• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5037 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۷ مهر

نگاهي به شكست تيم ملي فوتسال ايران مقابل قزاقستان

وداعي تلخ‌تر از زهر

گروه ورزش

 

تيم ملي فوتسال ايران در مرحله يك‌چهارم نهايي جام جهاني و در حالي كه 2برصفر از حريف خود جلو بود، 3‌-2 بازنده شد و از گردونه رقابت‌ها كنار رفت.

دوشنبه شب به وقت تهران و در كشور ليتواني تيم ملي ايران در رقابت براي رسيدن به جمع 4 تيم پاياني جام جهاني فوتسال مقابل قزاقستان قرار گرفت. ملي‌پوشان كشورمان در نيمه نخست با ارايه يك بازي منطقي و حساب شده و استفاده درست از موقعيت‌ها با نتيجه 2برصفر از حريف خود پيش افتادند اما در نيمه دوم حريف با استفاده از بازيكنان برزيلي‌الاصلش ورق را برگرداند و با به ثمر رساندن 3 گل كامبك زد و جلو افتاد. در فاصله 2 دقيقه تا پايان بازي ايران با استفاده از سيستم پاورپلي تلاش كرد نتيجه را جبران كند اما موفق به گلزني نشد تا در پايان وداعي تلخ با جام جهاني داشته باشد. 
تيم ايران در شرايطي بازنده بازي با قزاقستان لقب گرفت كه در دور قبلي جام جهاني به مقام سوم رسيده بود و امسال هم به نظر مي‌رسيد با توجه به قرعه‌اي كه نصيبش شده مي‌تواند براي دومين‌بار پياپي راهي نيمه نهايي شود. با اين حال ضعف‌هاي خط دفاعي تيم ملي كه در بازي‌هاي قبل هم به چشم آمده بود در بازي يك‌چهارم نهايي هم گريبانگير تيم شد و اجازه صعود را از شاگردان ناظم‌الشريعه گرفت. تيم ملي ايران تا قبل از بازي مرحله يك‌چهارم در 4 ديدار ۱۴ بار دروازه‌اش باز شده بود و در مقابل قزاقستان هم سه بار دروازه خودش را باز شده ديد تا در مجموع با ۱۷ گل خورده در ۵ بازي به كارش در اين رقابت‌ها پايان داده باشد. نكته مهم اينكه تعداد قابل‌توجهي از اين ۱۷ گل از روي ضربات شروع مجدد براي رقباي ايران به دست آمد. در بازي با قزاقستان هم 2 گل از 3 گل اين تيم به همين شكل به ثمر رسيد. 
ايراد ديگري كه در تيم ملي فوتسال ديده شد عقب بازي كردن بازيكنان براي دقايق زيادي از مسابقه بود. تقريبا مي‌توان گفت در تمام نيمه دوم و حتي زماني كه بازي 2-2 مساوي شد هم ملي‌پوشان كشورمان از نيمه زمين خودشان جلوتر نمي‌آمدند و چشم به ضدحملات دوخته بودند. همين مساله به قزاقستاني‌ها اجازه داد براي مدت طولاني روي دروازه ايران خيمه بزنند و بالاخره سد دفاعي كشورمان را بشكنند. 
با وجود اين دو مشكل بزرگ در بازي تيم ملي، يوزهاي ايراني مي‌توانستند برنده بازي باشند. تيم ملي ايران بعد از عقب افتادن چند موقعيت خوب روي دروازه قزاقستان خلق كرد كه با بدشانسي تبديل به گل نشد. آخرين موقعيت در فاصله 10 ثانيه مانده به پايان بازي به وجود آمد كه توپ به شكل عجيبي به تور دروازه حريف نرسيد. ضمن اينكه با توجه به اينكه قزاقستان ۵ خطا انجام داده بود، ملي‌پوشان ايران مي‌توانستند با گرفتن يك خطاي ديگر از قزاق‌ها از روي نقطه پنالتي دوم صاحب فرصت گلزني شوند اما از اين فرصت هم بهره نبردند. 
محمد ناظم‌الشريعه، سرمربي تيم فوتسال پس از شكست برابر قزاقستان و حذف از جام جهاني اظهار كرد: «هيچ تيمي راحت به جام جهاني نمي‌آيد. بازيكنان ما خوب و زيبا بازي كردند و شايستگي صعود داشتند اما نيمه دوم ورق برگشت و خطاهايي كه داور به سود ما نمي‌گرفت و همان توپ‌ها به سود حريف گل مي‌شد.» او ادامه داد: «تيم حريف از چند بازيكن برزيلي و دومليتي استفاده كرده بود و مداوم از سيستم پاورپلي استفاده مي‌كردند. در خط دفاع مشكل داشتيم اما هر بازي مشكل خود را دارد. فوتسال ما، در فاز هجومي قوي‌تر است. در ديدار با ازبكستان هم گل‌هاي زيادي با تاكتيك‌هاي متنوعي زديم. اين نوع پرس در ديدار قزاقستان كار سختي است و مدت كوتاهي مي‌شود از آن استفاده كرد.» يكي از نكاتي كه سرمربي تيم ملي به درستي به آن اشاره كرد بحث نداشتن بازي تداركاتي سنگين براي تيم ملي بود. مساله‌اي كه كاملا در تمام ۵ بازي تيم ملي تاثير بسزايي گذاشت. ناظم‌الشريعه در اين رابطه گفت: «در اين دو سال كاري براي تيم ملي صورت نگرفته بود و تنها يك اردو و بازي دوستانه با بلاروس صورت گرفت كه آن‌هم مربوط به فدراسيون جديد بود. ميانگين سني تيم بالا است اما بازيكنان ما از دل ليگ مي‌آيند و پتانسيل ما فعلا همين است. فوتسال بازي صحنه‌ها و لحظه‌ها است؛ ما مي‌توانستيم قزاقستان را شكست دهيم اما در شرايط سخت قافيه را باختيم. ما در ۳ سال گذشته هيچ بازي سنگيني انجام نداديم و طبيعي است كه گاهي اوقات كم بياوريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون