• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4009 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

حذف غيرمنتظره جوكوويچ از اوپن استراليا

نواك جوكوويچ، قهرمان شش دوره اوپن استراليا، از اين مسابقات حذف شد. او در مرحله يك‌هشتم نهايي با نتيجه سه- هيچ مغلوب هيونگ چانگ، تنيس‌باز نه‌چندان سرشناس كره‌اي شد. جوكوويچ كه در حال حاضر نفر چهاردهم در فهرست تنيس‌بازان مرد جهان است، با اين شكست نشان داد راهي طولاني براي بازگشت به دوران اوجش دارد. اين تنيس‌باز سي‌ساله صرب، در اين مسابقه حدود سه ساعت و بيست دقيقه تلاش كرد كه از شكست فرار كند، اما در نهايت تسليم شد. «نوله» با اين باخت نتوانست براي دهمين بار به مرحله يك‌چهارم نهايي اوپن استراليا صعود كند. او در اين رقابت‌ها، آخرين بار در سال 2016 در اين مسابقات قهرمان شده بود.
«نوله» در ست اول با نتيجه 7-6، در ست دوم با نتيجه 7-5 و در ست سوم با نتيجه 7-6 مغلوب شد تا اولين گرنداسلم سال 2018 را با ناكامي شروع كند. او البته در اين مسابقه از نظر بدني مشكل داشت و بعد از پايان ست اول، به درمان آرنج دست راستش پرداخت. در ادامه بازي هم مشخص بود كه آسيب‌ديدگي‌اش كاملا برطرف نشده و دارد درد مي‌كشد.
جوكوويچ كه پيش‌تر دوازده گرنداسلم تنيس جهان را فتح كرده، به خاطر همين مصدوميت، شش ماه از مسابقات تنيس دور بود و نيمه دوم سال 2017 را به درمان دست آسيب‌ديده‌اش پرداخت. مرد شماره يك سابق تنيس جهان، انتظار داشت در اولين حضور دوباره‌اش در مسابقات گرنداسلم بتواند طرفدارانش را به آينده دلگرم كند، اما موفق به انجام اين كار نشد. «جوكو» مسابقات امسال را هم زياد بد شروع نكرد و تا پيش از اين بازي، فقط يك ست را به حريفانش واگذار كرده بود، اما هيونگ چانگ ظاهرا از تمام حريفان قبلي، قدرتمندتر بود و جوكويچ را از مسابقات حذف كرد.
در سوي ديگر ميدان، هيونگ چانگ بيست و يك ساله با اين پيروزي قاطع ثابت كرد ستاره جواني در تنيس جهان متولد شده و از اين پس بايد او را جدي گرفت. چانگ دو سال پيش در همين رقابت‌ها با حساب «سه-هيچ» به جوكوويچ باخته بود، ولي از آن روز تاكنون پيشرفت فوق‌العاده‌اي داشته. او كه در حال حاضر نفر پنجاه و هشتم تنيس جهان محسوب مي‌شود، اولين تنيس‌باز كره‌اي است كه توانسته به جمع هشت تنيس‌باز برتر يك گرنداسلم راه يابد. چانگ پيش از اينكه جوكوويچ را شكست دهد، موفق شده بود آلكساندر زورف آلماني، يكي از بهترين تنيس‌بازان نسل نو تنيس را شكست دهد. او در مرحله بعدي با رقيب امريكايي، تنيس سندگرن، روبه‌رو مي‌شود كه توانسته در مرحله قبلي دومنيك تيم را سر راه بردارد. هوينگ چانگ در شرايطي تا اين مرحله بالا آمده كه در شروع اين مسابقات، رسما بختي براي قهرماني نداشت. او البته حدود دو ماه پيش در ميلان ايتاليا توانسته بود در مسابقات «نسل بعدي ‌اي.‌تي.‌پي» قهرمان شود و از به دنيا آمدن پديده تازه‌اي، اين‌بار از شرق آسيا خبر دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون