بزرگراهسازي راهحل مشكل ترافيك تهران نيست
اعتماد | مازيار حسيني، معاون عمراني شهرداري تهران درگفتوگو با «عتماد» درپاسخ به انتقاد برخي از اعضاي شوراي شهر و كارشناسان شهري كه معتقدند كه با صرف بودجه ساخت بزگراههاي پرهزينهاي مانند طبقه دوم صدر و امام علي(ع) ميشد راهكارهاي بهتري براي معظل ترافيك اين مناطق پيدا كرد گفت: زيرساختها راهحل ترافيك تهران نيستند بلكه بخشي از راهحلهاي اين معظل هستند. در پاسخ به منتقدان ميتوان اين سوال را مطرح كرد كه اگر اينهمه بزرگراه در طول مدت شهردارفعلي تهران احداث نميشد (كه درطول تاريخ بلديه بيسابقه است)، آيا درتهران امكان تردد و جابهجايي خودروها وجود داشت يا خير؟ مسلما خير. وي ادامه داد: قرار بود به ازاي هر خودرويي كه وارد تهران ميشود، دو تا سه خودروي فرسوده از رده خارج شوند ولي اين اتفاق نيفتاد. درقبال اين همه ماشيني كه روزانه وارد تهران ميشود هر چقدر بزرگراه هم كه ساخته شود باز كم است. دركنار اين موارد توسعه حمل و نقل عمومي و مترو، اصلاح فرهنگ رانندگي، خودروهايي كه از خارج شهربه تهران ميآيند وبسياري از عوامل ديگر، همه و همه از جمله عواملي هستند كه درحل معظل ترافيك بايد به آنها توجه شود وگرنه بزرگراهسازي پاسخگوي اين مشكل نيست. حسيني درپاسخ به انتقادها گفت: ما براساس يك طرح جامع و يك شبكه كار خود را دنبال ميكنيم. اعضاي شوراي شهر ميتوانند نظراتشان را عنوان كنند، كمااينكه پل صدر نيز مصوبه شوراي شهر را داشته است. حالا ممكن است الان اعضاي شوراي شهر عوض شده باشند يا نظر اعضا به هر دليلي عوض شده باشد، اما ماهيت قضيه فرقي نميكند. به هر صورت تمامي پروژها فاز مطالعاتي و فني داشته و دارند. به همين دليل درخواست ما اين است كه پروژهها به صورت علمي و فني بررسي شود.