• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4038 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

شفر و برانكو از بازي مهم پنجشنبه مي‌گويند

دربي داغ‌تر از هميشه

گروه ورزش| استقلال و پرسپوليس پنجشنبه به مصاف هم مي‌روند و حالا هيجان و استرس دوباره با طرفداران فوتبال ايران عجين شده. استقلال كه فصل را با عليرضا منصوريان خوب آغاز نكرد، چند هفته‌اي است كه خيلي خوب نتيجه مي‌گيرد و مهم‌تر از آن خيلي خوب بازي مي‌كند. آبي‌ها با هدايت شفر انگار تبديل به تيم ديگري شده‌اند. آنها حالا در رده سوم ليگ قرار دارند و اصلا بعيد نيست جاي ذوب‌آهن رده دومي را هم در پايان ليگ بگيرند. در آن سو پرسپوليس چند هفته‌اي است كيفيت بازي‌هاي قبل را ندارد اما همچنان با اقتدار در صدر جدول است. دربي براي پرسپوليس از اهميت دوچنداني برخوردار است چرا كه آنها با پيروزي در آن، علاوه بر اينكه مشت رقيب ديرينه را مي‌خوابانند، خيلي زودتر از پايان ليگ قهرماني‌شان هم مسجل مي‌شود. آن هم درست مقابل چشم 50 هزار طرفدار تيم رقيب. اين روزها در كوچه و خيابان همه از اين بازي حرف مي‌زنند. اينكه نتيجه‌اش چه مي‌شود. كري‌خواني حالا حتي به مربيان خارجي دو تيم هم رسيده. ديروز هر دو مربي در مصاحبه‌هايي جداگانه سعي كردند شرايط را براي تيم خود آسان جلوه دهند.

شفر: روياي من بازي فينال حذفي با پرسپوليس بود

وينفر شفر، سرمربي استقلال ديروز در حاشيه تمرين تيمش به خبرنگاران گفت: ما مي‌توانيم دربي را ببريم؛ خيلي دربي‌ها را مي‌توانيم ببريم. من روز گذشته و دو روز پيش بازي‌هاي پرسپوليس و بازي آنها مقابل استقلال خوزستان را ديدم. خيلي خوب و جالب بود و نكات خوبي از اين بازي هم از پرسپوليس و هم از استقلال خوزستان ديدم. فرصت‌هاي خوبي براي پرسپوليس داخل و بيرون محوطه جريمه وجود داشت. دربي براي مردم ايران و خيلي از مردم خارج از ايران مهم است. من هم تا به حال اين‌همه از اصحاب رسانه در تمرين نديده بودم و حضور شما نشان‌دهنده اهميت اين بازي است، اما براي ما يك بازي عادي مانند بازي با سايپا و فولاد است. بعد از اين دو بازي بسيار مهم مقابل العين داريم و بايد خودمان را براي اين بازي آماده كنيم. طبيعي است مي‌خواهيم بازي خوبي انجام دهيم و همه منتظر اين بازي هستند. من يك مقدار غافلگير شده‌ام، به‌دليل كارت زردي كه حسيني دروازه‌بان ما در بازي با فولاد گرفت، اما چه مي‌شود كرد؟

سرمربي استقلال البته يك طعنه ريز هم به پرسپوليسي‌ها بابت حذف‌شان از جام‌ حذفي زد: «روياي من اين بود كه فينال جام حذفي را مقابل پرسپوليس انجام دهيم و آن دربي رويايي بود، اما پرسپوليس از جام حذفي كنار رفت و اين فينال انجام نشد. اين مي‌توانست يك بازي خاص و ويژه باشد، حتي در آسيا، اينكه پرسپوليس و استقلال در فينال جام حذفي باشند.»

شفر با اشاره به عملكرد اخير پرسپوليس گفت: بازي پرسپوليس مقابل السد را در آسيا ديدم، آنها خيلي خوب بازي كردند و به‌جرات مي‌توانم بگويم بهتر از سال قبل. آنها يك پرسينگ مدرن را انجام دادند و خيلي چيزها را كه سال قبل نبود عوض كردند. گفته بودم كه ليگ داخلي هم بهتر از سال قبل شده است. اميدوارم ورزشگاه پر شود، مشكلي نباشد و در پايان هواداران ما خوشحال باشند. بيشتر از اين نمي‌خواهم در اين خصوص صحبت كنم، چون موضوعي كه براي ما بسيار اهميت دارد، وضعيت پادواني است. سرمربي تيم فوتبال استقلال در خصوص اينكه «دربي در حضور اينفانتينو برگزار مي‌شود و برانكو گفته در اين دربي يك سورپرايز بزرگ دارد و شما چه سورپرايزي داريد؟»، گفت: شايد برانكو براي اينفانتينو سورپرايز دارد و مثلا مي‌خواهد با او شام به بيرون برود. نمي‌دانم شما دنبال سورپرايز هستيد يا نه.

او در پايان در مورد اينكه پرسپوليسي‌ها به‌دنبال قهرماني در دربي هستند هم گفت: «اگر آنها قهرمان شوند، قهرماني را به آنها تبريك مي‌گويم.»

ايوانكوويچ: برد در دربي با قهرماني فرقي ندارد

اما برانكو ايوانكوويچ هم روز گذشته حرف‌هايي درباره دربي با خبرنگاران داشت: به‌خاطر اين بازي خوشحاليم. اين بزرگ‌ترين دربي در آسيا و حتي از لحاظ شوق و هيجان بزرگ‌ترين دربي در دنياست. بارها گفتم كه دربي برنده مشخصي ندارد، چون يك بازي خاص است. بابت چنين رويارويي خوشحاليم، استاديوم پر از جمعيت مي‌شود و همه بايد افتخار كنيم بابت حضور در چنين بازي و دربي‌اي. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با اشاره به تغييرات انجام‌شده در استقلال خاطرنشان كرد: با آمدن آقاي شفر، تغييرات خيلي مهمي در استقلال به وجود آمد. از يك موقعيت نه چندان خوب به موقعيتي آمدند كه مي‌توانند دوم يا سوم باشند و در فينال جام حذفي هم بازي خواهند كرد. همين نتايج نشان مي‌دهد كه آنها چقدر «رو» آمدند و قطعا با انگيزه به مصاف ما مي‌آيند. بابت چنين بازي و رويارويي با استقلال خوشحال مي‌شوم. اينها بازي‌هايي براي لذت بردن هستند. برانكو البته اين‌بار رودربايستي را كنار گذاشت و از قهرماني تيمش سخن گفت: ما با برد اين بازي قهرماني‌مان را تثبيت مي‌كنيم. شايد يك معجزه بخواهد شود كه ما همه بازي‌هاي‌مان را ببازيم و ذوب‌آهن همه بازي‌هايش را ببرد. به بازيكنان تبريك مي‌گويم. همين چند دقيقه پيش هم به آنها تبريك گفتم، نه تنها به بازيكنان، به كادر پزشكي و به كادر تداركات پرسپوليس هم تبريك مي‌گويم و از آنها تشكر مي‌كنم بابت همه تلاش‌هايي كه كردند. هر كدام از ما و آنها، خشتي از ساختمان عظيم پرسپوليس هستيم. علاوه بر تكرار قهرماني، سال گذشته در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا هم بوديم، امسال هم مسابقات را خوب شروع كرديم و طبيعي است كه خيلي از بازيكنانم بابت زحمات‌شان تشكر كنم و به آنها باز هم تبريك بگويم. برانكو البته به دور از تعارفات مرسوم، حساسيت دربي را هم قبول كرد: برد دربي، هم‌ارزش قهرماني است. چيزي كه مهم‌تر است، اين است كه بازيكنان از دقيقه اول تا آخر خواهند جنگيد. اگر شما بجنگي، شايد ببازي، اما اگر نجنگي، از قبل بازنده‌اي. حرف‌هاي پاياني برانكو درباره جشن قهرماني در صورت برد در دربي بود: ما در صورت مسجل شدن قهرماني در پايان دربي براي خودمان جشن خواهيم گرفت و اين موضوع ارتباطي به سازمان ليگ ندارد. فكر كنم اين حق را داشته باشيم تا حداقل براي خودمان جشن بگيريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون