• ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5021 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۸ شهريور

در فاصله يك ماه تا بازي با امارات

مراقب اين تيم ملي شايسته باشيم

گروه ورزش

 
تيم ملي فوتبال ايران در دومين ديدار از مرحله نهايي انتخابي جام جهاني با 3 گل عراق را شكست داد. در اين بازي عليرضا جهانبخش، مهدي طارمي و علي قلي‌زاده 3 گل ملي‌پوشان كشورمان را به ثمر رساندند. با اين برد تيم ايران ۶ امتيازي شد و در صدر جدول گروه اول قرار گرفت. جايي كه كره بعد از برد يك-صفر مقابل لبنان به امتياز ۴ رسيد و در رده دوم ايستاد. امارات هم بعد از تساوي بدون گل مقابل سوريه 2 امتيازي شد و فعلا سوم است. تيم‌هاي سوريه، لبنان و عراق هم با يك امتياز و به دليل تفاضل گل در رتبه‌هاي چهارم تا ششم قرار گرفتند. 
تيم ملي فوتبال ايران بعد از انجام 2 بازي در وضعيت بسيار خوبي قرار گرفته است. نتايج ساير تيم‌ها هم به اين شرايط كمك كرده. در واقع مي‌توان گفت اين بهترين حالتي است كه هر كدام از طرفداران فوتبال پيش از شروع مسابقات براي 2 هفته اول متصور بودند. برد خانگي مقابل سوريه و برد پرگل خارج از خانه مقابل عراق، ثبت كلين‌شيت و امتياز از دست دادن رقبا. در حالي كه تيم ملي در شرايط آرماني قرار دارد و بازيكنان و كادرفني در هماهنگي كامل به‌سر مي‌برند، مسابقات يك ماه تعطيل مي‌شود تا وسط مهر با بازي ايران و امارات رقابت‌ها از سر گرفته شود. مي‌توان گفت اين يك ماه، يكي از مهم‌ترين دوران‌ تيم ملي در راه رسيدن به جام جهاني است. آنچه در اين يك ماه انتظار مي‌رود كه رقم بخورد، جلوگيري از بروز هرگونه حاشيه اطراف تيم ملي بيشتر شدن پشتيباني فدراسيون فوتبال از كادرفني و بازيكنان است. 
واقعيت اين است كه در حال حاضر برخي به شكل‌هاي گوناگون دنبال درست كردن حاشيه براي تيم ملي هستند. از بازيكني كه به خاطر دعوت نشدن به تيم ملي عصباني است و اطلاعات غلط در مورد رابطه بازيكنان و كادرفني مي‌دهد تا افرادي كه منافع‌شان با حضور دراگان اسكوچيچ در راس كادرفني تيم ملي تامين نشده. هنوز كسي يادش نرفته چند روز مانده به شروع رقابت‌هاي انتخابي چطور هجمه‌ها به اسكوچيچ به شكل غير قابل باوري افزايش پيدا كرد و بعد از برد مقابل سوريه كلمه كليدي «برد شانسي» ترند شد. حتي برد پرگل و تاريخي مقابل عراق هم نتوانسته اين افراد را به تعديل مواضع‌شان راضي كند و هنوز از گوشه و كنار نيش‌ا و كنايه‌ها و ادعاهاي واهي‌شان شنيده مي‌شود. تاكيد بيش از حد روي قدرت بازيكنان و تعداد لژيونرها بدون توجه به اين نكته كه زمان ويلموتس هم همين بازيكنان در تركيب حضور داشتند، اصرار روي اشتباهات اسكوچيچ در ارنج تيم ملي بي‌آنكه بپذيرند حاصل همين ارنج‌هاي اشتباه ۹ برد پياپي در ۹ بازي، ۲۸ گل زده و ۲ گل خورده بوده و تلاش براي مقابل هم قرار دادن بازيكنان و كادرفني از جمله ترفندهايي است كه حاشيه‌سازان به آن دست مي‌زنند. 
دراگان اسكوچيچ در مدتي كه هدايت تيم ملي را برعهده گرفته ثابت كرده است نه علاقه‌اي به حواشي دارد و نه مي‌خواهد در رسانه‌ها مطرح شود. او كسي است كه با توجه به وضع موجود كارش را مي‌كند و تنها چيزي كه برايش اهميت دارد نتيجه گرفتن تيم ملي است. بازيكنان هم بارها تاكيد كرده‌اند كه همه‌ چيز مرتب است و براي موفقيت ايران و خوشحال كردن مردم دست به هر كاري مي‌زنند.  اگر در اين يك ماه اخير كه بازيكنان به تيم‌هاي باشگاهي خود اضافه مي‌شوند و اردوي تيم ملي تعطيل مي‌شود همين وضعيت باقي بماند، ملي‌پوشان مي‌توانند با يك برد احتمالي و حتي كسب نتيجه تساوي مقابل كره در تهران (كه مي‌تواند تبديل به برد هم بشود) و سپس پيروزي مقابل لبنان به عنوان آسان‌ترين بازي اين مرحله تقريبا كار صعود را در دور رفت يكسره كنند. اين نتايج با توجه به نمايشي كه تيم ملي و رقبا در 2 بازي ابتدايي نشان دادند اصلا دور از دسترس نيست. فقط كافي است همه مراقب اين تيم ملي شايسته باشيم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون