• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳ دي
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 4898 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۱ فروردين

بهره‌برداري از توليد يك رام قطار ۷ واگنه مترويي با دستور رييس‌جمهور

يك رام قطار ۷ واگنه مترويي توليد ملي با دستور رييس‌جمهور به بهره‌برداري رسيد. به گزارش ايسنا، پيروز حناچي در آيين بهره‌برداري از قطار ملي گفت: براي كمتر از ۱۰ سال آينده به حدود 5هزار واگن مترو نياز داريم تا بهره‌برداري از مترو به صورت حداكثري انجام شود. بي‌ترديد توسعه حمل و نقل عمومي با هدف كاهش آلودگي هوا و ترافيك در دستور كار قرار دارد كه مترو در اين توسعه نقش اساسي دارد. او افزود: تكميل شبكه مترو با ۱۴۱ ايستگاه در دستور كار قرار دارد و برابر ماده ۵۸ قانون برنامه ششم توسعه تا پايان سال ۱۴۰۰ بايد تامين دو هزار واگن مترو محقق شود كه در همين راستا شركت مترو با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري به منظور دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده با بهره‌گيري از توان و دانش داخلي در جهت اجرايي كردن قطار ملي گام برداشته است. شهردار تهران تاكيد كرد: در پروژه قطار ملي ارتقاي بومي‌سازي از حدود ۳۰ درصد در گذشته به بيش از ۸۰ درصد يكي از اهدافي بوده كه به‌طور جد دنبال شده و از سوي ديگر دانش طراحي صنعت ريلي و رفع انحصار و وابستگي خارجي پيگيري شده است.او ادامه داد: توجه به نگهداري و نگهداشت قطارها هدف ديگري بود كه دنبال شد كه با تحقق يك رام قطار ظرف مدت ۱۸ ماه يكي از سريع‌ترين پروژه‌هاي توليد اين موضوع در كشور تجربه شد. حناچي همچنين تاكيد كرد: اين پروژه با تلاش ۱۸ شركت دانش‌بنيان و شركت واگن‌سازي تهران، جهاد دانشگاهي و مپنا منجر به توليد يك رام قطار شد. تمامي زيرسيستم‌ها مطابق با استانداردهاي بين‌المللي در اين پروژه و در كشور توليد شده است. در حقيقت در چنين پروژه‌هايي ايجاد زيرساخت‌ها شامل تجهيزات ثابت و ناوگان از اهميت بسزايي برخوردار است. كسب دانش فني براي توليد انواع قطارهاي پرسرعت و استفاده از ظرفيت‌هاي خالي شركت‌هاي داخلي و ايجاد اشتغال مستقيم و غيرمستقيم به همراه كاهش قيمت ناوگان در حدود بيش از ۲۰ درصد در سال از ديگر اهداف اين پروژه بوده است. شهردار تهران تاكيد كرد: نهادينه كردن بومي‌سازي توليد در قالب تشكيل شركت پيمانكاري دانش‌بنيان و حمايت و پشتيباني از آن از ديگر اقداماتي است كه بايد دنبال شود. اميدواريم با پشتيباني و پيگيري توليد قطار ملي مشكل كلانشهرهاي كشور به ويژه پايتخت حل و فصل شود. در توليد قطار ملي طراحي و تغييرات طراحي در داخل كشور انجام مي‌شود كه با تكميل ظرفيت در سال ۱۴۰۰ مي‌توانيم ۱۰۵ واگن توليد كنيم.در همين حال سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري با اشاره به بهره‌برداري قطار ملي مترو تاكيد كرد: كشورمان امروز داراي دانش فني طراحي و ساخت واگن مترو است.معاون رييس‌جمهور افتتاح قطار ملي مترو را يكي ديگر از پروژه‌هاي افتتاحي دانست و گفت: يك رام قطار مترو به بهره‌برداري مي‌رسد در حالي كه پيش‌تر ۲۶درصد اين قطارها داخلي‌سازي شده بود، اما در اين پروژه در عرض ۱۸ ماه، ۷ واگن كه يك رام قطار را تشكيل مي‌دهند با تلاش ۱۸ شركت و جهاد دانشگاهي و مپنا و واگن‌سازي تهران داخلي‌سازي شدند و دانش فني و طراحي آن به حدود ۸۵ درصد داخلي‌سازي رسيده است. به اين ترتيب ما امروز داراي دانش فني طراحي و ساخت واگن مترو هستيم.او ادامه داد: ۱۰۵ واگن از سوي شهرداري تهران قرارداد آن بسته شده. هر ۷ واگن يك رام قطار را تشكيل مي‌دهند كه با اين قرارداد در حقيقت ۱۵ رام قطار سفارش داده شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون