• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4989 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد

پيدا و پنهان

سايه كرونا  بر زندگي كارگران روزمزد

هادي ابوي، دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران كشور در خصوص اضافه‌ شدن هزينه‌هاي كرونايي كارگران گفت: متاسفانه با شيوع ويروس كرونا، علاوه بر مواردي كه همواره وجود داشته، اقلامي از جمله اقلام بهداشتي براي جلوگيري از ابتلا به ويروس كرونا نيز به اين هزينه‌ها اضافه شده و زماني كه در شوراي عالي كار براي هر كارگر 3.5 تا 4 نفر خانوار در نظر گرفته مي‌شود، چنين هزينه‌هاي بهداشتي نيز نسبت به اين تعداد بيشتر خواهد شد و قطعا در زندگي آن كارگر تاثير خواهد گذاشت. وي در خصوص موقتي بودن قراردادهاي غالب كارگران كشور گفت: كارگران دو چالش اساسي دارند كه يكي از آنها امنيت شغلي و ديگري معيشت بوده كه اين دو چالش همچنان باقي مانده ‌است. در زمينه امنيت شغلي، قراردادهاي موقت، به ناحق و به تصميم غلط در قانون كار رواج داده ‌شد و نتيجه اين شد كه در حال حاضر بيش از 90 درصد كارگران ما، قراردادهاي موقت دارند كه از دولت آينده انتظار داريم به اين دو چالش كارگران توجه جدي شود.

درخواست معرفي افراد دخيل در قيمت‌گذاري خودرو 

محمدعلي دهقان‌دهنوي رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌اي به رضا شيوا رييس شوراي رقابت اعلام كرد: اين شورا طبق قانون بورس اوراق بهادار فهرست افرادي كه در فرآيند نرخ‌گذاري خودرو مشاركت دارند را به سازمان بورس اعلام كند. در اين نامه آمده است: احتراما با عنايت به اينكه آن شورا بنا به ملاحظات قوانين و مقررات در جريان امور مربوط به نرخ‌گذاري شركت‌هاي خودروساز است، خواهشمند است به منظور انجام وظايف قانوني توسط اين سازمان و به استناد قانون بازار اوراق بهادار و تبصره‌هاي آن، فهرست افرادي را كه در جريان امور فوق‌الذكر هستند در قالب فرم شماره 3 دستورالعمل پيوست به اين سازمان معرفي كنيد.

افزايش قيمت سكه  همزمان با افزايش تقاضا 

روز گذشته قيمت انواع سكه به دليل رشد نرخ ارز، با روند صعودي مواجه شده است. هر قطعه سكه تمام طرح قديم به رقم ۱۰ ميليون و ۹۵۰ هزار تومان رسيده است. اين در حالي است كه بهاي هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد (سكه امامي) نيز ديروز با افزايش يك ميليون توماني نسبت به هفته قبل، به نرخ ۱۱ ميليون و ۵۲۰ هزار تومان معامله مي‌شود. هر نيم سكه نيز به رقم ۵ ميليون و ۹۵۰ هزار تومان و هر ربع سكه به رقم ۳ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان رسيد. همچنين هر سكه يك گرمي بانك مركزي نيز دو ميليون و ۳۵۰  هزارتومان قيمت‌گذاري شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون