• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3964 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

براي وزنه برداران در جهاني امريكا استراتژي دارم

محسن بيرانوند

من به عنوان مربي تا پاي تخته وظيفه دارم وزنه‌بردار را از همه لحاظ حمايت كنم. خدا شاهد است هيچ كدام از ما اعضاي كادرفني و حتي خود ورزشكاران كم نگذاشته‌ايم و هر چيزي كه بلد بوديم را به كار گرفتيم. روي تخته من نمي‌توانم يك طرف وزنه را بگيرم و همراه وزنه‌بردار بلند كنم بلكه همه‌چيز دست خود وزنه بردار است. ملي‌پوشان را به خدا مي‌سپارم و اميدوارم نتيجه خوبي بگيرند. زماني كه مي‌خواستم تيم را تحويل بگيرم همه به من مي‌گفتند اين كار را قبول نكنم چراكه زمان براي آماده شدن تيم كم است و كاري نمي‌توانم انجام دهم. در نهايت آينده و گذشته‌ام خراب مي‌شود اما در آن لحظه منافع شخصي‌ام را نديدم.
بزرگ‌ترين هنر و افتخار دوران ورزشي من اين است كه از آن تيم درهم، مدعي قهرماني درآوردم. الان لذت مي‌برم كه به من مي‌گويند مردم انتظار قهرماني دارند در حالي كه چهار ماه و نيم پيش حرف قهرماني مي‌شد همه مي‌خنديدند. البته همه كارها را فقط من انجام ندادم از آن مربي كه در شهرستان هالتر را دست وزنه‌بردار داده تا مربيان سال‌هاي قبل تيم ملي مانند آقايان زارع، توكلي، پانزوان، انوشيرواني، ربيعي، نصير شلال و حمايت فدراسيون و حتي آن فردي كه كار ويزاها را انجام داد همه در اينكه وزنه برداران به اينجا رسيدند، نقش داشتند.  سليمي و علي حسيني شرايط خوبي دارند و فكر مي‌كنم بتوانند وزنه‌هاي خوبي بزنند. ما دو تا وزنه‌بردار خوب براي رقابت با وزنه بردار گرجستان داريم و اين يك امتياز محسوب مي‌شود. از طرفي من اطلاعات تمام رقباي وزنه برداران ايران يعني 12 نفر اول هر گروه را از سال 2010 تاكنون شامل تاريخ تولد، وزن بدن، نوع انتخاب وزنه‌ها را آماده كرده‌ام و براي تمام ملي‌پوشان استراتژي دارم و برنامه‌هايم را روز مسابقات خواهيد ديد. بخشي از استراتژي ما در مسابقات جهاني اول مدال طلاي مجموع است بعد تك مدال حركت يك ضرب و دوضرب و در نهايت هم ركورد جهان.
شرايط جدول به گونه‌اي است كه علي ميري و عليرضا سليماني با توجه به ميزان آمادگي‌شان شانس مدال دارند اما همه‌چيز به وزنه‌اي كه روز مسابقات مي‌زنند، برمي‌گردد. در واقع وزنه‌اي كه براي‌شان انتخاب مي‌شود و بايد با آن مدال بگيرند را بايد بزنند. من وزنه‌ها را براي‌شان انتخاب مي‌كنم و ديگر خودشان بايد ثابت كنند لياقت گرفتن مدال جهاني را دارند.
از روز اول كه به تيم ملي آمدم تمام تلاشم اين بود كه حاشيه اطراف تيم نباشد از اين رو در بحث صدور ويزا هم تمام توانم را گذاشتم كه روي ملي پوشان تاثير نگذارد. چهارشنبه هفته گذشته وقتي وزنه برداران سنگين كار كردند و فوق‌العاده بودند اين موضوع نشان داد ما توانستيم اين فشار را از روي آنها‌ برداريم در غير اين صورت اگر دودل بودند سنگين كار نمي‌كردند.
سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون