• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3996 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ دي

خبر

اعتراض كارگران هپكو و هفت تپه

اعتماد|كارگران شركت كشت و صنعت هفت‌تپه از يك سو و كارگران شركت هپكو از سوي ديگر دست به اعتراض زده‌اند. كارگران نيشكر هفت‌تپه از روز يكشنبه در اعتراض به عدم اجراي وعده‌هايي كه در پي تجمع ماه گذشته به آنان داده شد دوباره دست به اعتراض زدند. كارگران مي‌گويند كه پرداخت حقوق معوق آنها همچنان محقق نشده. كارگران شركت هپكو هم كه در حوزه ساخت ماشين‌آلات راه‌سازي فعاليت دارند از روز پنجم دي‌ماه در اعتراض هستند. معوقات مزدي يكي از اصلي‌ترين دلايل اعتراض كارگران اين شركت است كه مي‌گويند باوجودي كه قرار بود كارفرماي جديد، مسووليت تسويه اين مطالبات را برعهده بگيرد اما هنوز مبلغي به آنها پرداخت نشده است.

 

لزوم پرداخت كمك‌هزينه مهدكودك به كارمندان زن

هيات عمومي ديوان عدالت اداري با صدور راي وحدت رويه، به لزوم پرداخت كمك هزينه مهدكودك به كارمندان زن از جمله كارمندان آموزش و پرورش كه داراي فرزند خردسال هستند، حكم داد.  به نقل از روابط عمومي ديوان عدالت اداري، در پي شكايت تعدادي از بانوان شاغل در آموزش و پرورش، هيات عمومي اين ديوان با استناد به اينكه زنان كارمند دولت از جمله آموزش و پرورش كه فرزند خردسال دارند و محل خدمت آنها فاقد مهدكودك دولتي باشد به موجب مقررات قانوني از جمله ماده ۷۸ قانون مديريت خدمات كشوري و ضوابط اجرايي بودجه در سال‌هاي مختلف كه از سوي هيات دولت تصويب مي‌شود مستحق دريافت كمك‌هزينه مهدكودك هستند و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و آموزش و پرورش داراي تكليف قانوني و پيش‌بيني بودجه جهت پرداخت آن هستند و عدم تبادل موافقتنامه نافي حق قانوني كارمندان مستحق نيست و اين امر با توجه به پرداخت اين مزايا در ساير دستگاه‌هاي اجرايي باعث تبعيض ناروا شده و لازم است نسبت به پرداخت كمك هزينه مهدكودك به كارمندان زن آموزش و پرورش اقدام گردد. مهر

 

شهرداري تهران نهاد جايگزين دولت نيست

اعتماد| معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران در چارچوب حوزه فرهنگ عمومي و در راستاي ساير نهادهاي فرهنگي تعريف مي‌شود و نهاد جايگزين دولت نيست. بايد رويكرد آن از دولت‌محوري به «رسالت محوري» تغيير يابد. به گزارش روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيدرضا صالحي اميري ادامه داد: سياستگذاري‌هاي فرهنگي از سوي مراجعي چون شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مجلس شوراي اسلامي، مجمع تشخيص مصلحت نظام و... صورت مي‌گيرد و 30 نهاد فرهنگي نيز به صورت مستقيم و غيرمستقيم در اجراي برنامه‌ها همكاري دارند كه شهرداري تهران نيز يكي از اين نهادهاي فرهنگي به شمار مي‌رود. از اين منظر ما در دل يك پازل و مجموعه بزرگ سياست فرهنگي در سطح ملي تعريف شده‌ايم كه بايد وظايف خاص خود را انجام دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون