• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3984 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ دي

انفجار در شهرك حمزه دزفول

ساكنان شهرك: فكر كرديم زلزله آمده است

ثمر فاطمي| خبر كوتاه است اما فاجعه مثل هميشه عظيم. ساعت حدود پنج بعد از ظهر روز گذشته، كارخانه خمير مايه دزفول منفجر شده است و بر اثر اين حادثه 11 نفر مصدوم شده‌اند. مصدومان از شركت‌هاي اطراف و منازل شركتي هستند كه به علت سوختگي يا ريزش ديوار مصدوم شده‌اند. اين انفجار در مخزن سوخت گاز مايع در سه راهي شهرك حمزه در مسير جاده شوشتر رخ داد و منجر به آسيب به كارخانه‌هاي خمير مايع، پرسي گاز و چند واحد توليدي ديگر در اين منطقه شد. جاده شوشتر به دزفول مسدود شد و تنها خودرو‌هاي امدادي اجازه تردد داشتند.
همانطور كه هوشنگ زلقي، عضو شوراي شهر چهارم دزفول به «اعتماد» گفت، شدت انفجار به قدري زياد بود كه برخي مردم فكر كردند زلزله آمده است. ترس و وحشت مردم را فرا گرفت. خيلي‌ها با شنيدن صداي انفجار به سمت محله حادثه رفته بودند. همين هجوم جمعيت هم باعث نگراني اورژانس و آتش‌نشاني شده بود كه نكند انفجار ديگري رخ دهد و افرادي بيشتري آسيب ببينند.
مجتبي خالدي، سخنگوي اورژانس كشور درباره جزييات انفجار كارخانه خميرمايه دزفول به «اعتماد» گفت: «مردم در محل حادثه تجمع كردند و اين موضوع امدادرساني به مصدومان حادثه انفجار كارخانه خمير مايه دزفول را كند كرد. 10 آمبولانس براي خدمت‌رساني در محل حادثه حضور داشتند.»
او ادامه داد: «بر اثر اين حادثه هفت نفر مصدوم شدند. شايعه‌اي هم وجود دارد كه مي‌گويند خانواده سرايدار هم در اينجا زندگي مي‌كردند اما پيداي‌شان نمي‌كنيم و مفقود شده‌اند. تا زماني كه درباره خانواده سرايدار مطمئن نشويم، عمليات براي ما تمام نمي‌شود اما متاسفانه خود سرايدار بر اثر جراحات وارده به بيمارستان اهواز منتقل شده است و ما نمي‌توانيم خبر دقيقي درباره احتما ل حضور خانواده‌اش در اين مكان يا حتي تعداد آنها به دست بياوريم.»
عبدالحسين معظم‌فر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني دزفول هم كه در زمان عمليات صدايش مي‌لرزيد و حاضر به مكالمه تلفني نبود، بعد از عمليات اطفاي حريق به «اعتماد» گفت: «با تلاش آتش‌نشانان آتش‌سوزي ناشي از انفجار مخزن گاز در دزفول مهار شد. اما از آنجايي كه همچنان گاز در محيط وجود دارد، نيروهاي امدادي هم‌اكنون در حال رفع خطر و ايمني‌سازي محل و انجام عمليات خنك‌سازي هستند.»
او درباره علت بروز اين حادثه گفت: «طبق بررسي اوليه اين حادثه ناشي از انفجار مخزن حامل گاز بوده است. اما از آنجايي كه هوا تاريك شده است نمي‌توان علت حادثه را بررسي و به دقت اعلام كرد. علت اين حادثه و چگونگي وقوع آن روز آينده بررسي و به مردم اعلام مي‌شود. با توجه به اينكه حادثه به تازگي اتفاق افتاده و عمليات هنوز در حال انجام است، ميزان خسارات وارده هم بايد بررسي و بعدا اعلام شود.» البته معاون استاندار و فرماندار ويژه دزفول به ايرنا اعلام كرد: علت حادثه سهل‌انگاري در پر كردن كپسول بوده است.
در همين حال دوايي، شهردار دزفول هم كه در محل حادثه حضور داشت، درباره اين انفجار به «اعتماد» گفت: «ظاهرا تانكري براي پر كردن مخزن گاز به محل حادثه آمده و بعد شلنگ را خوب نبسته‌اند. شلنگ به سيم‌هاي برق گرفته و جرقه زده و اين انفجار اتفاق افتاده است. آتش‌نشاني و اورژانس و مسوولان مربوط به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و موفق شديم از انفجار مجدد جلوگيري كنيم.»
شهردار دزفول ادامه داد: «اطراف محل حادثه خانه‌هايي وجود دارد كه بر اثر انفجار ريزش كردند.»
علي مناني، رييس بيمارستان بزرگ دزفول (دكتر گنجويان) هم به «اعتماد» گفت: «شش مصدوم به بيمارستان ما منتقل شده‌اند كه پنج نفر از آنها از طريق آمبولانس‌هاي اورژانس به بيمارستان آورده شدند و يك نفر خودش به صورت سرپايي مراجعه كرده است. وضع دو نفر از مصدومان كه يك خانم و يك آقاي جوان بين بيست و پنج تا سي و پنج سال هستند، وخيم است و دچار سوختگي شديد شده‌اند. بعد از انجام كارهاي تكميلي براي اين افراد به بيمارستان سوانح سوختگي اهواز منتقل مي‌شوند.»
او با اشاره به احتمال نجات اين دو فرد گفت: «اين دو نفر سوختگي عميق و درجه سه دارند. خانم 80 درصد دچار سوختگي شده و آقا صد در صد. اين مرد علاوه بر سوختگي زير آوار هم مانده بود. متاسفانه بعيد مي‌دانيم كه با توجه به‌شدت سوختگي اين دو نفر نجات پيدا كنند. ما تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم و اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم اما با توجه به‌شدت جراحات، احتمال فوت خيلي بالاست.»
اسامي ۶ مصدوم حادثه انفجار در شهرك حمزه (دزفول):
خانم بي‌بي خواجه دستجردي ۴۴ ساله (هد تروما)
آقاي مجيد حداوي ۲۵ ساله (مولتي پل تروما)
خانم سيما طاهري فرد ۲۹ ساله (سوختگي - در حال اعزام به بيمارستان طالقاني اهواز)
آقاي صادق عسگري ۲۰ ساله (سوختگي ۷۰ درصد - در حال اعزام به بيمارستان طالقاني اهواز)
آقاي اسماعيل دهيم آوي ۳۶ ساله (سوختگي سطح۲)
آقاي حسن خواجوي ۲۷ ساله (تروما)
ابراهيم خرمدل 21 ساله (تروما- تنگي نفس)
مهران شاه مديل 22 ساله (درمان در محل)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون