• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3960 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

خبر كوتاه

استراليا به دنبال كي‌روش

يك سايت استراليايي از حضور كارلوس كي‌روش در تيم ملي اين كشور بعد از جام جهاني روسيه خبر داد. آنژه پوستج اوغلو، سرمربي يوناني تبار تيم‌ ‌ملي فوتبال استراليا از هدايت تيم‌ ‌ملي اين كشور كناره‌گيري كرد. سايت بريزبان نوشت: گزينه اصلي هدايت تيم‌ ‌ملي فوتبال استراليا، كارلوس كي‌روش است و اين مربي بعد از جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه هدايت تيم‌ ‌ملي فوتبال استراليا را بر عهده مي‌گيرد. او توانسته است در ايران عملكرد بسيار خوبي داشته باشد و تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران را به عنوان تيم نخست آسيا برساند و به نظر مي‌رسد اعضاي فدراسيون فوتبال استراليا نظر بسيار مساعدي روي اين مربي داشته باشند. به نظر مي‌رسد استراليا قصد دارد براي جام جهاني يك مربي موقت انتخاب كند و بعد از اين جام جهاني به سراغ مربي اصلي خواهد رفت.

 

ناراحتي رونالدو از رسانه‌ها

مهاجم رئال مادريد از رسانه‌ها عصباني و ناراحت است. كريستيانو رونالدو سه‌شنبه شب در ديدار رئال مادريد و آپوئل نيكوزيا توانست دو گل به ثمر برساند و كمي وضعيت خود را بهبود ببخشد. مهاجم رئال مادريد برخلاف عملكرد ضعيفش در لاليگا در ليگ قهرمانان تعداد گل‌هايش را در مرحله گروهي به هشت گل رساند. پس از پايان بازي رسانه‌هاي اسپانيايي قصد مصاحبه با او را داشتند كه ستاره پرتغالي به آنها گفت: اگر من با شما (رسانه‌ها) درباره موضوعي صحبت كنم، شما يك روز بعد اظهارات من را به يك شيوه ديگر بيان‌ مي‌كنيد. مهاجم پرتغالي با اين پاسخ ناراحتي خود را از رسانه‌ها نشان داد. او از نحوه انتقال صحبت‌هايش پس از شكست در ومبلي مقابل تاتنهام ابراز نارضايتي كرد. رونالدو پس از اين ديدار گفت‌: رئال مادريد نسبت به فصل گذشته تيم بدتري نيست اما كم تجربه‌تر است. ما مي‌دانيم اين موضوع اهميت زيادي در فوتبال دارد. آلوارو موراتا، خامس رودريگس، په‌په و... ما را قوي‌تر مي‌كردند. اظهارات مهاجم پرتغالي با واكنش سرخيو راموس رو به رو شده بود. مدافع رئال مادريد در اين باره گفت: رونالدو منفعت طلب است. اين قضيه موجب ناراحتي ستاره پرتغالي شد و دوستي دو بازيكن رئال مادريد را تحت تاثير قرار داد.

 

محروميت يك ماهه شجاعي

باشگاه يوناني پانيونيوس مسعود شجاعي و يكي از هم‌‌تيمي‌هاي او را به دليل اعتراض به شرايط مالي باشگاه يك ماه محروم و سه هزار يورو جريمه كرد. شرايط براي مسعود شجاعي در يونان خوب پيش نمي‌رود. بعد از انتقادهايي كه رسانه‌هاي اين كشور از شجاعي داشتند، اين‌بار يك مساله حاشيه‌اي ديگر دامن اين بازيكن ايراني شاغل در ليگ يونان را گرفت. مسعود شجاعي و اويكونومو، يكي از بازيكنان پانيونيوس اعتراض‌هايي را به شرايط مالي باشگاه داشته‌اند و همين باعث شد كه تمرين روز سه‌شنبه اين تيم يوناني تحت تاثير اين اظهارات قرار بگيرد و به خوبي برگزار نشود. بر همين اساس باشگاه پانيونيوس اعلام كرد كه اين دو بازيكن يك ماه از همراهي تيم‌‍‌شان محروم خواهند بود و علاوه بر اين بايد ۳ هزار يورو نيز به عنوان جريمه پرداخت كنند. گاتزتا يونان همچنين نوشت: مسعود شجاعي اين روزها عصبي بازي مي‌كند و به دليل خط خوردن از تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران بسيار ناراحت است و همين باعث مي‌شود كه مربي او را تعويض كند و مانع از اخراج او و ۱۰ نفره شدن تيم شود.

 

دادكان به وزارت صنعت رفت

رييس سابق فدراسيون فوتبال مشاور وزير صنعت و مسوول سازماندي و نظارت تيم‌هاي ورزشي اين وزارتخانه شد. محمد دادكان پيشكسوت باشگاه پرسپوليس و رييس سابق فدراسيون فوتبال كه پيش از اين مسوول تربيت‌بدني دانشگاه آزاد بود، با حكم شريعتمداري وزير صنعت به عنوان مشاور وزير، مسوول سازماندي و نظارت تيم‌هاي ورزشي وزارت صنعت شد. در حكم محمد شريعتمداري خطاب به محمد دادكان آمده: «با توجه به سوابق علمي و تجارب ارزشمند جنابعالي و ضرورت ساماندهي امور تربيت‌بدني و ورزش در مجموعه وزارت به موجب اين حكم به سمت «مشاور وزير در امور تربيت‌بدني و ورزش» منصوب مي‌شويد. اميد است با اتكال به خداوند متعال و دانش و تجارب خود نسبت به برنامه‌ريزي و ساماندهي امور ورزش حرفه‌اي، غيرحرفه‌اي و همگاني و همچنين راهبري، نظارت و ارزشيابي فعاليت‌هاي باشگاهي در سطح مجموعه موفق و مويد باشيد. توفيق روز افزون شما را از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.»

 

طلاي بولت پس داده مي‌شود؟

دونده جاماييكايي درخواست تجديدنظر براي پس گرفتن طلاي المپيك ۲۰۰۸ را به دادگاه عالي ورزش ارائه مي‌كند. تيم دوي 4 در 100 متر جاماييكا در المپيك 2008 پكن موفق به كسب مدال طلا شد، اما اين مدال به دليل دوپينگ «نستا كارتر» يكي از اعضاي اين تيم پس گرفته شد. متضرر اصلي در از دست رفتن اين طلا، «اوسين بولت» بود. دوپينگ هم‌تيمي‌ بولت باعث شد تا طلاهاي اين دونده سرشناس و البته بازنشسته به عدد 8 كاهش پيدا كند. حالا اما كارتر تلاش‌هاي خود را براي اعتراض به اين راي صادر شده از سوي آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ آغاز كرده و روز چهارشنبه به لوزان رفت تا درخواست استيناف خود را به دادگاه عالي ورزش (CAS) ارايه كند. نكته جالب توجه اينكه از مجموع 110 ورزشكاري كه دوپينگي معرفي شده بودند، كارتر 32 ساله تنها دوپينگي از كشور جاماييكا است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون