• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3999 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي

درخواست عجيب رسانه‌هاي ايتاليايي‌

ايران را حذف كنيد تا ما به روسيه برويم!

ايتاليايي‌ها انگار نمي‌خواهند باور كنند كه قرار نيست در جام‌جهاني 2018 مسافر روسيه باشند. آنها كه حذف تلخي را در مسابقات انتخابي تجربه كردند حالا هر از گاهي به كمك رسانه‌هاي‌شان به صرافت حضور در روسيه مي‌افتند. استراتژي آنها براي رسيدن به جام‌جهاني هم ساده است: حذف يكي از تيم‌هاي حاضر در جام. تا چندوقت پيش آنها اميدوار بودند اسپانيا به دليل تخلفات رييس فدراسيونش از جام خداحافظي كند و حالا فكر تازه‌اي در سر دارند. روز گذشته سايت‌هاي ايتاليايي «اسپورت فِير» و «ليبرو كوئيوتيديانو» با اشاره به مصاحبه اخير مسعود شجاعي با روزنامه «ال‌پاييس» اسپانيا مدعي شدند كه فدراسيون فوتبال ايران قوانين فدراسيون جهاني فوتبال را نقض و دولت ايران در امور فدراسيون فوتبالش دخالت سياسي كرده و به همين دليل فيفا بايد ايران را از جام جهاني 2018 روسيه كنار بگذارد تا ايتاليا شانس حضور در جام بيست‌ويكم به جاي ايران را داشته باشد.
 بر اساس گزارش «اسپورت فِير» مسعود شجاعي پس از بازي براي تيم پانيونيوس يونان مقابل نماينده رژيم صهيونيستي در رقابت‌هاي ليگ اروپا ديگر به تيم ملي دعوت نشد و گفته شد دليل اين موضوع فني بوده، اما انگيزه‌هاي سياسي براي دعوت نكردن از شجاعي پشت اين موضوع پنهان ماند.
اين سايت با اشاره به اين اظهارنظر اخير شجاعي 33 ساله كه گفته بود «مادرم هرگز نتوانسته بازي من را از نزديك در ورزشگاه ببيند. ما تنها كشور در جهان هستيم كه بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند.»، دولت ايران را به دخالت در امور فدراسيون فوتبال محكوم كرد و معتقد است فيفا بايد ايران را از جام جهاني 2018 كنار بگذارد.
«ليبرو كوئيوتيديانو» هم با اشاره به دلايل مشابه ذكر شده نوشت؛ مسعود شجاعي بنا به دلايل غيرورزشي از پوشيدن پيراهن تيم ملي كشورش منع شده است. با اين تفاسير فيفا مي‌تواند ايران را به دليل نقض قوانين با مجازات‌هايي روبرو كند و حتي از جام جهاني 2018 اخراج كند.
خبرگزاري تسنيم در اين باره نوشته: رسانه‌هاي ايتاليايي در حالي چنين موضوعي را مطرح كرده‌اند كه پس از اظهارات داورزني معاون وزارت ورزش و جوانان درباره دعوت نكردن شجاعي به تيم ملي، فيفا از فدراسيون ايران در اين باره استعلام گرفت. فدراسيون فوتبال ايران نيز اعلام كرد محروميت شجاعي از حضور در تيم ملي صحت ندارد و انتخاب بازيكنان تيم ملي با نظر سرمربي صورت مي‌گيرد. نكته ديگر اينكه احسان حاج صفي نيز با وجود بازي برابر نماينده رژيم صهيونيستي به تيم ملي ايران دعوت شد و بازي كرد.
همه اين مسائل در حالي است كه حتي اگر ايران از جام‌جهاني هم كنار گذاشته شود، باز نوبت به ايتاليا نمي‌رسد و قاعدتا اين تيمي از آسيا خواهد بود كه جاي ايران را مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون