• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5011 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۷ شهريور

خبرخوان

مسير تردد ارمنستان بازگشايي شد

سيد روح‌الله لطيفي، سخنگوي گمرك اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دريافتي از گمرك مغري ارمنستان و اظهارات برخي از رانندگان ورودي از ارمنستان و تماس‌هاي تعدادي از آنها از خاك اين كشور، جاده اصلي گشايش و به كاميون‌ها و اتوبوس‌هاي مانده در اين‌طرف و آن‌طرف شهر قاپان مجوز عبور داده شده است و در حال رسيدن به مرز و مقصد هستند.  وي افزود: گمرك مغري كه گمرك مقابل نوردوز استان آذربايجان شرقي است اعلام كرده است كه آماده پذيرش مجدد كاميون و اتوبوس براي عبور به سمت مقاصد ارمنستان است . لطيفي در پايان گفت: مسير جايگزين در كشور ارمنستان نيز براي عبور و مرور در صورت بروز مشكل توسط ايروان پيش بيني شده است.

قيمت جوجه يكروزه  به بيش از ۱۰ هزار تومان رسيد

محمدعلي كمالي مشاور اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي از افزايش قيمت جوجه يكروزه در بازار خبر داد. وي با بيان اينكه چند روزي مي‌شود قيمت جوجه يكروزه به بيش از ۱۰ هزار تومان رسيده ولي دستگاه‌هاي نظارتي به اين موضوع هيچ توجهي ندارند، اظهار كرد: همه فشارها بر مرغداران گوشتي است و به نوعي واحدهاي مرغ مادر رها شده‌اند؛ به‌طوري كه اين واحدها با هر قيمتي كه بخواهند اقدام به فروش جوجه يكروزه مي‌كنند. وي با اشاره به اينكه با جوجه ۱۰ هزارتوماني مرغ زنده كيلويي ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان براي توليدكننده تمام مي‌شود، گفت: اين مرغ بايستي دست مصرف‌كننده حدود ۳۲ هزار تومان برسد ولي در بازار اين‌گونه نيست. واقعيت اين است در اين مسير هر كس بتواند بر سر توليدكننده و مصرف‌كننده كلاه مي‌گذارد.

تراز تجاري مثبت شد 

رييس كل گمرك ايران از مثبت شدن تراز تجاري كشور معادل يك ميليارد دلار در پنج ماهه ابتدايي سال جاري خبر داد.مهدي ميراشرفي آمار تجارت خارجي كشور در پنج‌ماهه ابتدايي سال جاري را اعلام و بيان كرد: خوشبختانه تراز تجاري كشور در اين مدت معادل يك ميليارد دلار مثبت شده است. ميراشرفي افزود: به عبارت ديگر، در پنج ماهه اول سال جاري به ميزان ۱۶.۶ ميليارد دلار واردات صورت گرفته كه بيش از ۲۰ درصد از نظر ارزش رشد كرده است و معادل ۱۷.۶ ميليارد دلار نيز صادرات داشته‌ايم كه از لحاظ ارزش رشد ۶۲ درصدي داشته است.

هديه رايگان شركت ملي پخش صحت ندارد

روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران به عموم هموطنان درخصوص انتشار يك پيوند (لينك) اينترنتي هشدار داد و ضمن تكذيب محتواي آن، از همه خواست تا اين آدرس اينترنتي را باز نكنند. شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران ضمن تكذيب عنوان و تمامي محتواي مطلب مورد نظر، اعلام مي‌دارد كه اين شركت هيچگونه خبر، اطلاعيه يا پرسشنامه‌اي در اين خصوص در هيچكدام از رسانه‌هاي فعال خود اعم از وبسايت رسمي اين شركت و همچنين شبكه‌هاي اجتماعي خود در ستاد و مناطق 37گانه صادر نكرده و اين مطلب از نظر شركت ملي پخش فاقد اعتبار بوده و كذب است. لازم به ذكر است كه بر اساس پيگيري كارشناسان فني اين شركت، لينك مورد نظر علي‌رغم تقلبي بودن، به احتمال زياد حاوي بدافزار اينترنتي بوده و باز كردن و مشاهده آن، احتمال بروز آسيب‌هاي جدي به گوشي‌هاي تلفن همراه و سيستم‌هاي رايانه‌اي را در پي خواهد داشت.

هجوم دوباره مسافران به جاده‌ها

سفرهاي جاده‌اي در هفته‌هاي گذشته و در شرايطي كه ممنوعيت سفرهاي جاده‌اي اعمال شده بود، گرچه نسبت به گذشته روند كاهشي داشت اما آمارها نشان مي‌دهد كه در هفته اخير جاده‌هاي كشور شلوغ‌تر از هفته قبل از آن بود و مردم پس از روزهاي تعطيل تاسوعا و عاشورا دو برابر بيشتر از اين ايام به مسافرت رفتند. بر اساس جديدترين گزارش مركز مديريت راه‌هاي كشور از تحليل وضعيت تردد وسايل نقليه مختلف در بازه زماني ۲۴ مرداد‌ماه تا چهارم شهريورماه، متوسط تردد روزانه بين استاني به يك ميليون و ۲۲۳ هزار و ۶۱۴ وسيله نقليه رسيد كه البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد و در قياس با متوسط تردد مرداد ماه ۲۶ درصد كاهش پيدا كرد. پنجشنبه هفته گذشته يعني در روز چهارم شهريور‌ماه با تردد يك ميليون و ۴۱۰ هزار و ۶۷ خودرو تقريبا بالاترين آمار در روزهاي تعطيل و قرنطينه كرونايي گذشته به ثبت رسيد. نمودار تردد وسايل نقليه مختلف در اين بازه زماني نشان مي‌دهد كه دقيقا از فرداي عاشورا روند سفرهاي جاده‌اي مردم افزايشي بوده و حدود دو برابر بيشتر از اين روزهاي تعطيل ماه محرم شده است كه با توجه به روند افزايشي آمارهاي ابتلاء و فوتي‌هاي كرونايي، نگران‌كننده است.

وجود ۴،۵ ميليون تن كالاي اساسي در بنادر كشور

فرهاد منتصر كوهساري، معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي گفت: ميزان كالاهاي اساسي موجود در بنادر كشور تا سوم شهريورماه امسال به چهار ميليون و ۵۲۷ هزار و ۱۰۰ تن رسيده است. 
وي درباره وضعيت كالاهاي اساسي در بنادر كشور، اظهار كرد: تا پايان روز سوم شهريورماه امسال، ميزان كالاهاي اساسي در ۱۲ بندر اميرآباد، نوشهر، انزلي، امام خميني(ره)، شهيدرجايي، بوشهر، چابهار، آستارا، فريدونكنار، لنگه، شهيدباهنر، خرمشهر، معادل ۴ ميليون و ۵۲۷ هزار و ۱۰۰ تن بوده است.
وي ادامه داد: كالاهاي اساسي شامل گندم، ذرت، جو، سويا، برنج، شكر، روغن خام و دانه‌هاي روغني است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون