• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5032 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۳۱ شهريور

خبر خوان

ركود ۷۰ درصدي در بازار لوازم‌التحرير

موسي فرزانيان، رييس اتحاديه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسي از ركود ۷۰ تا ۸۰ درصدي طي دو سال گذشته در صنف نوشت‌افزار و افزايش ۲۰ تا ۳۰ درصدي قيمت انواع لوازم‌التحرير نسبت به سال قبل خبر داد.او گفت: به دليل تعطيلي حضور فيزيكي در مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها اين صنف ركود سنگيني را تجربه كرده و فعلا هم چون قرار بر بازگشايي در مهرماه نيست، در واحدهاي صنفي خبري از رونق نيست و ركود همچنان حاكم است. به گفته وي جنبه ديگر اين ركود، آسيب به توليد‌كنندگان است، به‌طوري كه محصولات‌شان انبار و شيفت كاري آنها كمتر شده و در مواردي مجبور به تعديل نيرو شده‌اند. 

دستور وزير راه براي برخورد با هرگونه گران‌فروشي بليت اربعين

رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي با صدور دستوري خواستار برخورد با هرگونه گران‌فروشي بليت اربعين شد.  وي در توييتي نوشت: «رفاه و آرامش زائرين اربعين خط قرمز ماست. به معاون حمل و نقل، رييس سازمان هواپيمايي و تمام مسوولان ذي‌ربط دستور دادم با هرگونه گران‌فروشي بليت اربعين برخورد كنند. شخصا گزارشات را پيگيري و بازرس ويژه‌اي در فرودگاه‌ها مستقر كرده‌ام و از فردا نظارت ميداني در دفاتر فروش نيز ايجاد خواهد شد.»

قيمت مرغ  نبايد بيشتر از ۲۹ هزار تومان باشد

حبيب اسدالله‌نژاد، نايب‌رييس كانون سراسري مرغداران گوشتي در خصوص قيمت‌گذاري مرغ در بازار به چه صورت است، بيان كرد: بر اساس مصوب قيمت‌گذاري در كشور، قيمت مرغ نبايد بيشتر از 28 هزار و نهايت 29 هزار تومان در بازار باشد و اگر قيمت مرغ بيشتر از اين در بازار است سودجويي محسوب مي‌شود و دستگاه‌هاي نظارتي لازم است كه در خصوص افزايش قيمت مرغ بيشتر از 29 هزار تومان در بازار ورود كرده و جلوي اين سودجويي‌ها را بگيرند. وي ادامه داد: اما واحدهاي مرغداري در تامين نهاده‌هاي دامي كاملا دچار مشكل هستند و بسياري تا به امروز نهاده‌هايي كه به واحدهاي مرغداري بايد اختصاص مي‌يافت، اختصاص داده نشده است و حتي اگر در حاضر هم اين تفويض صورت بگيرد و به دست واحدهاي مرغداري برسد، دوره پرورش به پايان رسيده و عملا يك دور واحدهاي مرغداري با واحدهاي آزاد توليد كرده‌اند كه اين موضوع يك نقصان و يك ايراد بزرگ است و انتظار ما اين است كه اين قضيه به صورت درست رفع مشكل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون