• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 21 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳ مرداد

براي شما مي‌نويسيم

بهروز بهروزي مدیر مسوول

1- نخستين سال قرن جديد در كشورمان با رويدادهايي همراه بود كه قهرمانان آن نسل‌هاي جديد، به ويژه دختران و زنان بودند؛ نسلي كه چون خوشه‌هاي بارور شده گندم تازه حرف‌هاي تازه‌اي داشت. حرف‌هايي مثل خودشان تازه، نو و مدرن، اين حرف‌‌ها را جوانان همه نسل‌ها زده‌اند ولي اين نسل در روزگار «دهكده جهاني» امواج جديد اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي و... صداي رساتري يافته است كه بايد به آن توجه كرد، چرا كه آينده از آن اين نسل است و بايد ايران عزيز را به اين نسل بسپاريم. نسلي كه صدايش در برابر روابط نابرابر، تبعيض‌آميز و متصلب كنوني بلند است و مي‌خواهد از حق انتخاب خود استفاده كند و جامعه‌اي مدرن و مرفه بسازد. بايد به اين نسل فرصت داد كه براي مديريت كشور در كنار تخصص، مهارت بياموزد و زمام پيشرفت و توسعه كشور را در دست بگيرد.
2- ما رسانه‌ايم، پس بايد به الزامات رسانه وفادار باشيم. ما مي‌توانيم درباره تمام اتفاقات و رويدادهاي روز خبر و تحليل بنويسيم و گفت‌وگو كنيم. اين وظيفه رسانه است كه از دزدي‌ها، سوءاستفاده‌ها، بي‌كفايتي‌ها و هر آنچه در بعد مثبت به سود كشور است و در بعد منفي به زيان كشور، بنويسد و تنها خط قرمز ما امنيت ملي است، آنچه شوراي امنيت ملي بخواهد ننويسيم، نبايد بنويسيم. متاسفانه سال‌هاي طولاني است كه به علت فشارهاي خارج از عرف، از مسير انعكاس رسانه‌اي خارج شده‌ايم كه من نام آن را عقب‌نشيني گذارده‌ام. اين عقب‌نشيني كار را به جايي رسانده است كه بخش بزرگي از مخاطبان روي از رسانه‌ها برتافته‌اند و به رسانه‌هاي خارج از مرزهاي كشور روي آورده‌اند تا جايي كه بايد گفت مرجعيت رسانه در ايران در حال از دست رفتن است. در چنين شرايطي من و همكارانم در روزنامه اعتماد همواره كوشيده‌ايم تلاش كنيم روزنامه‌نگاراني امين براي جامعه بزرگ ايران باشيم و زير فشار اربابان زر و زور و طيف‌هاي سياسي نرويم. با اين هدف هميشه از حكومت و دولت خواسته‌ايم در برابر نوشته‌هاي روزنامه با سعه‌صدر برخورد كند تا كمتر كار به شكايت بكشد، گرچه طي سال‌هاي اخير بازپرسان و قضات دادگاه‌هاي رسانه خود را بر قانون متعهد تر مي‌بينند. در نهايت بايد بگويم: در برابر همه مشكلات موجود تسليم نشده‌ايم و كوشيده‌ايم چراغ روزنامه‌نگاري كشور را همچنان روشن نگه داريم تا ايرانيان همواره به رسانه وطني به چشم دوست بنگرند.
3- ما اصلاح امور را همواره توصيه مي‌كنيم، در نتيجه به اصلاحات نيز با ديدي باز نگاه مي‌كنيم، اصلاح‌طلبان را ارج مي‌گذاريم و اصلاح‌طلبي را مكتبي دور از خشونت مي‌دانيم. ولي به تمام كساني كه دل در گرو توسعه و پيشرفت كشور دارند و در اين راه مي‌كوشند احترام مي‌گذاريم، چرا كه معتقديم ايران با تلاش تمامي فرزندان وطن آباد مي‌شود و رسانه بايد موتور محرك و حركت آنها باشد. تلاش مي‌كنيم در سال 1402 نيز همچون سال پيش از آن به سازوكارهاي رسانه وفادار بمانيم و همواره در خدمت شما، خوانندگان و مخاطبان فرهيخته باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری