• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4056 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ فروردين

از نگراني اهالي تئاتر تا حق انتخاب سينما‌داران

با پايان تعطيلات نوروز فعاليت‌هاي هنري به روند عادي خود بازگشته‌اند. اكران فيلم‌ها در سينماها ادامه مي‌يابد البته خبرهايي از طرح نيم بهاي بليت‌ سينما مطرح و خبرهايي از اجراي مجدد نمايش «ديابوليك: رومئو و ژوليت» با حمايت از درختان منتشر شده است.

 

حق انتخاب سينماداران در طرح نيم بهاي بليت

رييس انجمن سينماداران اعلام كرد سينماداران براي اجراي طرح نيم بها شدن قيمت بليت سينماها در ۲ روز هفته حق انتخاب دارند.

محمد قاصداشرفي، رييس انجمن سينماداران با اشاره به پيشنهاد اجراي طرح فروش بليت نيم‌بهاي سينماها در ۲ روز هفته گفت: يكي از مهم‌ترين دلايل افزايش قيمت بليت سينماها اين است كه هزينه سينماداري در كشور بسيار گران است و به همين دليل انجمن سينماداران درخواست داد تا همه سينماها با افزايش قيمت بليت روبه‌رو شوند و فقط مختص پرديس‌ها نباشد زيرا هزينه جاري در همه سينماها يكسان است.

وي تاكيد كرد: براي جبران هزينه‌هاي نگهداري سينما و ارايه سرويس خوب به مخاطبان نيازمند افزايش قيمت بليت سينماها بوديم و البته در كنار آن پيشنهاد داديم براي جبران افزايش قيمت بليت سينماها و ايجاد شرايط مناسب براي همه اقشار مختلف جامعه ۲ روز در هفته بليت نيم بها در نظر گرفته شود.

رييس انجمن سينماداران خبر داد: سينماهايي كه تمايل دارند مي‌توانند در اين طرح حضور داشته باشند و در هفته ۲ روز را به فروش نيم بهاي بليت اختصاص دهند. البته اين طرح قرار است به زودي به شوراي صنفي نمايش ارايه شود و با درخواست سينماداران مورد تاييد قرار گيرد. مهر

 

اقدام متفاوت يك گروه تئاتري

گروه تئاتر «بازي» با دغدغه‌اي محيط زيستي و براي حمايت از درختان، با راه‌اندازي كمپين «درختان را قطع نكنيم»، اقلام تبليغات كاغذي نمايش «ديابوليك: رومئو و ژوليت» را حذف كرد. در متن اين گروه تئاتري در اعلام اهداف‌شان از اين كار آمده است: «طبق گزارش‌هاي منتشر شده از سوي منابع رسمي براي توليد يك تن كاغذ بايد 24 درخت نسبتا تنومند قطع شود و همچنين به حدود 60 مترمكعب آب نيز نياز است. در ايران سالانه به 2 ميليون تن كاغذ نياز است كه 1.7 ميليون تن آن توليد داخل است. از اين رو بالغ بر 15 ميليون درخت به صورت سالانه در ايران قطع مي‌شود. ما بدون توجه به شرايط موجود و قطع بي‌رويه درختان، در طول روز و در اكثر موارد استفاده بي‌رويه‌اي از كاغذ داريم. در عرصه تئاتر نيز كه يك فعاليت هنري و فرهنگساز است، به اين نكته مهم كمتر توجه داريم كه سالانه مقدار زيادي پوستر و بروشور براي تبليغ آثاري كه به صحنه مي‌روند منتشر مي‌شود؛ اقلامي تبليغاتي كه بخش اعظم آنها بلااستفاده رها مي‌شوند.»

نمايش «ديابوليك: رومئو و ژوليت» توسط محمد چرمشير و بر اساس اثر ويليام شكسپير نوشته شده است. در اين اثر نمايشي، نويد محمدزاده، ستاره پسياني، بهرام افشاري، خسرو پسياني، اصغر پيران، نويد جهانزاده، روح‌الله حق گوي لسان، ناز شادمان، مهدي صدر، دايانا فتحي، داوود ونداده و فاطمه نقوي به ايفاي نقش مي‌پردازند. اين نمايش از 15 فروردين در سالن سمندريان تماشاخانه ايرانشهر به صحنه مي‌رود. ايسنا

 

كتاب جديد احمدرضا احمدي براي كودكان

«كشتي سرگردان در مه دريا» نوشته احمدرضا احمدي براي نوجوانان منتشر شد. اين كتاب با تصويرگري كمال طباطبايي در ۳۶ صفحه با شمارگان ۷۰۰۰ نسخه و قيمت ۴۶۰۰ تومان در انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان عرضه شده است. احمدي در اين كتاب كه مناسب گروه سني «د» (12 تا 14 سال) است، همچون ديگر آثار خود نگاه متفاوتي به چيستي و هستي دنيا دارد و به مخاطبان مي‌آموزد تا با نگاهي نو به اطراف خود بنگرند.

اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون