• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4001 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

مدال برنز مرداني در مسابقات گرانداسلم تكواندو

در پايان هفته سوم نخستين دوره رقابت‌هاي گرنداسلم تكواندو، دو نماينده ايران به روي شياپچانگ رفتند كه يك مدال برنز حاصل كار آنها بود. شنبه در رقابت‌هاي رده‌بندي، ناهيد كياني با حساب ۹ - ۱۴ نتيجه را به «يونتائو ونرن» چيني واگذار كرد تا چهارمين تكواندوكار ايران باشد كه از كسب مدال در رقابت‌هاي گرنداسلم باز مانده است. اما سجاد مرداني تكواندوكار سنگين وزن ايران با حساب ۹ بر ۴ «ودران گولس» از كشور كرواسي را شكست داد و با به دست آوردن مدال برنز، نخستين مدال تيم ايران را كسب كرد.
سجاد مرداني، تكواندوكار سنگين‌وزن (80+) تيم ملي ايران ابتدا با حساب 11-12 «سئونگ هوآن لي» از كره جنوبي را شكست داد و سپس با نتيجه 9-11 «راديك عيسي‌يف» آذربايجاني را در گام دوم از پيش رو برداشت و به مرحله نيمه نهايي رسيد. او در اين مرحله نماينده كشور روسيه را پيش رو داشت كه در راند طلايي نتيجه را به «رمان كوزنتسو» واگذار كرد و به بازي رده‌بندي رسيد.
اما ناهيد كياني بانوي تكواندوكار ايران پس از دو پيروزي متوالي 7-19 بر «تيانا بوگدانوويچ» از صربستان و 3-6 بر «جائه يون سيم» كره‌اي، به مرحله نيمه نهايي مسابقات گرنداسلم راه يافت اما در اين مرحله در راند طلايي، با حساب ۶‌-‌۹ نتيجه را به «وانجا استانكويچ» از صربستان واگذار كرد و راهي مرحله رده‌بندي شد اما در نهايت به مدال برنز نرسيد و پنجم شد. تاكنون پنج نماينده از هفت سهميه ايران در رقابت‌هاي گرنداسلم به روي شياپچانگ رفته‌اند كه تنها يك مدال برنز و چهار حذفي در كارنامه تيم ملي ايران ثبت شده است. ميرهاشم حسيني، ابوالفضل يعقوبي، ناهيد كياني و زهرا پوراسماعيل چهار تكواندوكار حذف شده ايران هستند. سجاد مرداني تنها مدال (برنز) تيم ملي ايران را كسب كرده است. دو نماينده باقيمانده ايران «فرزان عاشورزاده» و «ابراهيم صفري» در وزن ۵۸- كيلوگرم بخش مردان هستند كه ۳۰ دي ماه در مصاف با حريفان خود به روي شياپ‌چانگ مي‌روند. مسابقات تيمي گرنداسلم نيز در تاريخ هفت بهمن ماه برگزار مي‌شود كه تيم ايران نيز با هدايت «سيد‌نعمت خليفه» در اين رقابت‌ها حاضر مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون