• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

خبر

تصويب دستورالعمل حضور هنرمندان و ورزشكاران در تبليغات

به گزارش روابط عمومي معاونت مطبوعاتي ارشاد، پس از بررسي و بازنگري ضوابط مربوط به تبليغات، مجوز حضور چهره‌هاي هنري – ورزشي در تبليغات تجاري محصولات و توليدات داخلي صادر شد و با بررسي كارشناسان و صاحبنظران امر تبليغات براي نظارت بيشتر و ارايه راهكارهاي مناسب، اين دستورالعمل تهيه و به تصويب كميته مركزي سازمان‌هاي تبليغاتي رسيده و از ابتداي سال 94 لازم الاجراست.
 دستورالعمل ياد شده به استناد بند «ب» از ماده 12 آيين‌نامه تاسيس و نظارت بر نحوه كار و فعاليت كانون‌هاي آگهي و تبليغاتي –مصوب شوراي انقلاب در سال 1358– در خصوص چگونگي استفاده از شخصيت‌هاي فرهنگي كشور در آگهي‌ها، تنظيم و تدوين و در جلسه 75 كميته مركزي سازمان‌هاي تبليغاتي كشور در تاريخ سوم دي ماه 1393 به تصويب رسيده است.
از جمله موارد جالب اين دستورالعمل 14 ماده‌اي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:  درتبليغ ويژه مالهاي آقايان و دركالاهاي ويژه خانم‌ها فقط از خانم‌ها استفاده شود. استفاده از چهره‌هاي ورزشي و هنري براي تبليغ كالاهاي مخصوص كودكان ممنوع است. استفاده از كودكان مشهور زير 18 سال براي تبليغات ممنوع است. كالاهايي كه در شبكه‌هاي فارسي زبان غيرمجازتبليغ مي‌شوند، استفاده از هنرمندان و ورزشكاران درتبليغات داخلي آنها ممنوع است. استفاده از چهره‌هايي كه مشهور به همكاري با شبكه‌هاي فارسي‌زبان غيرمجاز هستند، ممنوع است. صدور مجوز به عهده ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌هاست و ارسال نسخه‌اي از مجوزهاي صادره از طريق سامانه تبليغ به دفترتبليغات و اطلاع‌رساني نيز ضروري است.

 

هشدار مديركل آموزش سازمان محيط زيست:

اصفهان به منجلابي از صنعت و كشاورزي تبديل شده است

ايسنا/ محمد درويش در نشست مشترك مشاوران رييس سازمان محيط زيست با سازمان‌هاي مردم‌نهاد حوزه محيط زيست خوزستان، اظهار كرد: اعتقاد ما در دفتر آموزش و مشاركت‌هاي مردمي اين است كه بايد به سرمايه توجه كرد ولي هيچ كشوري تنها براساس سرمايه‌هايش نمي‌تواند به كار ادامه دهد بلكه بايد به سرمايه اجتماعي نيز توجه داشت كه حكايت از رابطه بين دولت و مردم دارد. بنابراين اعتقاد بر اين است كه بايد با مردم صريح و روشن صحبت كنيم.
وي با بيان اينكه اتفاقي كه در خوزستان افتاده است، ناشي از قهر طبيعت نيست؛ گفت: علت اين گرد و غبارها ناشي از بي‌تدبيري است. ما بايد مطالبات اجتماعي و دانايي مردم را افزايش دهيم. تغيير در رفتار، نخست بايد از مردم آغاز شود و به حاكميت برسد تا اتفاق مهمي كه از آن به عنوان سواد محيط زيستي ياد مي‌كنيم، محقق شود.
درويش افزود: يك سوم كل صنايع آلوده‌كننده كشور در اصفهان مستقر شده‌اند و مسوولان فكر مي‌كردند با استقرار اين صنايع، به مردم خدمت مي‌كنند ولي اكنون اصفهاني كه مي‌توانست با توجه به قابليت‌هايش، استان شماره يك كشور باشد، به منجلابي از صنعت و كشاورزي تبديل شده و از بيشترين ميزان وابستگي معيشتي به سرزمين و كمترين ميزان آب برخوردار است. وي ادامه داد: اصفهان با پديده فرونشست زمين روبه‌رو است و اكنون بحران در اصفهان بسيار جدي است.

 

 12 درصد زنان مطلقه زير 20 سال هستند

ايسنا | به گفته رييس انجمن مددكاري اجتماعي ايران، در 9 ماهه امسال، 12 درصد زنان مطلقه زير 20 سال سن داشتند كه خشونت‌هاي خانگي، اعتياد و غيره از علل عمده طلاق آنها بوده ست.
سيدحسن موسوي‌چلك اظهار كرد: وضعيت اجتماعي كشور مساعد نيست، زيرا همواره نگاه سياسي و امنيتي بر نگاه اجتماعي‌محور ترجيح داده شده و نتوانسته‌ايم فضاي مشاركت‌هاي اجتماعي را به درستي در جامعه فراهم كنيم و اين نحوه برخورد و نگاه استراتژيك اشتباه ما از ابتداي كار بوده است كه تا الان نيز وجود دارد.
وي ضمن اشاره به اينكه با توجه به آمار در پنج سال اخير شاهد افزايش چشمگير موادمخدر بوده‌ايم، اظهار كرد: اين آمارها نتيجه آن است كه در حال حاضر من به عنوان يك فعال اجتماعي بايد مطيع كساني باشم كه نمي‌خواهند فضا را براي مشاركت اجتماعي و فعاليت‌هاي اجتماعي فراهم كنند پس با وجود چنين واقعيتي بايد خدا را شكر كنيم، وضعيت بدتر از اين نيست.
رييس انجمن مددكاري اجتماعي ايران ادامه داد: از نتايج عدم مشاركت‌هاي مردمي در اجتماع و غفلت در حوزه اجتماعي اين است كه در حال حاضر مردم تماشاگر اتفاق‌هايي از قبيل مرگ يكديگر مي‌شوند براي اينكه براي مثال از اين واقعه فيلم گرفته و آن را در اينستاگرام خود قرار دهند تا لايك بيشتري بگيرند و اين يك فاجعه اجتماعي است.
وي ادامه داد: امنيت و آرامش و رشد در جامعه نتيجه شفافيت و صداقت با مردم است لذا بايد با مردم شفاف و صادق باشيم و اعتراف مي‌كنم در حوزه‌هاي اجتماعي با مردم اينچنين نبوده‌ايم و نتيجه آن مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي متعدد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون