثر فشار بر عناصر حياتي گردنش فوت كرده به همين دليل پرونده مرگ او دوباره از سوي تيم جنايي مورد بررسي قرار گرفت.
رسيدگي به اين پرونده از سال 91 همزمان با اعلام مرگ مشكوك زن جواني در يكي از بيمارستان‌هاي شرقي تهران به جريان افتاد. آن روز ماموران پليس با تماس كاركنان بيمارستاني از مرگ مشكوك زن جواني به نام ستاره با‌ خبر و براي تحقيقات راهي محل شدند. بررسي‌ها حكايت از اين داشت زن فوت‌شده مدتي قبل از شوهرش طلاق گرفته و در خانه پدري‌اش زندگي مي‌كرده است تا اينكه روز حادثه به حمام مي‌رود و ناگهان حالش بد مي‌شود و پدر و مادرش او را به بيمارستان منتقل مي‌كنند.
همزمان با انتقال جسد زن جوان به پزشكي قانوني، ماموران تحقيقات درباره اين حادثه را ادامه دادند. مادر ستاره درباره حادثه گفت: ستاره پس از جدايي با ما زندگي مي‌كرد. من و پدرش با او مشكلي نداشتيم و با روي باز او را پذيرفتيم. روز حادثه ستاره به حمام رفت و دقايقي بعد مرا صدا زد و گفت حالش بد شده است و از من خواست به او آب بدهم. من يك ليوان آب به او دادم و بعد از اينكه خورد، گفت حالش بهتر شده است. قرار شد، ستاره خيلي زود از حمام بيرون بيايد. مشغول كارهاي خانه شدم كه دقايقي بعد نگرانش شدم و به داخل حمام رفتم كه ديدم ستاره بي‌هوش افتاده است. پس از اين با كمك شوهرم او را به بيمارستان رسانديم. پدر ستاره هم با تاييد حرف‌هاي همسرش گفت كه از كسي شكايت ندارد و احتمال مي‌دهد دخترش به مرگ طبيعي فوت كرده است. به همين دليل پرونده به دستور بازپرس دادسراي امور جنايي تهران بسته شد، اما مدتي قبل پزشكي قانوني اعلام كرد زن جوان بر اثر فشار بر عناصر حياتي گردن فوت كرده است. بنابراين پرونده دوباره به جريان افتاد و قاضي پرونده خانواده ستاره را براي تحقيقات به دادسرا احضار كرد. صبح روز يكشنبه برادر ستاره در ادعايي گفت: «ما با خواهرم مشكلي نداشتيم. روز حادثه من براي تفريح به يكي از شهرهاي شمالي كشور رفته بودم كه مادرم تلفني به من خبر داد.» پدر و مادر ستاره هم در تحقيقات حرف‌هاي گذشته خود را تكرار كردند و مدعي شدند با ستاره مشكلي نداشته‌اند و روز حادثه او داخل حمام ناگهان حالش بد شده است. تحقيقات براي روشن شدن زواياي پنهان مرگ زن جوان از سوي كارآگاهان جنايي ادامه دارد.


اخاذي از مردم با اسلحه قلابي

ركنا| پسر جوان كه با در دست داشتن اسلحه و كارت پليس از راننده‌هاي آژانس در مشهد اخاذي مي‌كرد در عمليات پليسي دستگير شد. چندي قبل ماموران پليس مشهد در جريان اخاذي‌هاي جوان مسلح از راننده‌هاي آژانس قرار گرفتند و تيمي از ماموران براي دستگيري اين جوان فريبكار وارد عمل شدند. ماموران در تحقيقات ابتدايي متوجه شدند كه جوان 22 ساله با در دست داشتن يك اسلحه و نشان دادن كارت شناسايي به عنوان مامور به آژانس‌ها مراجعه و به بهانه گشت زني در منطقه قاسم آباد و الهيه تاكسي خواسته است و سپس از راننده‌ها به بهانه‌هاي مختلف اخاذي مي‌كرد.
 با افزايش اين پرونده‌ها تيمي از ماموران دايره تجسس كلانتري قاسم آباد وارد عمل شده و گشت‌زني‌هاي نامحسوس و اقدامات پليسي خود را آغاز كردند كه خيلي زود متوجه حضور پسر جوان در يكي از آژانس‌هاي تلفني شدند. ماموران سريع دست به كار شده و پسر جوان را كه قصد داشت نقشه اخاذي‌اش را به اجرا برساند از سوي تيم پليسي دستگير و در بازجويي‌هاي ابتدايي مشخص شد كه او تا مقطع ديپلم درس خوانده و شاگرد يكي از فروشگاه‌هاي مشهد است. در تحقيقات از متهم مشخص شد كه اسلحه كلت كمري متهم قلابي و كارت شناسايي او هم جعلي است كه در همين راستا متهم براي تحقيقات بيشتر در اختيار ماموران پليس آگاهي مشهد قرار گرفته است.


شاباش عروس جان شاهرخ را گرفت

فارس| نانواي جوان كه دوستش را با چاقو به قتل رسانده بود، پس از محاكمه در دادگاه كيفري تهران به قصاص محكوم شد. با تاييد اين حكم از سوي قضات ديوانعالي كشور، عامل قتل در يك قدمي چوبه‌دار قرار گرفت.
اين جنايت شهريور سال 90 در منطقه حصار كرج اتفاق افتاد و در جريان آن پسر 26 ساله‌اي به نام شاهرخ كشته شد. مجيد، قاتل 20 ساله ساعتي بعد خود را به پليس معرفي كرد و در بازجويي گفت: «شبي من و شاهرخ در عروسي دوست‌مان شركت داشتيم كه هنگام جمع كردن هداياي عروسي و شاباش كه طبق سنت بر سر داماد مي‌ريزند با هم دعواي‌مان شد. اما فرداي آن شب شاهرخ به سراغم آمد و داد و بيداد كرد. من از او خواستم آرام صحبت كند اما گوشش بدهكار نبود تا اينكه با هم دست به يقه شديم و ناگهان با چاقويي كه همراهم بود ضربه‌اي به او زدم كه متاسفانه باعث مرگش شد ولي من هرگز قصد كشتن او را نداشتم.» مجيد پس از اين اعتراف در شعبه يك دادگاه كيفري محاكمه و به اتهام قتل عمد به قصاص محكوم شد. اين حكم براي اجرا به دادسراي جنايي سپرده شد و جوان محكوم در يك قدمي چوبه‌دار قرار گرفت. مادر مقتول كه از غم قتل پسرش اندوهگين است مي‌گويد كه به هيچ عنوان حاضر به گذشت از حق قصاص نيست و قصاص قاتل فرزندش را مي‌خواهد.


كلاهبرداري 50 ميليون توماني

باشگاه خبرنگاران | پليس عامل كلاهبرداري 50 ميليون توماني از ۵ شهروند در شهرستان تربت‌حيدريه را شناسايي و دستگير كرد. بعد از اينكه موضوع به پليس اطلاع داده شد، موضوع كلاهبرداري موضوع در دستور كار تيمي از ماموران پليس آگاهي شهرستان تربت حيدريه قرار گرفت. در بررسي اظهارات مالباخته مشخص شد مردي به مغازه سنگبري او مراجعه و درخواست مقداري سنگ كرده و پس از تهيه جنس و بارگيري و امضاي فاكتور به بهانه برداشت پول از عابر بانك از محل متواري شده است. هنگام رسيدگي به پرونده چهار نفر ديگر از اشخاصي كه به شيوه‌هاي مشابه از آنها كلاهبرداري شده بود هم شكايت كردند. كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري بعد از بررسي اظهارات مالباختگان و انجام تحقيقات كلاهبردار را شناسايي و دستگير كردند. متهم در بازجويي‌هاي علمي به عمل آمده و مواجهه با تعدادي از مالباختگان به جرم خود اعتراف و اعلام كرد كه پس از بارگيري اجناس به بهانه برداشت پول از عابر بانك و در مواردي با ارايه چك‌هاي بلامحل از مردي ناشناس كلاهبرداري كرده و با يك دستگاه نيسان به شهر مشهد منتقل نكرده است. متهم 50 ميليون توماني از 5 شهروند كلاهبرداري كرده است. تحقيقات از متهم براي كشف ديگر جرايم احتمالي ادامه دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون