• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4031 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

هزارتو منتشر مي‌شود

انتشارات روزنه مجموعه ‌كتاب‌هايي به‌نام «هزارتو» را زيرنظر و به‌دبيري مجيد لشكري (پژوهشگر و فيلمساز) به چاپ رسانده و به زودي روانه بازار مي‌شوند. به گفته دبير مجموعه هزارتو، با تمركز بر كيفيت كارها در برنامه‌ريزي و انتخاب اين كتاب‌ها كوشش شده تلفيقي از آثار نويسندگان نوگرا يا كمتر شناخته شده و تجربه‌گرا در كنار آثاري از نويسندگان سرشناس در اين عرصه‌ها براي علاقه‌مندان قلمروي تئاتر و سينما صورت پذيرد. در حال حاضر مجموعه كتاب‌هاي «هزارتو» فعاليت خود را با تمركز بر چاپ نمايشنامه و فيلمنامه‌هاي خارجي آغاز كرده است. اما قرار است در ابعادي وسيع به تئاتر، سينما و همچنين در آينده‌اي نزديك به داستان متفاوت جهان بپردازد. در فهرست كتاب‌هاي چاپ شده در مجموعه «هزارتو» آثار زير ديده مي‌شود. پنج جلد، شامل بيست و يك نمايشنامه از لارش نورن: ترجمه محمد حامد.

به ترتيب جلد اول: آهنگ بي‌صدا و سه نمايشنامه ديگر، جلد دوم: همه آنچه كه بود و سه نمايشنامه ديگر، جلد سوم: اينجا و سه نمايشنامه ديگر، جلد چهارم: از عشق و سه نمايشنامه ديگر، جلد پنجم: قطعه‌هاي زمستاني و چهار نمايشنامه ديگر.

همچنين فيلمنامه كامل ايوان مخوف (در سه قسمت)، به همراه رزمناو پوتمكين - سرگئي آيزنشتاين: ترجمه قاسم صنعوي

ديگر آثاري كه به زودي در اين مجموعه به چاپ خواهند رسيد:

سه نمايشنامه تك پرده‌اي- فرناندو آرابال: ترجمه ايرج انور. شب جنايتكاران - خوزه ترايانا: ترجمه هوشنگ آزاديور و عدنان غريفي. پنج نمايشنامه تك پرده‌اي - لوييجي پيراندللو: ترجمه ايرج انور. سرود رستاخيز- آرتور ميلر، ترجمه علي صنعوي. روابط عمومي نشر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون