• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3951 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان

خبر اقتصادي

مشكلي براي پرداخت سود سهام عدالت نداريم

رييس سازمان خصوصي‌سازي با اشاره به تعيين تكليف سهام ۴۹ شركت براي واگذاري به مردم گفت: هم اينك براي پرداخت سود سهام مشكلي وجود ندارد. ميرعلي اشرف پوري حسيني در خصوص آينده سهام عدالت گفت: اخيرا شوراي عالي اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 تشكيل جلسه داده و يك ماه اجازه داده شده كه اگر كسي خواست آورده نقدي خود را تامين كند، قادر به اين كار باشد. 49 شركت كه داراي قيمت قطعي طرح بودند، تصويب شد كه به مشمولين متعلق مي‌شود و از سهام دولتي خارج مي‌شود و باقي مانده سهام از محل سود و آورده مطابق مقررات و قوانين اصل 44 به دولت بازمي‌گردد. پوري حسيني با بيان اين مطلب افزود: هم‌اينك براي پرداخت سود سهام مشكلي وجود ندارد و در هيات وزيران نيز اين مساله مطرح شده و با توجه به اينكه سود در اختيار دولت بود، مصوبه شوراي عالي اصل 44 مبني بر توزيع سود بين مشمولين مورد تاييد هيات وزيران بوده است.
به گزارش «اعتماد» پيش از اين موضوع پرداخت سود سهام عدالت به دليل كمبود منابع مالي به محلي براي اختلاف نظر مبدل شد و كار را به جايي رساند كه حتي برخي خواهان عدم واريز سود سهام تا سال آينده شده بودند.

احتمال عدم اجراي طرح كارت خريد كالا

حميدرضا غزنوي، سخنگوي انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي در گفت‌وگو با ايسنا درباره علت تاخير طولاني در اجرايي شدن طرح كارت اعتباري خريد كالاي ايراني در سال ۱۳۹۶ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نيز بانك مركزي، اظهار كرد: پيگيري‌هاي مختلفي در اين رابطه انجام داده‌ايم، اما هنوز اين طرح به نتيجه نرسيده و هر خبري در ارتباط با اجرايي شدن طرح كارت اعتباري كالاي ايراني در سال ۱۳۹۶ صحت ندارد، به هيچ‌وجه در حال حاضر اين مساله مطرح نيست و به نظر مي‌رسد در سال جاري به نتيجه نرسد. وي ادامه داد: تصور ما بر اين است كه بانك مركزي قصد ندارد طرح كارت اعتباري خريد كالاي ايراني مصرفي بادوام در سال ۱۳۹۶ را به مرحله اجرا در آورد و بايد ادعا كرد كه دستوالعمل يا سياست ابلاغ فرماندهي اقتصاد مقاومتي توسط بانك مركزي به هوا رفته است.

ممنوعيت واردات روغن سرخ‌كردني

رييس اداره نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي غذايي و آشاميدني با منشأ دامي و دريايي سازمان غذا و دارو بر ممنوع بودن واردات روغن سرخ كردني تاكيد كرد. علي‌اكبر دادمهر در اين باره گفت: واردات روغن سرخ كردني به دليل حمايت از توليد داخل و همچنين سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ممنوع است. دادمهر ادامه داد: اگر روغن به صورت خام وارد كشور شود و در كارخانجات توليدي تصفيه و فرآيندهاي ديگر توليد روي آنها صورت گيرد و با برچسب‌گذاري و ذكر برند داخلي باشد، ممانعتي در واردات نخواهد داشت. روابط عمومي سازمان غذا و دارو

كاهش صادرات نفت عربستان

عربستان اعلام كرد قصد دارد صادرات نفت خود به تمام مناطقي كه به آنها نفت عرضه مي‌كند را در ماه آينده كاهش دهد. به گزارش تسنيم به نقل از بلومبرگ، عربستان اعلام كرده قصد دارد صادرات نفت خود به تمام مناطقي كه به آنها نفت عرضه مي‌كند را در ماه آينده كاهش دهد. اين اقدام در راستاي تلاش‌هاي اوپك و متحدانش براي كاستن از مازاد عرضه جهاني صورت مي‌گيرد. وزارت انرژي عربستان بدون اشاره به ميزان دقيق نفتي كه عرضه خواهد شد اعلام كرد، صادرات نفت عربستان در ماه دسامبر 120 هزار بشكه در روز نسبت به ماه نوامبر كاهش خواهد يافت. محاسبات انجام شده نشان مي‌دهد كه صادرات نفت
عربستان در ماه اكتبر 989/6ميليون بشكه در روز بوده است.
عربستان معمولا آمار دقيق ميزان صادرات خود را اعلام نمي‌كند. به گفته سخنگوي وزارت انرژي عربستان، صادرات نفت عربستان به امريكا در ماه دسامبر به ميزان 10 درصد كاهش خواهد داشت. آمارهاي اداره اطلاعات انرژي امريكا حاكي است، امريكا در هفته منتهي به 3 نوامبر، روزانه 816 هزار بشكه در روز از عربستان نفت وارد كرده است. اين رقم در ماه اكتبر 506 هزار بشكه در روز بوده است.  به گزارش «اعتماد» به نظر مي‌رسد با اين اقدام عربستان مي‌توان به كاهش قيمت نفت در ماه‌هاي آينده اميدوار بود و شايد بتوان به قيمت70 دلار، اميد بست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون