• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3968 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ آذر

محسن رفيق‌دوست:

مساله‌اي كه براي خاتمي ايجاد شده به‌زودي برطرف مي‌شود

محسن رفيقدوست گرچه سابقه و صبغه حزبي دارد و مدتي هم رياست سازمان بنياد مستضعفان و جانبازان را برعهده داشته اما همچنان يك نظامي است. رفيقدوست پس از عضويت در سپاه پاسداران از عضويت در حزب موتلفه اسلامي انصراف داد با اين حال گرايش‌هاي اصولگرايانه او بر كسي پوشيده نيست. از همين رو شايد اظهاراتش در مدت اخير در مورد اصلاح‌طلبان، سيد محمد خاتمي و حتي احمدي‌نژاد كمي متفاوت به نظر مي‌آيد. او مدت‌ها است پست و سمت رسمي، سازماني و دولتي ندارد با اين حال در مورد برخي از موضوعات و اختلاف‌هاي سياسي و جناحي به راحتي اظهارنظر مي‌كند؛ اظهاراتي كه مشخص نيست يك پيش بيني قابل اعتنا و خبر است يا تنها نظر و تمايل شخصي او. رفيقدوست چندي پيش گفته بود كه ان‌شاء‌الله به زودي خدمت احمدي‌نژاد مي‌رسند و ديروز هم در خلال مصاحبه‌اي گفت كه ان‌شاء‌الله زودتر مسا‌‌له‌اي كه براي خاتمي ايجاد شده، برطرف مي‌شود.
محسن رفيقدوست در مورد تلاش برخي اصولگرايان در راستاي اصلاح‌طلب هراسي به ايلنا گفت گرچه بخشي از اصلاح‌طلبان را قبول دارد و بخش ديگري را برانداز مي‌داند اما با اصل اصلاح‌طلب هراسي مخالف است. او يكي از سردمداران مخالفت با اينگونه رفتارها را حبيب‌الله عسگراولادي مي‌داند و معتقد است گرچه برخي اصولگرايان همواره با اين رفتار مخالفت كرده‌اند اما به دليل اينكه مرحوم عسگراولادي وجهه اجتماعي ويژه‌اي داشته اقداماتش نيز مشهودتر بوده است.
او البته در مورد اقدامات خود و همفكرانش براي جلوگيري از اصلاح‌طلبي هراسي نيز صحبت كرد و توضيح داد صحبت‌هايي كه در محافل مختلف براي انسجام ملي مطرح مي‌شود مبني بر اين است كه ما براي اصلاح‌طلبان ولايي همان قدر جايگاه در حكومت قائل هستيم كه براي اصولگرايان ميانه رو و همچنين تندروهاي اصولگرا را تاييد نمي‌كنيم.  محسن رفيقدوست همچنين با اشاره به ممنوعيت‌هاي صورت گرفته براي رييس دولت اصلاحات گفت: «آقاي خاتمي را آدم خوبي مي‌دانم و ان‌شاءالله زودتر مساله‌اي كه برايش ايجاد شده برطرف مي‌شود ولي آنهايي كه نگذاشتند مسائل مربوط به آقاي خاتمي حل شود اكنون دارند از اطراف ايشان كنار مي‌روند، لذا از اطرافيان خاتمي هستند كه اجازه حل مسائل را نمي‌دهند.» پيش از اينكه رفيقدوست به عنوان يك فعال سياسي اصولگرا نسبت به رفع شدن محدوديت‌هاي به وجود آمده براي رييس دولت اصلاحات ابراز اميدواري بكند البته سيد ابراهيم رييسي نيز از جايگاه دادستان ويژه روحانيت وعده بررسي محدوديت‌هاي اعمال شده براي سيد محمد خاتمي را داده بود.
او همچنين به بيان خاطره‌اي از زمان پايان رياست‌جمهوري سيد محمد خاتمي پرداخت و نقل كرد «با توجه به سابقه رفاقتي كه با خاتمي داشتم روز دوم رياست‌جمهوري ايشان در ديداري به او گفتم آقاي خاتمي مي‌خواستي يا نمي‌خواستي، دانسته يا نادانسته به تاريخ پيوستي و در تاريخ پادشاهان و رييس‌جمهورها ماندگارند، حتي نخست‌وزيران ماندگار نيستند و تنها يك اميركبير به عنوان نخست‌وزير ماندگار شد.
حال كه در تارخ ماندگار هستي كاري كن كه خوب بماني كه ايشان سوال كرد چه بايد كرد؟ پاسخ دادم زير عباي آقا سيد علي آقا (مقام معظم رهبري) مي‌روي و بيرون نمي‌آيي؛ در مقابل رهبري نايست چون اعتبار رياست‌جمهوري در ايران از راي مردم شروع مي‌شود و با تنفيذ رهبري واقعيت پيدا مي‌كند. قانون ما اين است بنابراين تا رهبري تنفيذ نكند يك ساعت هم رييس‌جمهور نمي‌تواند در پاستور باشد. خاتمي در دوران رياست‌جمهوري خود تا آنجايي كه توانست حريم را نگه داشت. خاتمي آدم خوبي است و من قبولش دارم.» محسن رفيقدوست در اين گفت‌وگو به حوادث پس از انتخابات سال 88 اشاره كرد و تاكيد داشت كه تقلب و تخلفي صورت نگرفته با اين حال بر اين باور است كه «برخي گفتند راي موسوي در صندوق ۲۴ ميليون است و اين دروغ بود كه به سيد گفتند.» رفيقدوست در اين گفت‌وگو به حل شدن مساله پيش آمده براي سيد محمد خاتمي اشاره كرده است و البته اين نخستين بار نيست كه محسن رفيقدوست پيش‌بيني مي‌كند و شايد هم خبر مي‌دهد.  پيش از اين رفيقدوست در واكنش به اقدامات اخير احمدي‌نژاد و سكوت اصولگرايان در قبال او گفته‌بود «اصولگرايان رييس دولت‌هاي نهم و دهم را از رفتارهايي كه در پيش گرفته است نهي و او را مذمت مي‌كنند. ان‌شاءالله به زودي خدمتش خواهند رسيد.» او همچنين به ايلنا گفته بود بزرگ‌ترين مشخصه احمدي‌نژاد اين است كه به ولايت مومن نيست و با اين رفتار و اعمال به دنبال اسم و رسم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون