• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3962 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

سران سه قوه با يكديگر ديدار كردند

دستور جلسه هيات دولت همه روزه راجع به بودجه سال 97 است

دكتر روحاني، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني رييس قوه قضاييه و دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در اين نشست درباره مهم‌ترين مسائل كشور و منطقه با هم گفت‌وگو و تبادل نظر كردند.
رييس‌جمهور در پايان اين جلسه و در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاري جلسه سران سه قوه گفت: نخستين موضوع مورد بحث در اين نشست، وضعيت مردم عزيز ما در استان كرمانشاه بود. اولا از همه آنهايي كه اقدامات خوبي در زمينه كمك و امداد به مردم انجام دادند، تشكر مي‌كنيم. از مردم مهربان و دلسوز كشورمان به ويژه خود مردم استان كرمانشاه، از مقامات دولتي، نيروهاي مسلح و همه آنهايي كه در اين زمينه تلاش كردند، تشكر مي‌كنيم و البته اقدامات بسيار زيادي بايد انجام بگيرد مخصوصا براي اسكان موقت عزيزان زلزله‌زده كه هوا هم اين روزها به تدريج در حال سرد شدن است و بايد بتوانند تا زمان ساخت مسكن، يك زندگي قابل تحملي را در اين ماه‌ها داشته باشند. درباره اعتباراتي كه از سوي دولت تخصيص داده شد نيز مباحثي در اين جلسه مطرح شد و معتقديم اين دغدغه همه ما است و اگر امكان انجام كمك‌هاي بيشتري نيز وجود دارد، بايد انجام دهيم.
رييس‌جمهور با بيان اينكه در اين جلسه همچنين درباره بودجه سال آينده كه نخستين بودجه‌اي است كه توسط دولت دوازدهم به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد نيز گفت‌وگوهاي خوبي انجام گرفت، اظهارداشت: دولت راجع به منابع درآمدي و هزينه‌هايي كه وجود دارد و مشكلاتي كه در سال‌هاي گذشته در بودجه وجود داشته و كارهايي كه راجع به بودجه بايد در سال جاري انجام شود، اقداماتي را شروع خواهد كرد و دستور هيات دولت از فردا به طور همه روزه، صبح و بعد از ظهر راجع به بودجه سال 97 است و اميدواريم به موقع بودجه را تقديم مجلس كرده و مجلس شوراي اسلامي هم همه تلاش خود را در اين راستا انجام دهد.
دكتر روحاني با اشاره به اينكه در اين جلسه درباره مسائل و موضوعات منطقه هم گفت‌وگو كرديم، تصريح كرد: امروز منطقه از يك‌سو با موفقيت‌هاي بسيار خوب و از سوي ديگر با مشكلات فراواني مواجه است.
رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: در سوريه تلاشي كه از سوي ملت، ارتش و همه حاميان سوريه انجام شد و موفقيتي كه در برابر تروريست‌ها به دست آمد، موجب ويراني پايه‌هاي اصلي داعش شد؛ البته هنوز راه طولاني در مبارزه با تروريسم در منطقه وجود دارد و آنهايي كه اين توطئه را عليه ملت‌هاي منطقه طراحي كردند، به اين سادگي دست بردار نخواهند بود و ما هم بايد هوشياري خودمان را حفظ كرده و تلاش‌مان را در اين زمينه مضاعف كنيم.
معارضين دولت سوريه هم بايد در آينده سهم داشته ‌باشند
حسن روحاني، رييس‌جمهوري همچنين روز گذشته در مكالمه تلفني با بشار اسد رييس‌جمهوري سوريه تاكيد كرد كه معارضين دولت سوريه هم بايد از فرصت مناسب استفاده درست كنند و در آينده سوريه بر مبناي جايگاه خود، سهم داشته باشند.
روحاني با تاكيد بر اينكه آينده سوريه را ملت بزرگ سوريه بايد بدون دخالت بيگانگان تعيين كند، افزود: آنهايي كه فكر مي‌كنند در خلأ قدرت در سوريه مي‌توان براي آينده سوريه فكر كرد، سخن غير‌عملي مي‌گويند و براي برداشتن گام‌هاي بعدي، بايد حاكميت دمشق قوي‌تر از هميشه باشد تا بتواند اين مرحله گذار را به خوبي طي كند.

 

ستاد كل نيروهاي مسلح: كمك‌ موشكي ايران به يمن كذب است

سردار سيد مسعود جزايري، سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح طي سخناني گفت: كمك‌هاي جمهوري اسلامي ايران به يمن در راستاي كمك‌هاي بشردوستانه است و رزمندگان يمني در حدي از توانمندي هستند كه بدون نياز به ديگران در مقابل دشمنان اين كشور مقابله و مبارزه مي‌كنند.
به گزارش تسنيم، وي با تكذيب خبرهاي كمك‌هاي نظامي و موشكي جمهوري اسلامي ايران به يمن اظهار داشت: دولت قانوني يمن و رزمندگان يمني نيازمندي‌هاي دفاعي را خودشان تامين مي‌كنند.

 

 انتشار فهرست فراكسيون اميد مانع فرصت‌طلبي برخي مي‌شود
جلال جلالي‌زاده، فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه وقتي تعداد دقيق اعضاي فراكسيون اميد مشخص باشد، مي‌توان انتظارات مردم را از اين فراكسيون مديريت كرد، گفت: فراكسيون اميد با انتشار اسامي اعضاي خود مي‌تواند مانع فرصت‌طلبي برخي افراد شود.
به گزارش ايسنا، وي گفت: اگر تعداد دقيق اعضاي اين فراكسيون مشخص شود مردم از جايگاه و وزن اين فراكسيون مطلع مي‌شوند و در اين شرايط انتظارات مردم مديريت خواهد شد.
اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شايد يكي از دلايلي كه افراد گرايش سياسي خود را مشخص نمي‌كنند، ترس از ردصلاحيت در انتخابات بعدي به دليل جهت‌گيري سياسي باشد، گفت: بايد اين ظرفيت و شجاعت را در جامعه ايجاد كنيم كه هر كس موضع‌گيري و وابستگي خود را شفاف روشن كند و در ضمن نبايد افراد به خاطر گرايش سياسي در انتخابات رد صلاحيت شوند.

 

سيدرضا اكرمي: كار حزبي را اصلا باور نكرديم

سيدرضا اكرمي، عضو جامعه روحانيت در مورد اينكه اين جامعه نيز در ساماندهي قانون احزاب به حزب تبديل مي‌شود يا خير، گفت: ما هنوز برنامه‌ريزي حزبي و كار حزبي را اصلا باور نكرديم. هنوز نيت منفي در افراد وجود دارد كه حزب دولتي وابسته است يا اينكه حزب توده و حزب رستاخيز در ذهن‌شان هست در حالي كه چهل سال از آن جريانات گذشته است. مشكل ما اين است كه ما كار حزبي را قبول نداريم و به آن بدگمان هستيم.
به گزارش اعتمادآنلاين، وي افزود: از زمان مرحوم آيت‌الله مهدوي‌كني كه مي‌گفت حزب نيستيم بلكه آخوند هستيم و مي‌خواهيم كار راهنمايي و دعوت و... مردم را داشته باشيم؛ ايشان مي‌گفت كه ما اصلا حزب نيستيم كه شما انتظار داريد حالت تشكل داشته باشد. به همين دليل هم نه تقاضا كردند، نه دنبال كردند و اين مسير همين طور ادامه دارد.
اكرمي ادامه داد: شما خانم‌ها و آقايان تا آخوند نشويد نمي‌دانيد كه آخوند يعني چه! آخوند يك موجود خاص است. آخوند يك روحيه و حالت خاصي دارد و به هر حال به اين شكل است؛ من به درست و غلط آن كاري ندارم. مرحوم آقاي بهشتي هم آخوند بود و به اين تشكل واقعا متعهد و معتقد بود. حزب را معبد مي‌دانست اما شما نفر ديگري را پيدا كن كه اين روحيه را داشته باشد، نداريم؛ لذا حزب جمهوري بعد از مدتي تعطيل شد. در كشور ما حزب فعلا سابقه و عملكرد
 خوبي ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون