• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4050 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند

لغو جام جهاني فرنگي در اهواز و غيبت آزادكاران در جام جهاني امريكا

لالوويچ: كشتي ايران ريگي شده در كفش ما

اولين تركش‌هاي نابساماني كشتي با لغو جام جهاني فرنگي در اهواز به كشتي ايران وارد شد. اتحاديه جهاني كشتي در نامه‌اي به فدراسيون كشتي ايران اعلام كرد كه با توجه به مسائل پيش آمده و شرايط فعلي فدراسيون كشتي ايران، نظر اتحاديه جهاني اين است كه امكان برگزاري جام جهاني كشتي فرنگي در روزهاي۲۳ و ۲۴ فروردين ماه سال ۹۷ در اهواز فراهم نيست. اتحاديه جهاني اين موضوع را به فدراسيون‌هاي ملي ديگر كشورهاي شركت‌كننده در جام جهاني نيز اعلام كرده است. فدراسيون كشتي ايران نيز اعلام كرد: با توجه به اعلام قبلي ايران مبني بر اينكه اگر امكان برگزاري جام جهاني كشتي فرنگي در زمان پيشنهادي از سوي ايران نباشد، تيم ملي كشتي آزاد هم به دليل جلو آمدن زمان برگزاري انتخابي تيم ملي نمي‌تواند در مسابقات جام جهاني شركت كند، فدراسيون كشتي اين موضوع را به اتحاديه جهاني كشتي اعلام كرد و اتحاديه نيز با اين موضوع موافقت كرد. به اين ترتيب با توجه به حضور نيافتن در جام جهاني، فدراسيون كشتي زمان برگزاري مرحله اول و نهايي مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي براي شركت در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا و رقابت‌هاي جهاني مجارستان را اعلام كرد. اين رقابت‌ها به ترتيب اواخر فروردين و اواخر ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود.

لالوويچ: ادامه اين روند به ورزش ايران
ضربه مي‌زند!

نناد لالوويچ، رييس اتحاديه جهاني كشتي در مصاحبه با سايت خبري Inside the games، درباره اتفاقات اخير در كشتي ايران، اظهار كرد: ايران تبديل به ريگي در كفش‌مان شده است. برخي از اوقات چنين اتفاقاتي در كشتي رخ مي‌دهد و گاهي اوقات نيز ممكن است در ديگر ورزش‌ها بيفتد. مي‌خواهيم از تكرار اين اتفاقات در آينده جلوگيري كنيم. دقيقا نمي‌دانيم كه چه شده است؛ خبرهايي به ما رسيده كه رييس فدراسيون كشتي ايران استعفا كرده است. در حال‌ حاضر به او دسترسي ندارم، اما مي‌خواهم كه حقايق را بدانم. به‌خصوص كه به زودي مسابقاتي در ايران خواهيم داشت و برگزاري آنها بدون رييس فدراسيون آسان نيست. من دليل ‌اصلي اينكه او چرا استعفا داده است را نمي‌دانم، اما اگر مربوط به اتفاقات اخير باشد، خوب نيست.

شرايط واقعا پيچيده است. ما نياز به كمك ديگر فدراسيون‌ها و كميته‌ بين‌المللي المپيك داريم. مسوولان ايران بايد متوجه شوند كه اگر نخواهند كه ورزشكاران‌شان مقابل همه كشورها مبارزه كنند، نه تنها به كشتي ضربه وارد مي‌كنند، بلكه به تمام ورزش ايران ضربه مي‌زنند. مسوولان بين‌المللي ورزش اجازه چنين اتفاقي را نمي‌دهند. تنها بازنده در آخر ورزشكاران ايران هستند. تمامي جنبش ورزش بايد با هم متحد شود و به مسوولان توضيح دهد كه اين اتفاق ديگر نمي‌تواند رخ دهد. من صربستاني هستم، اما بايد از منافع ورزشكاران كوزوو نيز حمايت كنم. ما بايد بدانيم كه ورزش كاملا مستقل از سياست است. روابط بد بين كشورها نبايد بر شرايط ورزشكاران تاثير بگذارد. ما همين مشكل را با اوكراين و روسيه هم داريم، اما مسابقاتي داريم كه در هر دو كشور برگزار خواهند شد و مطمئن هستيم كه ورزشكاران آنها بدون مشكل در مسابقات شركت مي‌كنند.

بني‌تميم: صحبت‌هايم از سوي وزارت ورزش به صورت گزينشي انعكاس داده شد

حميد بني‌تميم، نايب‌رييس فدراسيون كشتي در گفت‌وگو با روابط عمومي فدراسيون كشتي در واكنش به انتشار مصاحبه وي در سايت وزارت گفت: متاسفانه مطالبي از طرف من روي خروجي سايت و كانال خبري وزارت ورزش و جوانان منعكس شده كه اين تمامي صحبت‌هاي من نبوده است. اين مطلب كاملا به صورت يكطرفه تنظيم شده و دغدغه‌ها، گلايه‌ها و خواسته‌هاي ما در آن انعكاس نيافته است. اينگونه رفتارهاي رسانه‌اي نه به سود ورزش و نه به سود كشتي كشور است و قطعا اگر اين راه ادامه يابد، مانع بزرگي براي بازگشت رسول خادم به كشتي خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون