• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4989 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد

ادامه از صفحه اول

صداي بلند خوزستان 

اقدام حياتي بعدي ساماندهي مجدد سازمان‌هاي اداري و انقلابي در پالايش خود از منطق مخرب مهندسي و حاكميت بازار خرد ابزاري بر نظم و اقتدار سياسي كشور است. گام ديگري كه قوه قضاييه بايد بردارد، بررسي مجدد پرونده‌هاي محيط زيست و واكاوي نقش نافذ نگاه تعميم‌يافته منطق مهندسي به آن كه شيپور آن در پرونده‌هايي چون طبري دميده شده بود، برائت از كنشگران محيط زيست و نجات خود از اين ماجراست. 

مخاطب حداقلي، تاثير حداقلي

من نوعي كه دسترسي به جهان وسيعي از ماهواره و شبكه‌هاي متكثر دارم، چرا بايد اين برنامه‌ها را ببينم؟ پس وقتي موضوع، محتوا و ساخت نمي‌تواند جذاب باشد نتيجه اين مي‌شود كه توجه به اين برنامه‌ها هم حداقلي باشد. نتيجه همه اينها: اينكه صداوسيما در جريان كرونا چقدر دارد اطلاع‌رساني به‌موقع و موثر انجام مي‌دهد؟ جواب به نظرم اين است كه آن هم حداقلي است. وقتي خود ساختار صداوسيما مخاطب را به گوشه‌اي پرتاب كرده است، وقتي به تمام موضوعات از زاويه‌اي نگاه مي‌كند بسته و مخصوص خودش است، حتي كرونا را هم سياسي مي‌بيند، براي همين است كه تبليغ در مورد چگونگي مقابله با كرونا، بهداشت فردي و جمعي در دوران كرونا را هم دستخوش سياست‌زدگي مي‌كند و متاثر از اينكه دارند چه شخصي يا كدام بخش از دولت يا نهاد يا سازمان را مي‌زنند. براي همين مخاطب بلاتكليف است؛ صدا را مي‌شنود اما گوش نمي‌كند، چيزي را نگاه مي‌كند اما نمي‌بيند. اين خيلي دردناك است. اينها را بايد اول حل كرد؛ اينكه تبليغ صداوسيما روي موج پنجم، شيوع دلتا و غيره چقدر موثر است همه در گرو آن تغيير است.


 جامعه به سوي پيشرفت و اينترنت

كار‌ها مي‌خوابد و تجارت با جهان خارج از كشور دچار بحران مي‌گردد و بر اين اساس دنيا نمي‌تواند با ما تعامل داشته و ارتباط فرهنگي و تجاري و همچنين اجتماعي داشته باشد، لذا اين موضوع را همه بايد بدانيم كه نمي‌توان با فيلترينگ و محدود كردن فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي، جامعه را به سوي يك فروپاشي اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي برد.
همه خوب مي‌دانيم كه اينترنت يك منبع و مخزن اطلاعات هست كه همه دنيا حق برخورداري از آن را دارند و نبايد اين حق را از مردم يك‌ جامعه گرفت. جامعه به سمت خلاقيت پيش مي‌رود و مردم با اين خلاقيت و عصر تكنولوژي زندگي مي‌كنند. اي كاش قانون و طرحي براي صيانت هموطنان‌مان و آسايش آنان در مناطق بي‌آب و محروم مانند خوزستان و سيستان و بلوچستان تصويب مي‌شد تا مردم آن مناطق از مشكلات رنج نبرند و دچار آسيب و بحران نگردند، ‌اي كاش اين طرح صيانت كمي در موارد ديگر كشور و امور بحران‌ها و نيز طرحي در مقابله با فقر و بيكاري در كشور تصويب مي‌شد و به كار مي‌رفت. بايد حقوق كاربران در فضاي اينترنتي و مجازي مراعات شود و همه از اينترنت به خوبي بهره برده و از آن به صورت نامحدود و آزاد و قيمت مناسب برخوردار باشند، چراكه اين طرح موسوم به صيانت از فضاي مجازي باعث مي‌شود كه چند گام به عقب برگرديم و تمام محاسبات را به هم خواهد زد و به بنيان جامعه و فرهنگ ضربه وارد خواهد كرد، در واقع ما در حال پيشرفت اطلاعات جهاني هستيم و اين كار به سود جامعه و كشور نيست و نخواهد بود. لذا حتما بايد مسوولان محترم توجهي به اين موضوع حياتي و بسيار مهم نمايند تا اقتصاد و فرهنگ و روابط جامعه ما با دنيا به عقب بازنگردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون