• ۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4349 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

وزير صنعت، معدن و تجارت در ديدار با رييس سازمان صدا و سيما:

جنگ اقتصادي همراه با جنگ رسانه‌اي است

وزير صنعت، معدن و تجارت تاكيد كرد: جنگ اقتصادي ابعاد مختلفي مانند جنگ رسانه‌اي و رواني دارد و ضرورت راهبرد اقتصاد مقاومتي در اين دوره اهميت ويژه‌اي دارد.

به گزارش شاتا رضا رحماني در ديدار با علي عسگري، رييس سازمان صدا و سيما كه با حضور معاونان اين سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با اشاره به شعار رونق توليد تصريح كرد: قطعا توجه به توليدات ملي، حل مشكلات معيشي و بيكاري و ارتقاي ارزش پول ملي از اثرات رونق توليد است.

وي با تأكيد بر اينكه دشمن تصور مي‌كرد كه در
3 ماهه پاياني سال گذشته كارخانه‌ها تعطيل مي‌شوند، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده مشكلي براي صنايع به وجود نيامد.

رحماني با اشاره به اينكه خودروسازان 70 درصد از برنامه مصوب توليد در آبان ماه سال گذشته عقب بودند، گفت: بيشتر توليدات به صورت كسري توليد مي‌شد و يك ميليون و يكصد هزار خودرو نيز به صورت پيش فروش و فروش فوري فروخته شده بود.

وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تعداد بسياري از كارگران قطعه‌سازي در معرض بيكاري بودند كه اين مشكل نيز مرتفع شد.

وي گفت: وظيفه اصلي ما حفظ وضع موجود توليد است و تمام تلاش خود را براي اين امر و البته رونق توليد به كار خواهيم گرفت.

رحماني مواد اوليه، نقدينگي و بازار را از الزامات توليد دانست و يادآور شد: بايد مواد اوليه را چه از داخل يا از خارج تأمين كرده و در حوزه نقدينگي نيز به مشاركت و همكاري هر چه بيشتر نظام بانكي نياز داريم چراكه بدون نقدينگي نمي‌توان توليد را حفظ كرد.

وي با اشاره به اينكه بايد فضايي مثبت در جامعه ايجاد كنيم، متذكر شد: بازديد از استان‌هاي مختلف را در برنامه‌هاي خود قرار دادم تا بتوانيم از نزديك با موضوعات و مسائل تشكل‌ها و فعالان آشنا شده و راهكارهاي اجرايي براي حل آنها پيدا كنيم.

وزير صنعت افزود: تشكل‌ها نيز بايد مسووليت بپذيرند و يكي از راهكارهاي دوره تحريم تفويض اختيار است كه اين موضوع را به جد پيگيري كرده‌ايم.

وي با اشاره به اينكه ۲۱۸۵ واحد توليدي كه فعال نبودند و نبايد مواد اوليه مي‌گرفتند تعليق شدند، اظهار كرد: سامانه‌هاي لازم كامل شد و هم‌افزايي اطلاعات ميان دستگاه‌ها به وجود آمده تا امكان رصد و پايش صنايع وجود داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه وجود 15 همسايه ظرفيت خوب صادراتي ايجاد كرده است، گفت: در حوزه صنايع مختلف، ظرفيت توليد خالي وجود دارد و بايد از اين ظرفيت استفاده كنيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه فقط 2 درصد واردات كشورهاي همسايه از ايران است، تصريح كرد: از بازار 1300 ميليارد دلاري فقط سهم 2 درصدي داريم كه حتما بايد اين عدد را ارتقا دهيم.

وي همچنين به محورها و اولويت‌هاي مهم در وزارتخانه اشاره كرد و گفت: يكي از راه‌هاي رونق توليد، توسعه و تعميق ساخت داخل است كه اين موضوع نياز به فرهنگ‌سازي دارد و البته صدا و سيما در اين خصوص اقدامات خوبي انجام داده است.

رحماني، معدن و صنايع معدني را از محورهاي مورد توجه ذكر كرد و افزود: ارزش توليدات معدني و صنايع معدني 20 ميليارد دلار است و يك تحول جدي در حوزه معدن را دنبال مي‌كنيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت دانش و فناوري، مديريت بازار و ساماندهي لجستيك و بهبود فضاي كسب وكار در حوزه صنعت را از موارد ديگري دانست كه در سال جاري به صورت ويژه پيگيري مي‌شود.

وي با اشاره به حوزه ICT و IT گفت: اين حوزه نيز ظرفيت بسيار خوبي براي سرمايه‌گذاري دارد و بايد بتوانيم پتانسيل‌هاي اين بخش را بيش از گذشته احيا كنيم.

 


همراه اول حامي ويژه سي‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب

همراه اول به عنوان تنها اپراتور تلفن همراه و حامي ويژه نمايشگاه كتاب در طول برگزاري اين رويداد، به بازديدكنندگان خدمات ارايه مي‌كند.

به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، اپراتور اول تلفن همراه كشور امسال هم با برپايي ۳ غرفه در سي‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به ارايه خدمات ويژه به بازديدكنندگان از اين نمايشگاه خواهد پرداخت. همراه اول به عنوان تنها اپراتور حامي نمايشگاه كتاب، در اين دوره از رويداد نمايشگاه كتاب در هر سه غرفه محيطي خود خدمات مشتريان، فروش آخرين دستاوردها و سرويس‌هاي نوين خود را در معرض ديد بازديدكنندگان قرار مي‌دهد. همراه اولي‌ها براي استفاده از خدمات اين شركت، مي‌توانند به غرفه‌هاي شركت ارتباطات سيار ايران در نمايشگاه كتاب، واقع در ورودي شبستان مصلي، روبه‌روي غرفه‌هاي دانشگاهي و محوطه حوض آب كه حدود ۱۵۰ مترمربع را به خود اختصاص داده‌اند، مراجعه كنند. تنها اپراتور حاضر در نمايشگاه امسال، با افزودن ۴ سايت سيار، علاوه بر توسعه ظرفيت موجود شبكه، سعي در پوشش هرچه بهتر فضاي نمايشگاهي دارد.

سي‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ ارديبهشت ماه در مصلاي امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون