• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5037 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۷ مهر

پيدا و پنهان

بازار خوراكي‌ها در شديدترين حالت ركودي است

قاسمعلي حسني، دبير اتحاديه بنكداران مواد غذايي در مورد وضعيت بازار مواد غذايي اظهار كرد: بازار در شديدترين حالت ركود است و خريداري در بازار وجود ندارد. علت اين امر را مي‌توان در عوامل متعددي از جمله سطح بالاي قيمت‌ها جست‌وجو كرد، مجموعه عوامل باعث ايجاد ركود سنگين در بازار مواد غذايي شده است. وي افزود: خريداران فكر مي‌كنند كه قيمت‌هاي مواد غذايي در بازار قيمت‌هاي واقعي نيست و انتظار كاهش قيمت دارند همين امر باعث شده كه ركود سنگيني در رسته‌هاي ۱۴۴ گانه اصناف و از جمله مواد غذايي به وجود بيايد. وي در ادامه اضافه كرد: اتفاقات سياسي كه در حال رخ دادن است از جمله پيوستن ايران به پيمان شانگهاي و گسترش روابط خارجي كشور نويد آن را مي‌دهد كه در آينده قدرت پول ملي كشور افزايش پيدا كند. در صورتي كه اين اتفاق رخ دهد مي‌توان به بهبود وضعيت بازار اميدوار بود. انتظار مردم هم اين است كه در آينده قيمت‌ها كاهش پيدا كند.


انتقال ۴۵ هزار زائر اربعين به كشور توسط ۱۶ شركت هواپيمايي
با اختصاص ۲۷۰ پرواز از شهرهاي بغداد و نجف به مقاصد تهران، مشهد و ۱۲ شهر ديگر، عمليات بازگشت ۴۵ هزار زائر به كشور از روز گذشته آغاز شده است. عمليات بازگشت زائران ايراني تا دهم مهرماه برگزار خواهد شد و در اين عمليات ۱۶ شركت هواپيمايي ايراني و يك شركت خارجي، آمادگي دارند حدود ۴۵ هزار زائر ايراني را به ۱۴ فرودگاه كشور بازگردانند. سياووش اميرمكري، سرپرست سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرده است كه در عمليات رفت، حدود ۷۳ هزار زائر از ايران به عراق منتقل شدند و با توجه به بازگشايي مرز شلمچه و مهران براي بازگشت زائران، تاكنون بيش از ۲۵ هزار زائر بليت خود را براي بازگشت خريداري كرده‌اند، اما شركت‌هاي هواپيمايي اين آمادگي را دارند كه تا سقف ۴۵ هزار نفر و تا حدي كه مسافران استقبال كنند، بليت عرضه كنند.


ايراد شوراي نگهبان به طرح واردات خودرو چيست؟

علي جدي، نايب‌رييس كميسيون صنايع مجلس با بيان اينكه با طرح مجلس، انحصاري در واردات خودرو ايجاد نمي‌شود، گفت: قيمت خودروهاي خارجي واقعي مي‌شود و داخلي‌ها نيز بين ۲۰ تا ۳۰ درصد ريزش قيمت خواهند داشت. وي در مورد طرح واردات خودرو كه از سوي شوراي نگهبان به مجلس عودت داده شد، اظهار داشت: يكي از ايراداتي كه شوراي نگهبان به مصوبه مجلس مبني بر واردات خودرو در ماده ۴ وارد مي‌دانست، مربوط به ارز بدون منشا بود كه گفتند ابهام دارد و بايد توضيح داده شود كه قطعا در كميسيون مطرح شده و شفاف خواهد شد. نايب‌رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: منظور ما از ارز بدون منشا، ارزهايي است كه به بانك مركزي تعهدي ندارند يا اينكه شخص صادراتي داشته كه بخشي از اين ارزها را تعهد داده و بخشي از ارزها بدون تعهد و شخصي بوده است؛ همچنين يك ايراني مقيم خارج از كشور ارز دارد و با اين ارزها مي‌خواهد واردات انجام دهد. همچنين از محل صادرات قطعه و خودرو تجهيزات مربوطه نيز مي‌توان واردات انجام داد. در حال حاضر برخي قطعه‌سازان ما به كشورهاي اروپايي قطعه صادر مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون