• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5016 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۳ شهريور

پيشخوان

پيام تسليت رهبري در پي درگذشت سرلشكر فيروزآبادي

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي درگذشت سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي را تسليت گفتند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در متن پيام رهبر انقلاب آمده است: «درگذشت همكار ديرين اينجانب، سرلشكر جناب آقاي دكتر سيدحسن فيروزآبادي رحمه‌الله عليه را به همسر گرامي و فرزندان محترم و ديگر بازماندگان تسليت عرض مي‌كنم. عمري مجاهدت ارزشمند، از تلاش‌هاي مبارزاتي دوران دانشجويي در مشهد، تا فعاليت‌هاي متنوع و گسترده در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، در عرصه‌هاي مهم مانند جهاد سازندگي و مجموعه‌هاي وابسته به شوراي عالي دفاع و به ويژه خدمات طولاني‌مدت در راس ستاد كل نيروهاي مسلح و سرانجام عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام، ذخيره معنوي و توشه اخروي اين برادر پرتلاش و خيرخواه است. روح تعبد و تدين و صدق و ثبات در پايبندي به ايمان و عمل انقلابي، امتياز بزرگ ديگري است كه همواره با اين برادر گرامي همراه بود. اين خصوصيات برجسته مايه رحمت و رضوان الهي براي ايشان خواهد بود ان‌شاءالله. مغفرت الهي براي وي و آرامش و بردباري براي بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايم.»


مجلس خبرگان بايد دولت را معرفي كند تا مردم قدر بدانند

رييس مجلس خبرگان رهبري در هشتمين جلسه هيات رييسه و كميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري با تقدير از ملت ايران به خاطر حضور پرشور و آگاهانه در صحنه انتخابات رياست‌جمهوري، توجه به رفاه و امور معيشتي و اقتصادي مردم را از انتظارات خبرگان رهبري از دولت جديد عنوان كرد و افزود: رييس‌جمهور حتما در اين زمينه بايد جهادي كار كند و خبرگان رهبري نيز بايد مطالبه‌گر كار دولت باشد. به گزارش صدا و سيما، آيت‌الله احمد جنتي تصريح كرد: مجلس خبرگان رهبري بايد هم دولت را به مردم معرفي كند تا مردم قدر دولت را بدانند و هم دولت بايد قدر اين مردم را بداند چرا كه ما مردم خوب و فهيمي داريم. رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه فرصت ۴ ساله خدمت به مردم در جايگاه رياست‌جمهوري فرصت كوتاهي است، افزود: بايد از اين فرصت كوتاه براي خدمت به مردم حداكثر استفاده را كرد. او در ادامه با اشاره به وضعيت اسفناك كرونا در كشور بر تسريع در امور واكسيناسيون تاكيد كرد. رييس مجلس خبرگان رهبري همچنين با اشاره به اينكه مسوولان كشور بايد براي حل مشكلات اقتصادي به راه‌حل‌هاي كوتاه‌مدت بسنده نكنند، گفت: برنامه‌هاي درازمدت براي حل مشكلات كشور بايد مورد توجه قرار گيرد. آيت‌الله جنتي، مردمي و انقلابي بودن را دو ويژگي اصلي مسوولان كشور برشمرد و گفت: تمامي كساني كه نقشي در سرنوشت مردم دارند، بايد انقلابي و مردمي باشند و الگوي اصلي آنان در داشتن اين دو ويژگي و خدمت به مردم، مقام معظم رهبري است.


اصولگرايان در شرايط يكدستي حاكميت دليلي براي ناكامي ندارند
سخنگوي جبهه اصلاحات، در رابطه با اظهارات سخنگوي شوراي وحدت مبني بر آمادگي اصولگرايان از هم‌اكنون براي انتخابات ۱۴۰۲ گفت: اگر تلاش اصلاح‌طلبان در راستاي معنا و مفهوم پيدا نكردن انتخابات نباشد، تكرار آنچه در انتخابات ۹۸ اتفاق افتاد بسيار محتمل خواهد بود. آنچه در انتخابات ۹۸حادث شد و در انتخابات ۱۴۰۰هم تكرار شد، حذف حداكثري اصلاح‌طلبان ذيل نظارت استصوابي بود كه عملا انتخابات را از معنا و مفهوم تهي كرد و مشاركت در انتخابات را به پايين‌ترين نرخ آن تنزل داد. به گزارش خبرگزاري برنا، آذر منصوري بيان كرد: اصولگرايان حداقل براي آن بخشي كه پايگاه راي خودشان مي‌دانند بايد كارنامه قابل قبولي ارايه بدهند، به خصوص در شرايط حاضر كه همه قوا يكدست شده، هيچ دليلي براي عدم موفقيت خود نبايد داشته باشند. اينكه تا چه حد عملكرد اين مجلس در راستاي حل مشكلات مردم و محرومان جامعه بوده و به تبعيض و بي‌عدالتي خاتمه داده و از كوچك شدن سفره‌هاي مردم جلوگيري كرده است، پرسشي است كه هم در انتخابات ۱۴۰۲ و هم در ۱۴۰۴ بايد به آن پاسخ داده شود.


كاهش حقوق كاركنان دولت كذب محض است
سازمان برنامه و بودجه كشور در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: اخبار و مطالبي كه در مورد كاهش حقوق كارمندان و كاركنان دولت در برخي از شبكه‌هاي اجتماعي به نقل از معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور منتشر شده كذب محض است. به گزارش خبرآنلاين، در اين اطلاعيه تاكيد شده كه اصلاحات ساختاري و افزايش بهره‌وري با اتكا به نيروهاي توانمند كشور از جمله كاركنان دولت از جمله برنامه‌هايي است كه اين سازمان در قالب برنامه و همچنين بودجه سال آينده با جديت آن را دنبال مي‌كند.


سبك زندگي مردم بايد تغيير كند
«فعلا مجلس همراه دولت است» اين جمله‌اي است كه احمد سالك از اعضاي جامعه روحانيت مبارز بيان مي‌كند. او كه درعين حال از جمله اعضاي جبهه پايداري نيز هست، بر اين باور است كه احتمال اختلاف ديدگاه بين مجلس و دولت وجود دارد و ممكن است حرف‌هاي طلبگي هم رخ دهد. به گزارش خبرآنلاين، او تاكيد دارد اولويت اول، اقتصاد و معيشت مردم است. سالك همچنين گفته است: در حال حاضر وضعيت فرهنگ به ويژه وضعيت فرهنگ ديني مردم در طول اين دوره يازدهم و دوازدهم ضربه سنگيني خورده است اين بي‌بندوباري‌ها، بي‌حجابي‌ها و سگ‌بازي‌ها كه بيانگر سبك زندگي غربي مردم شده است بايد تغيير كند و به سبك زندگي اسلامي درآيد. بنابراين متخصصان در اين زمينه طراحي كنند، هدف‌گذاري كنند و كار كنند. اين هم نيازمند دستگاه‌هاي ذي‌ربط وزارتي است كه اينها بايد دور هم جمع شوند و متفرق شوند و به صورت جداگانه كارشان را انجام دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون