• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5020 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۷ شهريور

خبر

تعويق بازگشايي دانشگاه‌ها تا پيش از تكميل فرآيند واكسيناسيون

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه ترم آتي بازگشايي حضوري نخواهيم داشت، گفت: دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي تا تكميل فرآيند واكسيناسيون به صورت غيرحضوري خواهد بود البته حضور برخي گروه‌هاي مقاطع دكتري و كارشناسي ارشد كه پروپوزال‌ها و طرح‌هاي پژوهشي يا پايان‌نامه ارشد آنها به تصويب گروه رسيده است، مانعي ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، محمدعلي زلفي‌گل پس از پايان نشست ديروز كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري در جمع خبرنگاران، عنوان كرد: نشست امروز مربوط به بازگشايي مدارس و دانشگاه‌هاي سراسر كشور بود، در اين حوزه ما تابع تصميمات ستاد ملي كرونا هستيم. وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه بازگشايي حضوري براي تمامي گروه‌ها و مقاطع تحصيلي نخواهيم داشت، افزود: بازگشايي حضوري فقط مربوط به برخي گروه‌هاي مقاطع دكتري و كارشناسي ارشد كه پروپوزال‌ها و طرح‌هاي پژوهشي يا پايان‌نامه ارشد آنها به تصويب گروه رسيده است مي‌توانند براي حضور در كارگاه‌ها، آزمايشگاه‌ها و ميادين تحقيقاتي و كشاورزي حضور يابند. بنابراين براي ساير دانشجويان ترم آتي تا پيش از تكميل واكسيناسيون امكان آموزش حضوري وجود ندارد و آموزش به صورت مجازي پيگيري خواهد شد.

ميزان آلودگي در شهر ري ۳۰ تا ۴۰ درصد بيشتر از ميانگين شهر تهران

سخنگوي شوراي شهر تهران نسبت به تهديد سلامت مردم محله جوانمرد قصاب به دليل عبور كابل‌هاي فشار قوي هشدار داد. به گزارش خبرنگار ايلنا، در جريان جلسه امروز شوراي شهر تهران شهرداران دو منطقه يك و ۲۰ به منظور ارايه گزارشي از عملكرد شهرداري در اين مناطق در صحن شوراي شهر حاضر شدند.  فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰ تهران در گزارش خود به موضوعات مختلفي اشاره كرد و گفت: يكي از تفاوت‌هايي كه در ري اهميت دارد تفاوت چالش‌هاي اين منطقه با ساير مناطق تهران است كه يكي از آنها پايين بودن سرانه خدمات نسبت به ساير مناطق تهران است. تداخلات مديريتي در زمينه حريم ري ديگر چالش اين منطقه است. به واسطه ‌عدم ابلاغ طرح جامع حريم ري نحوه استفاده از ۱۸۰ كيلومتري حريم ري مشخص نيست.  افشار در ادامه صحبت‌هاي خود به گسل‌هاي موجود در ري و مديريت بحران در اين منطقه اشاره كرد و گفت: خطوط برق ري تهديد ديگر در اين منطقه است. به علاوه حاشيه‌نشيني در ري ديگر مشكل موجود در اين منطقه است و به دليل مشكلات معيشتي شاهد گسترش حاشيه‌نشيني در ري هستيم.  شهردار منطقه ۲۰ با بيان اينكه چالش‌هاي منطقه مديريت شهري را وادار كرد تا برنامه‌اي را تعريف كند كه مبتني بر دو آيتم روش برنامه‌ريزي هسته‌هاي مركزي توسعه و روش برنامه‌ريزي استراتژيك مبتني بر روش برايسون باشد.  افشار در ادامه با اشاره به اينكه پايدارسازي منابع درآمدي و توسعه اجتماعي دو نكته كليدي ديگري است كه در اين منطقه به آن توجه شد، گفت: مديريت ترافيك اين منطقه از اهميت بالايي برخوردار است. او با اشاره به آلودگي در ري گفت: در روزهاي آلوده تهران رقم آلودگي در ري ۳۰ تا ۴۰ درصد بيشتر از ميانگين تهران است و در سه سال گذشته سرانه فضاي سبز ري سه متر ارتقا پيدا كرد.  زهرا شمس احسان نيز در واكنش به اين گزارش گفت: در حال حاضر يكي از مهم‌ترين منابع درآمدي پايدار حوزه گردشگري است كه بايد نسبت به آن اهتمام لازم در نظر گرفته شود. در اين راستا طرح مرمت چشمه علي در حال اجرا است كه براي بهره‌وري از اين طرح اقدامات ويژه و تكميلي نياز است كه در كميسيون فرهنگي پيگيري خواهد شد. او ادامه داد: سلامت جسمي و رواني مردم محله جوانمرد قصاب به دليل عبور كابل‌هاي فشار قوي تحت‌الشعاع قرار گرفته است كه متاسفانه اين مساله توسط شهرداري مورد توجه قرار نگرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون