• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3958 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان

4 پرده از جادوگري در فوتبال ايران

مظلومي: در عمان باورم شد كه جادو هست

جادو و جنبل، سحر، طلسم يا هرچيزي كه مي‌خواهيد اسمش را بگذاريد اين روزها حسابي نقل محافل ورزشي شده. اين موضوع البته در فوتبال چيز جديدي نيست و از مدت‌ها قبل رسانه‌هاي مختلف در اين باره گزارش‌هاي مختلفي كار كرده بودند. خبرگزاري ايلنا در همين رابطه گزارشي كار كرد از صحبت‌هاي چند سال اخير اهالي فوتبال در رسانه‌هاي مختلف در اين باره. خلاصه آن را اينجا بخوانيد، خالي از لطف نيست.

پاس را جادوگر قهرمان كرد...؟!

منوچهر صالحي، مديرعامل سابق سايپا كه از قضا رفيق گرمابه و گلستان «الف. الف» بوده در جايي ادعا كرد كه پاس تهران در سال 83 با كمك اميرخان (؟!) قهرمان شده و اصلا مجيد جلالي رفيق فابريك امير اسكندري است و سردار آجرلو هم ممكن است منكر شود اما كامل در جريان بوده است. صالحي قبل‌تر از امير اسكندري بسيار تعريف كرده و با اين عنوان كه نيروي ماورايي او بسيار موثر است به تمجيد از او در رسانه‌هاي ورزشي پرداخته بود. صالحي در جايي ديگر گفته بود كه علاوه بر مجيد جلالي، فرهاد كاظمي و امير قلعه‌نويي، علي دايي و مجتبي تقوي هم به خانه جادوگر رفت و آمد دارند. حالا هشت سال مي‌گذرد و پرونده دوباره باز شده است و تقوي هم متهم رديف اول است.

150 ميليون بده دربي را ببر...!

اميرعابديني كه سابقه مديريت در تيم پرسپوليس را دارد، مانند بسياري ديگر از مديران فوتبال از سوي جادوگران و واسطه‌هاي‌شان و گاه ديگر مديران فوتبال پيشنهادهايي در اين زمينه داشته است. خود او در اين باره مي‌گويد: «زماني كه مديرعامل باشگاه پرسپوليس بودم قبل از بازي با استقلال يكي از به اصطلاح جادوگرها با من تماس گرفت و ادعا كرد با مبلغ 150 ميليون مي‌تواند پرسپوليس را در دربي برنده كند. من هم به او گفتم اگر توانستي كاري كني كه استقلال در دربي برنده شود من اين مبلغ را به تو خواهم داد. يادم هست يكي از مشاورانم در استاديوم به من گفت چرا براي بازي نگراني؟ گفتم اگر ببازيم به آن فرد باخته‌ايم. خوشبختانه آن بازي را پرسپوليس برنده شد و آقاي جادوگر خودش طلسم شد.»

ادعاي عجيب صمد مرفاوي

مرفاوي در ابتداي ليگ يازدهم و زماني كه مربي مس كرمان بود پس از باخت خانگي برابر استقلال بدون اينكه پرسشي مطرح شود، بحث متوسل شدن عده‌اي از اهالي فوتبال به كارهاي ماورايي را پيش كشيد و با طعنه به مربي و بازيكنان استقلال مدعي شد، آنها با امدادهاي غيبي در كرمان به پيروزي رسيدند و به اين ترتيب، ادعاي عجيب مرفاوي با واكنش تند روزنامه‌نگاران باشگاه استقلال همراه شد و آنها در پاسخ به سرمربي مس از او خواستند از ديدن سريال‌هاي تلويزيوني ماه رمضان كه بيشتر به مسائل ماوراءالطبيعه مي‌پردازند، خودداري كند!

مظلومي: در عمان باورم شد كه جادو هست

پرويز مظلومي يكي از كساني است كه اگرچه در تيمش جادوگر ندارد اما اين خرافات را به چشم ديده و باور دارد: «در ليگ كه زياد اين مسائل را مي‌شنوم و انگار جادو و جنبل رسمي شده است. همين امروز خواندم كه شيري گفته مي‌خواهد با جادوگر قرارداد ببندد. اين كار نامردي است. هر كسي كه از اين شيوه استفاده كرده چوبش را خورده است.»

او در ادامه مي‌گويد زماني كه در ليگ عمان مربيگري مي‌كرده به چشم ديده است كه تيم‌ها از جادوگر استفاده مي‌كردند؛ «مربي تيم السداب عمان بودم. تيم ما در بازي رفت در خانه دو گل از رقيب خورده بود. قبل از بازي براي بچه‌ها كلي حرف زدم و تاكتيك بازي را چيدم. حرف هايم كه تمام شد، ديدم دو بازيكن ما به كنار دروازه‌ها رفتند و ادرار كردند. با عصبانيت به آنها پرخاش كردم اما همه تيم فرياد مي‌زدند تيم حريف ساحر دارد و فقط اين شكلي مي‌شود سحرش را باطل كرد.»

تيم مظلومي بازي در زمين حريف را پس از ابطال طلسم شش بر يك برده بود تا مظلومي به صف آنهايي بپيوندد كه خرافات را مي‌پذيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون