بهرام پارسايي ، سخنگوي كميسيون اصل نود مجلس روايت كرد:
پشتپرده سقوط
پرواز تهران-ياسوج
29 بهمنماه 96 از آن دست روزهايي است كه داغش هنوز التيام پيدا نكرده و به اين سادگي از يادها فراموش نميشود. روزي كه پرواز 3704 شركت هواپيمايي آسمان كه از فرودگاه مهرآباد به مقصد ياسوج به پرواز درآمد اما هيچگاه به مقصد نرسيد و آنطور كه مسوولان گفتند برخورد اين هواپيما با قله كوه «دنا» موجب شد تا همه 59 مسافر آن به علاوه 4 خدمه پرواز و 2 خلبان كشته شوند. هر چند از آن ماجرا 2 سال ميگذرد و گزارشهايي كه ارايه شد، شركت هواپيمايي را مقصر دانست اما هنوز حرفوحديث درباره اين پرواز و علت سقوطش مطرح است.
بهرام پارسايي نماينده اصلاحطلب مردم شيراز و سخنگوي كميسيون اصل 90 از جمله نمايندگاني بود كه چند و چون اين اتفاق را دنبال ميكرد. او در سالروز اين فاجعه در حساب كاربري خود در توييتر از گزارش كميسيون اصل 90 خبر داد و نوشت: «2 سال پيش در چنين روزهايي هواپيماي تهران-ياسوج سقوط كرد و باز هم سازمان هواپيمايي كشور و رييس كميته بررسي سانحه كه از سوي سازمان هواپيمايي منصوب شده بود، تلاش داشتند با مقصر جلوه دادن خلبان پرونده را ببندند. ما در كميسيون اصل 90، با كمك كارشناسان با بيش از يكسال تلاش اثبات كرديم كه هواپيمايي آسمان و سازمان هواپيمايي در حال پنهان كردن واقعيت بودند. نتيجهاى كه به راي و نظر دادگاه بدوى پرونده بسيار نزديك است. گزارش را براي قرائت در صحن مجلس به هيات رييسه و يك نسخه از آن را به قوه قضاييه ارجاع داديم، اميد آنكه شاهد محاكمه مقصران باشيم.»
واكنش به سقوط هواپيماي اوكرايني
البته اين توييتهاي پارسايي تنها اظهارنظر او درباره پرواز تهران - ياسوج نبود. او پس از ساقط شدن هواپيماي اوكرايني توسط خطاي انساني پدافند سپاه پاسداران و اظهارات مسوولان سازمان هواپيمايي كشور درباره تحويل ندادن جعبه سياه گفت: «در سقوط هواپيماي شركت آسمان تهران-ياسوج، درخواست ما بازخوانى جعبه سياه در كشور بود و آقايان تاكيد داشتند كه جعبه سياه بايد توسط سازنده فرانسوي باز شود. تناقضگويي در تحويل دادن يا ندادن جعبه سياه به شركت سازنده، جز ابهامسازي چه سودي دارد؟» او نوشته بود: «عملكرد غيرحرفهاى و شتابزده على عابدزاده كه روز سانحه گفت جعبه سياه را به كشور سازنده تحويل نميدهيم و بعد از انتقادات كارشناسي حرف خود را پس گرفت باعث ايجاد جنجالى بزرگ شد. اگر وزير محترم به توصيههاى دلسوزانه براي تغيير مدير سازمان توجه ميكرد، شاهد اين رفتار غيرحرفهاى نبوديم.»
نگراني از آينده
پارسايي چندي پيش نيز درباره سانحههاي هوايي در كشور نوشت: « يك ماه از فاجعه هواپيماي اوكرايني نگذشته و امروز چهارمين سانحه هواپيمايي كشور پس از آن فاجعه رخ داد. تعاملات پشت پرده رييس كميسيون عمران مجلس و وزير راه، مانع رسيدگي به سوال ما درباره سازمان هواپيمايي شده. چند بار ديگر بايد مردم عزادار شوند تا مديريت ناتوان اين سازمان تغيير كند؟!» پارسايي همچنين نوشت: «سخن شتابزده و غيرحرفهاى رييس سازمان هواپيمايي و مسوول منصوب او در كميته بررسي سانحه تازگى ندارد. آنها برخلاف قوانين ايكائو، پيش از بازخوانى جعبه سياه، نقص فني را علت حادثه اعلام كرده و باعث تشديد ابهامات و زيرسوال رفتن بيش از پيش كميته بررسي سوانح ميشوند.»