• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5018 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ شهريور

پيدا و پنهان

ممبيني دستيار ويژه رييس سازمان برنامه و بودجه شد

سازمان برنامه و بودجه اعلام كرد؛ با حكمي از سوي مسعود ميركاظمي، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، رحيم ممبيني به سمت دستيار ويژه رييس سازمان منصوب شد. در اين حكم تصريح شده است به منظور تسريع و حسن جريان امور سازمان امضاي نامه‌ها در غياب اينجانب به جنابعالي تفويض مي‌شود.

صندوق‌هاي «وقف» در بورس راه‌اندازي مي‌شود

مجيد پيره، دبير كميته فقهي سازمان بورس گفت: خيرين با استفاده از «صندوق وقف» مي‌توانند واحدهاي اين صندوق را دريافت كنند؛ مدير صندوق به نيابت از خير، معامله‌گري و آن را صرف امور خيريه مي‌كند.وي افزود: به اين منظور، گزارشي در خصوص موضوع وقف و اعمال خيرخواهانه‌اي كه با استفاده از ظرفيت وقف از صدر اسلام تاكنون در ميان مسلمانان رواج داشته است، در كميته فقهي ارايه شد.وي وقف را به معناي حبس اصل يك دارايي خواند كه منافع آن دارايي در راستاي نيات واقف صرف مي‌شود و گفت: موضوع استفاده از ظرفيت بازار سرمايه براي وقف، توسعه آن و كمك به افرادي كه قصد وقف دارند، از آنجا مطرح شد كه با افزايش قيمت‌هاي املاك طي سال‌هاي اخير، بسياري از خيرخواهاني كه قصد بهره بردن از وقف براي امور خير را دارند، بتوانند با استفاده از ظرفيت‌هاي بازار سرمايه از سرمايه‌هاي خرد خود به اين امر بپردازند.

كاهش قيمت سيمان در بازار  در توليد سيمان مشكلي نداريم

سيف‌الله اميري، مديركل دفتر صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ گروه منطقه‌اي در حوزه سيمان تشكيل شده و جلسات مختلفي با مصرف‌كنندگان، توليدكنندگان و سامانه افق داشته‌ايم. مديركل دفتر صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه ۱۰ هزار و ۵۰۰ مصرف‌كننده سيمان براي خريد اين محصول در بورس كالا ثبت‌نام كرده‌اند، يادآوري كرد: اين رقم پيش از اين ۵۰۰۰ مصرف‌كننده بوده است و اگر كارگزاري‌هاي بورس كالا در اين حوزه فعال‌تر عمل كنند اين رقم نيز بالاتر خواهد رفت. اميري با بيان اينكه يك ميليون و ۶۰۰ هزار سهم در بورس كالا عرضه شده است، گفت: با توجه به اعمال سياست‌هاي جديد، قيمت‌ها در بازار سيمان كاهش يافته و تعداد تامين‌كنندگان در سامانه افق ۱۶۰ واحد است كه واحدهاي خرده‌فروشي نيز بايد به اين سامانه وارد شوند.

طرح كنترل مصرف آزاد اينترنت چيست؟

به منظور جلوگيري از اعمال تعرفه اينترنت عادي براي مشتركان و جلوگيري از متضرر شدن كاربران تلفن همراه، طرح «كنترل مصرف آزاد اينترنت» توسط اپراتورها طراحي شده و مشتركان مي‌توانند دسترسي خود به اينترنت با تعرفه عادي را مسدود كنند تا پس از اتمام اعتبار بسته اينترنت مشتركان، دسترسي به اينترنت آنها متوقف شود. براي فعال يا غيرفعال‌سازي طرح كنترل مصرف آزاد، مشتركان مي‌توانند به اپليكيشن مديريت حساب مشتركان اپراتور خودشان (همراه اول MyMci و ايرانسل MyIrancell) مراجعه كرده يا از كدهاي دستوري (USSD) استفاده كنند. به‌ علت بالا بودن هزينه اينترنت عادي به همه كاربران توصيه مي‌شود متناسب با مصرف خود از بسته‌هاي اينترنت تلفن همراه استفاده كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون