• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5009 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۴ شهريور

خبرخوان

تخم‌مرغ گران نيست، قيمت‌ها واقعي شده است!

حميدرضا كاشاني مديرعامل اتحاديه مرغداران تخم‌گذار ميهن با رد گراني قيمت تخم‌مرغ در بازار معتقد است؛ قيمت تخم‌مرغ پس از حدود يكسال واقعي شده است. وي با بيان اينكه از آذرماه سال گذشته تاكنون قيمت مصوب تخم‌مرغ تغيير نداشته است، اظهار كرد: طي اين مدت قيمت نهاده‌هاي دامي افزايش ۳ تا ۴ برابري داشته است و توليد تخم‌مرغ براي مرغداران با زيان بوده است. وي ادامه داد: از انتهاي سال گذشته قرار بر اين بود قيمت مصوب تخم‌مرغ مطابق با افزايش هزينه‌هاي تمام شده اصلاح شود، اما هر باربه يك بهانه مانند بازار نوروز، كرونا و انتخابات به تاخير افتاد. كاشاني از قرار گرفتن افزايش قيمت مصوب تخم‌مرغ در دستور كار وزارت جهادكشاورزي خبر داد و گفت: بر همين اساس وزارت جهادكشاورزي به برخي از استان‌ها ابلاغ كرده است كه به مرغداران براي فروش تخم‌مرغ با قيمت اصلاح شده، فشار نياورند.

مقصر افزايش غيرقانوني  قيمت لاستيك كيست؟

وحيد خراساني، كارشناس صنعت تاير ضمن اشاره به چسبندگي قيمت تاير گفت: به احتمال زياد با تكذيب اخبار مربوط به افزايش 15 درصدي قيمت تاير، كاهش قيمت به اندازه‌اي كه قيمت‌هاي قبلي مجددا در بازار ملاك خريد و فروش قرار گيرد، اتفاق نخواهد افتاد و مقصر اين افزايش قيمت غيرقانوني، انجمن صنفي صنعت تاير است. وي ادامه داد: با توجه به آشفتگي حاكم بر انجمن صنفي تاير در تصميم‌گيري براي قيمت‌گذاري به نظر مي‌رسد بهتر است وزارت صمت در واگذاري قيمت‌گذاري به انجمن صنفي تاير تجديد نظر كرده و جهت جلوگيري از ايجاد تلاطم‌هاي ساختگي، قيمت‌گذاري را مجددا به سازمان حمايت واگذار كند. بررسي قيمت‌ها در بازار تاير نشان مي‌دهد كه در نتيجه اين فعل و انفعالات، قيمت يك جفت تاير پرايدي از 700 هزار تومان به حدود 810 هزار تومان و يك جفت تاير پژويي از 1 ميليون و 200 هزار تومان به 1 ميليون و 380 هزار تومان رسيده است.

شعب بانك‌ها  پنجشنبه‌ها باز است

عليرضا قيطاسي دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي گفت: شعب بانك‌ها پنجشنبه‌ها تعطيل نيست. وي اظهار داشت: بر اساس مصوبه هيات دولت و به منظور صرفه‌جويي در مصرف برق، شعب بانك‌ها روزهاي پنجشنبه در ماه مرداد تعطيل اعلام شد كه از ابتداي شهريور ساعت كار پنجشنبه‌ها به روال سابق باز خواهد گشت. دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي گفت: ساعت كار بانك‌ها از شنبه تا چهارشنبه براي كاركنان شعب، ساعت 7:30 الي 14:30 و براي مشتريان از 8:00 الي 13:30 و پنجشنبه‌ها براي كاركنان شعب ساعت 7:30 الي 13:00 و براي مشتريان شعب ساعت 8:00 الي 12:30 تعيين شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون