• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4938 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۶ خرداد

قطب‌الدين صادقي از هزينه‌هاي سنگين كرونا روي دوش تئاتر گفت

بازگشت پرشور فرانسوي‌ها به سينما

قيمت ساعت مچي پيكاسو هم ركورد زد
يك ساعت مچي كه زماني به «پابلو پيكاسو» نقاش مشهور تعلق داشته است در يك حراجي به قيمتي فراتر از انتظار فروخته شد. به گزارش ايسنا، يك ساعت مچي استيل كه از متعلقات «پابلو پيكاسو» نقاش پرآوازه اسپانيايي محسوب مي‌شود، در حراجي «بونهامس» در پاريس چندين برابر قيمت تخميني و به قيمت ۲۱۹,۰۵۰ يورو فروخته شد. ارزش اين ساعت بين ۱۲ هزار الي ۱۸ هزار يورو برآورد شده بود. اين ساعت يكي از سه ساعتي به شمار مي‌رود كه نام «پيكاسو» روي صفحه آنها حك شده است؛ به نحوي كه حروف اسم اين هنرمند جاي اعداد را گرفته‌اند. اين ساعت در بسياري از تصاوير ثبت‌شده از «پيكاسو» نيز ديده مي‌شود. گفته مي‌شود «پيكاسو» اين ساعت مچي را به يكي از دوستان هنرمندش كه يك مجسمه‌ساز يوناني بوده است هديه داده بود. اخيرا «زني كه كنار پنجره نشسته است»، تابلو نقاشي از اين هنرمند در حراجي كريستيز به قيمت ۱۰۳،۴ ميليون دلار فروخته شد تا اين نقاشي نيز به جمع پنج نقاشي اين هنرمند كه با قيمتي بيش از ۱۰۰ ميليون دلار فروخته شده‌اند، اضافه شود.
بازگشت پرشور 
فرانسوي‌ها به سينما
سينماهاي فرانسه با بازگشايي پس از يك تعطيلي بيش از 6 ماهه، ميزبان بيش از دو ميليون نفر طي 6 روز شد. به گزارش ايسنا به نقل از ورايتي، سينماهاي فرانسه سرانجام پس از بيش از 6 ماه تعطيلي درهاي خود را بار ديگر از تاريخ ۱۹ مه ‌به روي مخاطبان گشود و توانست در 6 روز نخست فعاليت ۲،۱ ميليون قطعه بليت بفروشد كه با توجه به محدوديت‌هاي كرونايي شامل ظرفيت ۳۰درصدي سينماها و منع آمد‌وشد از ساعت ۹ شب، آمار قدرتمندي محسوب مي‌شود. انيمه ژاپني «ديوكش: قطار موگن» نيز دومين فيلم موفق گيشه فرانسه در نخستين روزهاي بازگشايي بوده است. 
هزينه‌هاي تئاتر دوران كرونا
به روايت صادقي
قطب‌الدين صادقي با اشاره به تعطيلي تماشاخانه شانو و پرداخت هزينه‌هاي سنگين سالن به‌صورت شخصي درباره ديگر فعاليت‌هايش توضيح داد. قطب‌الدين صادقي نويسنده و كارگردان تئاتر و مدير تماشاخانه شانو درباره فعاليت مجدد اين تماشاخانه به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه تماشاخانه شانو در دوران كرونا نتوانسته هيچ فعاليتي داشته باشد چون درخواستي وجود ندارد و كسي حاضر نيست در سالن بدون تماشاگر اجرا برود. البته يكي، دو گروه متقاضي اجرا در تماشاخانه به صورت مشاركتي هستند اما به دليل ضرر مالي كه مطمئنا نصيبم خواهد شد اين پيشنهادات را نپذيرفتم. او ادامه داد: با شرايط پيش‌آمده و تعطيلي نزديك به دوساله تماشاخانه مجبور هستم ماهي سي ميليون تومان اجاره ملك را به صورت شخصي پرداخت كنم و متاسفانه تا امروز هرچه پس‌انداز داشته‌ام بابت هزينه‌هاي سالن رفته است. صادقي در پايان درباره ديگر فعاليت‌هايش توضيح داد: اين روزها تنها اتفاقي كه باعث شده روحيه‌ام را از دست ندهم حضورم در سريال «سنجرخان» است كه به كارگرداني محمدحسين لطيفي اين روزها در كردستان مراحل تصويربرداري را مي‌گذراند. در اين مجموعه تلويزيوني هم به عنوان بازيگر و هم ناظر كيفي حضور دارم كه برايم اتفاق خوشايندي است.
لغو كنسرت «سيريا» در بوشهر
‎كنسرت آنسامبل «سيريا» كه قرار بود براي اولين‌بار پنجم خرداد در بوشهر برگزار شود، به دلايل نامعلومي لغو شد. به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي گروه، مراسم نكوداشت صدودهمين سال تاسيس بلديه بوشهر با عنوان «بوشهر آرزوها» طي سه روز در بوشهر برگزار مي‌شود كه آنسامبل سيريا قرار بود ديشب پنج خرداد به دعوت برگزاركنندگان در بخشي از اين برنامه اولين كنسرت خود را در زادگاهش برگزار كند اما ساعاتي قبل از كنسرت، اين اجرا لغو شد. ‎ماكان صغيري، تهيه‌كننده آنسامبل سيريا درباره اين اتفاق گفت: در كمتر از سه ماه براي دومين‌بار است كه اجراي سيريا در بوشهر لغو مي‌شود. اجرا چند روز پيش قطعي شده بود ولي به يك‌باره لغو شد. حتي با اجراي آنلاين هم موافقت نشد. او ادامه داد: تمام تلاش‌مان را كرديم اما ظاهرا نه از سمت شوراي شهر، نه سازمان فرهنگي شهرداري و نه شهرداري بوشهر، بر‌خلاف ارگان‌هاي مشابه در شهرهاي ديگر كشور، تلاشي براي برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي در شرايط كرونا (حتي با رعايت پروتكل‌ها) وجود ندارد. ‎تهيه‌كننده آنسامبل سيريا افزود: اين روزها موزيسين‌ها با محدوديت‌هاي زيادي مواجه هستند، از مسوولان خواهان اين هستيم با بي‌برنامگي، بي‌تدبيري و اعمال نظرات شخصي شرايط را براي ما سخت‌تر نكنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون