ربات هنرمند نمايشگاه برگزار كرد
برگزاري نمايشگاه يك ربات هنرمند!
«موزه طراحي» اكنون ميزبان نمايشگاه هنري نخستين ربات انساننماي هنرمند جهان است. به گزارش ايسنا و به نقل از يورونيوز، رباتها در حوزههاي مختلفي از حوزه سلامت و درمان گرفته تا كاوشهاي فضايي مورد استفاده قرار ميگيرند، اما اكنون رباتها به حوزههايي وارد شدند كه گمان ميرفت مختص انسان باشد: هنر و تصور. «آيدا» (Ai-Da) نخستين ربات هنرمند انساننماي جهان بهطور تخصصي براي اين طراحي شده است كه خلاق باشد و حالا موزه طراحي در لندن نمايشگاه هنري براي نمايش مهارت اين ربات برپا كرده است. اين نمايشگاه كه از بيست و هشتم «مي» آغاز شده است تا سي و يكم اوت ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. نام «آيدا» كه ربات انساننما است از «آيدا لاويس» رياضيدان و دانشمند زن پيشگام برگرفته شده است. ربات «آيدا» در سال ۲۰۱۹ با همكار شركت «انجنيرد آرتس» و دانشگاه آكسفورد ساخته شد. اين ربات ميتواند با كمك دوربينهايي كه در چشمان او قرار داده شده است ببيند و با كمك الگوريتمي تصاوير را تفسير ميكند؛ اين به آن معناست كه «آيدا» ميتواند تصويري از فرد مقابلش را نقاشي كند. نمايشگاه «آيدا: پرتره يك ربات» براي نخستينبار در جهان سه خودنگاره عظيم را به نمايش گذاشته است كه توسط يك ربات انساننماي فوقواقعي خلق شدهاند.
ركوردي كه نهمين «سريع و خشمگين» در دوران كرونا شكست
نهمين قسمت از سري فيلم «سريع و خشمگين» با موفقيت در نخستين فرصت عرضه در بازارهاي بينالمللي به كارش ادامه ميدهد. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ددلاين، نهمين قسمت از مجموعه فيلمهاي «سريع و خشمگين» كه با عنوان «F۹» منتشر شده چهارشنبه فروش خود در بازارهاي بينالمللي را با نمايش در كره و هنگ كنگ و همچنين روسيه و چند كشور در خاورميانه آغاز كرد و در دو روز اول بيش از ۱۰ ميليون دلار فروخت. همچنين تخمين زده ميشود كه فروش اولين اكران فيلم در چين در نيمه شب پنجشنبه به مبلغي حدود ۹.۲ ميليون دلار رسيده باشد كه به اين معني خواهد بود كه فروش بينالمللي فيلم پيش از رسيدن به روزهاي آخر هفته يعني شنبه و يكشنبه به بيش از ۲۰ ميليون دلار رسيده است. فيلم «F۹» رسما از امروز (جمعه) كارش را در چين آغاز ميكند و در حال حاضر تخمين زده ميشود كه پيشفروش آن تا يكشنبه به حدود ۳۵ ميليون دلار برسد. اين مبلغ تقريبا هم اندازه پيشفروش فيلم سال ۲۰۱۷ «سريع و خشمگين» است. هنوز نظر منتقدان و واكنشها در رسانههاي اجتماعي از راه نرسيده كه ميتواند اثر بزرگي بر فروش نهايي داشته باشند. اين فيلم در كره جنوبي ۴.۳ ميليون دلار تا آخر پنجشنبه فروخت و چهارشنبه ركورد بزرگترين فيلم افتتاحيه در ميان اين مجموعه فيلمها را شكست و همچنين بالاترين فروش روز افتتاحيه در دوران پاندمي و سومين فروش افتتاحيه بزرگ شركت يونيورسال را به نام خود رقم زد. در روسيه اين فيلم ۱.۴ ميليون دلار فروخت و ۸۲ درصد از كل سهم بازار را به خود اختصاص داد. هنگكنگ با فروشي ۸۰۰ هزار دلاري در روز چهارشنبه شاهد ثبت ركورد جديدي در فروش روز نخست يك فيلم بود. فيلم «F۹» همچنين در اين منطقه توانست ۸۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و چند ركورد بشكند. اين فيلم همچنين در مصر آغاز خوبي را در روز چهارشنبه تجربه كرد و توانست با فروشي ۳۵هزار دلاري بزرگترين افتتاح فروش روز افتتاحيه را در دوران پاندمي به خود اختصاص دهد.