• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3961 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

كنگره انجمن اسلامي معلمان تحت تاثير اعتراض به وزير آموزش و پرورش

اصلاح سازوكارهاي صندوق ذخيره فرهنگيان

كنگره انجمن اسلامي معلمان كه روز گذشته در محل كانون فرهنگيان ايران برگزار شد، فرصتي بود تا به مسائل و مشكلات اين قشر پرداخته شود. چه اينكه وزير آموزش و پرورش در مراسم نسبت به مشكلات صندوق ذخيره فرهنگيان توسط معلمان حاضر در سالن مورد پرسش قرار گرفت. وزير از تفحص مجلس شوراي اسلامي درباره اين پرونده براي روشن شدن ابعاد پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان گفت و تصريح كرد كه لازم است تا سازوكاري‌هاي صندوق اصلاح شود و ديگر شاهد اتفاقاتي از اين دست نباشيم. محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي نيز اين پرسش را پيش رو قرار داد كه چرا بايد پيگيري مطالبات صنفي از سوي معلمان با برچسب ضدامنيتي و ضد انقلاب روبه‌رو شود. او تاكيد كرد كه پيگيري مطالبات صنفي حق طبيعي معلمان است.

 

اهميت آموزش و پرورش در توسعه كشور

داوود محمدي، دبيركل انجمن اسلامي معلمان نخستين كسي بود كه در اين كنگره به ايراد سخنراني پرداخت. وي در خصوص وظايف تشكل متبوعش توضيح داد: انجمن اسلامي معلمان مهم‌ترين وظيفه خود را پيگيري معلمان مي‌داند. ما معتقديم كشوري پيشرفته است كه آموزش و پرورش و دانشگاه‌هايي توسعه‌يافته داشته باشد و ما اين مهم را سرلوحه كار خود قرار داده و معتقديم اگر در هر حوزه‌اي نابه‌ساماني ديده مي‌شود، به‌خاطر مشكلات در حوزه آموزش و پرورش است.

به گزارش ايلنا، وي با بيان اينكه انجمن اسلامي معلمان در حوزه‌هاي سياسي نيز تا جايي كه در توان خود مي‌ديده، فعاليت كرده و در عموم انتخابات حضوري موثر داشته است، خاطرنشان كرد: انجمن اسلامي معلمان در اين سال‌ها در تمامي مسائل مربوط به معلمان و موضوعات فرهنگي فعال بوده و علاوه بر آن با بيانيه‌ها، موضع‌گيري‌ها و فعاليت‌هاي ديگر در مسائل سياسي نيز نقش‌آفريني كرده است.

وزير آموزش و پرورش نيز ميهمان كنگره انجمن اسلامي علمان بود. مسائل و مشكلات صندوق ذخيره فرهنگيان از مهم‌ترين مطالباتي بود كه چند نفر از معلمان هنگام خروج سيد‌محمد بطحايي، وزير آموزش و پرورش از كنگره، از او پرسيدند. همچنين يكي ديگر از حضار نيز نسبت به عدم اجراي حكم مربوط به ايثارگران فرهنگي انتقاد كرد. پاسخ وزير به معلمان چنين بود: همچنان منتظر تفحص مجلس براي روشن شدن ابعاد پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان
هستيم.

برخلاف آنچه گفته مي‌شود، تمامي دارايي‌هاي اين صندوق به يغما نرفته و در اين شرايط نامساعد اقتصادي برخي شركت‌هاي زيرمجموعه صندوق تا حدود ۴ برابر رشد سرمايه و سهام داشته‌اند. سيد محمد بطحايي در واكنش به اين انتقادات گفت: در مورد وضعيت صندوق ذخيره فرهنگيان بايد بگويم كه ساز و كارهاي صندوق ذخيره را بايد به نحوي اصلاح كنيم كه امكان تكرار اين اتفاقات به صفر برسد. ما اين كار را آغاز كرده و سعي داريم ساز و كارهايي كه منجر به بروز اين مشكلات شده را تا پيش از پايان امسال اصلاح كنيم.

وي همچنين گفت: به صورت مستقيم به دنبال اين هستيم كه دو نفر از اعضاي هيات امنا و يك نفر از بازرسان با راي مستقيم معلمان و اعضا انتخاب شوند .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون